אורקל נוטשת את אופן אופיס

החברה הודיעה, כי היא מפסיקה לתמוך בפרויקט OpenOffice.org עקב הקמתה של קרן The Document Foundation ● אורקל הייתה התומכת האחרונה בחבילת התוכנות החינמית הוותיקה ● בינתיים לא ברור מה יעלה בגורלה, שכן אורקל טרם מסרה לידי מי היא תעביר את הקוד הפתוח שקשור אליה

ענקית התוכנה והחומרה אורקל (Oracle) הודיעה באחרונה, כי היא מפסיקה לתמוך בפרויקט OpenOffice.org – חבילת התוכנות המשרדיות החינמית, שאף זכתה בישראל, בשלבים מסוימים, למימון חלקי מהמדינה, כדי לתרגם אותה לעברית. על פי אורקל, הסיבה לכך שהיא נוטשת את אופן אופיס (OpenOffice) היא הקמתה של קרן The Document Foundation, שנוסדה לא מכבר.

11 שנים לאחר השקת הפרויקט, מתכוונת אורקל להחזיר לקהילה את כל הקוד הפתוח שקשור אליו, כפי שקיבלה אותו לידיה עם רכישת סאן (Sun) – מסרה החברה. עם זאת, היא עדיין לא מסרה כיצד ייעשה המהלך וליד מי בדיוק. בינתיים, עסוקים מתכנתים בחברה להסיר ממנה חלקים קניינים שקשורים לפיתוח שביצעה אורקל לצורך יצירת חבילת תוכנות משרדיות במיחשוב ענן, בדומה למה שמציעות מיקרוסופט (Microsoft) בשירות Live וגוגל (Google) בשירות Documents.

אורקל נפרדת מאופן אופיס לאחר שהייתה התומכת האחרונה בערכת התוכנות הוותיקה. בקהילת הקוד הפתוח טוענים שצעד זה של אורקל היה צפוי, וזו הסיבה שהובילה אותה בזמנו להקמת הקרן החדשה.

עוד לפני ההודעה על נטישת אופן אופיס הספיקה אורקל להשיק את גרסה 3.3.1 של חבילת התוכנות. וכעת לא ברור מה בדיוק ייעשה עם השם אופן אופיס, שנותר נטוש. כך או כך, האופציה הנוכחית החינמית היחידה שנותרה לחבילת התוכנות אופיס (Office) של מיקרוסופט, לסביבת חלונות (Windows), היא LibreOffice.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים