אנליסטים: מכירות מחשבי Xoom של מוטורולה נמוכות מהצפוי

על פי הערכות חדשות, עד כה נמכרו רק בין 25 אלף ל-120 אלף יחידות של מחשבי הלוח, המצוידים במערכת ההפעלה אנדרואיד 3.0 ● הטווח אמנם גדול, אך אפילו אם נמכרו 120 אלף יחידות מתוך 800 אלף שיוצרו, מדובר בתוצאות שאינן מזהירות, מבחינתה של מוטורולה

הערכות חדשות מדברות על מספר נמוך במיוחד של מחשבי Xoom שנמכרו עד כה – כ-25 אלף עד 120 אלף בלבד. כמה סימני אזהרה ראשונים כבר פורסמו לכך בעבר, ובתחילת החודש הגיע האנליסט ג'יימס פוסט מחברת Pacific Crest למסקנה, לאחר שערך בדיקות בערוצי השיווק, כי המכירות של מחשבי Xoom של מוטורולה "מאכזבות". בעקבות מסקנה זו הפחית פוסט את תחזיות ההכנסות והרווחים לשנה הנוכחית ולשנת 2012.

לעומת זאת, לאחר מכן העריכו אנליסטים מדויטשה בנק (Deustche Bank) את מספרם של מחשבי ה-Xoom שנמכרו ב-100 אלף. הערכתם נעשתה על סמך בדיקות באתר המפתחים של אנדרואיד (Android) ביחס למחשבים המצוידים במערכת ההפעלה אנדרואיד 3.0 (Android 3.0), המכונה Honeycomb.

כעת מפרסם האנליסט טריפ צ'אודרי הערכה פסימית עוד יותר ביחס למכירות של מחשבי הלוח החדשים של מוטורולה (Motorola). להערכת צ'אודרי, ייצרה מוטורולה עד כה בין חצי מיליון ל-800 אלף מחשבי Xoom, אך שיעור היחידות שנמכרו עומד על 5%-15% בלבד ממספר זה – בין 25 אלף ל-120 אלף. הטווח אמנם גדול, אך אפילו אם נמכרו 120 אלף יחידות מתוך 800 אלף שיוצרו, מדובר בתוצאות שאינן מזהירות, מבחינתה של מוטורולה.

התחזיות הראשוניות דיברו על מכירות של מיליון יחידות עוד לפני תום הרבעון הראשון של השנה, קרי: לפני 31 במרס. יצרניות רכיבים דוגמת Catcher Technology ופוקסקון (Foxconn), שמספקות רכיבים למחשבי Xoom, ציינו בתחילת השנה, כי בכוונת מוטורולה לייצר ברבעון הראשון של השנה בין 700 אלף למיליון יחידות של מחשבים אלה.

צ'אודרי לא נרתע מלהשתמש במלים קשות בהתייחסו לאנדרואיד 3.0. לטענתו, השוק של מערכת זו הוא "אסון" והמערכת עצמה "אינה יציבה", "אינה שלמה" ו- "מחוסלת מראש".

לשם השוואה, להערכת פיטר מיזק, אנליסט של פייפר ג'פרי (Paper Jefrrey), מכרה RIM כ-45 אלף יחידות של מחשבי הלוח PlayBook. מיזק העריך, כי 25 אלף לקוחות הזמינו את המחשבים הללו מראש, והשאר הגיעו לחנויות מאז ההשקה, שנערכה ב-19 באפריל, ורכשו אותם. מייק אברמסקי, אנליסט מ-RBC, העריך שרק ביום א' מכרה RIM קרוב ל-50 אלף מחשבי PlayBook.

"נראה שההשקה של RIM הייתה מוצלחת מהשקת ה-Xoom של מוטורולה, או ה-Galaxy Tab של סמסונג (Samsung), אך מוקדם עדיין לפרסם הערכות לטווח הארוך", כתב אברמסקי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים