גוגל: אנחנו נשארים מחויבים לקוד הפתוח

החברה השיבה לחשש, כי בכוונתה לנטוש את הקוד הפתוח, ומסרה שהקוד של הגרסה החדשה של אנדרואיד ישוחרר "כשיהיה מוכן" ● החברה הוסיפה, כי היא "נשארת מחויבת לספק את אנדרואיד כפלטפורמת קוד פתוח לסוגי מכשירים רבים"

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

גוגל (Google) הודיעה, כי היא נשארת מחויבת לקוד הפתוח, וכי לא חל שום שינוי במדיניותה בנושא. זאת, לאחר שבאחרונה הובעה נגד החברה חשש בקהילת הקוד הפתוח, כי העיכוב שחל בפיתוח אנדרואיד 3.0 (Android 3.0) נובע מהחלטה של החברה למנוע שינויי ממשק בגרסה הבאה ושינויים בחלק מהמאפיינים שלה.

"הגישה שלנו נשארה ללא שינוי: לא יהיו נעילות תוכן ולא נטיל כל מגבלות בנוגע לשינוי ממשק המשתמש", כתב אנדי רובין, סגן נשיא להנדסה בגוגל, בבלוג שלו. הוא הוסיף, כי "לא היו ואף פעם לא יהיו ניסיונות להתאים את הפלטפורמה לארכיטקטורה של מערך שבבים מסוים".

רובין ציין, כי "אנדרואיד ממשיכה להיות פלטפורמת קוד פתוח, ואנחנו נמשיך לשחרר את הקוד בכל פעם שהוא יהיה מוכן. כרגע, קבוצת אנדרואיד עובדת כדי לבצע התאמות של מאפייני הגרסה החדשה של אנדרואיד גם לטלפונים. ברגע שהעבודה הזו תסתיים, נשחרר את הקוד". לדבריו, "הדחייה הזמנית הזו לא מייצגת שינוי באסטרטגיה שלנו. אנחנו נשארים מחויבים לספק את אנדרואיד כפלטפורמת קוד פתוח לסוגי מכשירים רבים".

אנדרואיד 3.0, שמכונה "חלת דבש" (Honeycomb), אמורה להיות הגרסה הראשונה שתותאם גם לשימוש במחשבי לוח. זאת, בשונה מהגרסאות הנוכחיות, כולל אנדרואיד 2.3 (Android 2.3), שמיועדות בעיקר לשוק הטלפונים החכמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים