טוב לעבוד ב-IT

השבוע למדנו שהשכר החציוני של עובדי ההיי-טק בארצות הברית עמד על 115 אלף דולרים, חברות רבות רשמו ברבעון עליות בהכנסות וברווחים ולארי אליסון הוא טייקון ההיי-טק העשיר ביותר בעולם ● טור אופטימי

שבוע העבודה הקצר שמסתיים היום (ה') התאפיין בהשבתה חלקית של המשק, ובמיוחד של ענף ההיי-טק, בשל חופשת הפסח. האתנחתא מהעבודה השוטפת הורגשה גם בדיווחים מהעולם הנוצרי, שחגג ביום א' את הפסחא. עם זאת, ולמרות הכול, גם השבוע הזה הביא כמה סיפורים ואירועים מעניינים.

כך, InformationWeek פרסם השבוע את סקר השכר השנתי שלו בקרב עובדי ה-IT בארצות הברית. המספרים שעליהם דיווחו המנמ"רים הם בהחלט מכובדים – שכר של 115 אלף דולרים לחציון. אבל בחיים הרי הכול יחסי. המגזין CIO – עיתון לא פחות חשוב – בדק את שווי הונם האישי של טייקוני ההיי-טק המובילים מחברות כגון אורקל (Oracle), גוגל (Google), דל (Dell), אי-ביי (eBay), פייסבוק (Facebook), מיקרוסופט (Microsoft) ו-Salesforce. מי הכי עשיר, אתם שואלים? התשובה לא קשה לניחוש: לארי אליסון, מנכ"ל אורקל, עם הון אישי המתקרב ל-40 מיליארד דולרים. גם האחרון ברשימה, מארק בניוף, מנכ"ל Salesforce, לא נשאר רעב. הונו האישי נאמד ב-2.1 מיליארד דולרים.

השורה התחתונה משני הסקרים הללו היא שטוב להיות מנמ"ר בימים אלה ושהביקוש למנמ"רים ורמת החיוניות הגדלה והולכת שלהם באים לידי ביטוי גם בתגמול הולם שהם מקבלים. בישראל המספרים קצת שונים, אבל גם כאן – אין לאף אחד על מה להתלונן.

ומה נשמע אצל לארי אליסון מעבר לרווחים הנאים שצבר בשנה שעברה? האמת היא שלא שקט כל כך. סמנכ"ל הכספים שלו עזב, צפרא כץ, הנשיאה המשותפת של החברה, לקחה על עצמה שוב את התפקיד, אחרי שעשתה אותו בעבר בהצלחה רבה, וגם צ'ק פיליפס, חבר הנשיאות, עבר לתפקיד אחר. הפרשנים אומרים שהרעשים הלא חיוביים הללו נובעים מצירופו של מארק הארד, המנכ"ל המפוטר של HP וידידו של אליסון, ומינויו לנשיא לצידה של כץ. זו גם כנראה הסיבה שהביאה אתר אמריקני שפונה לקהילת האנליסטים לדווח, כי יש סימנים שכץ עומדת לקבל הצעה מעניינת להתמנות למנכ"לית AMD.

דבר נוסף שלמדנו השבוע הוא שגם העננים של אמזון (Amazon) יכולים להתקדר לפתע – המערכות של החברה קרסו בחלקים שונים של העולם. הנפילה מוכיחה שגם בקרב הענקים אין ביטחון, ויש לפחות חברה אחת בישראל, שמשווה את עצמה לאמזון בהיבט של דפוס הפעילות, שרוותה מהנפילה הזו נחת.

ועוד בנושא הענן: אם בקרוב תרכשו מכונית מדגם אאודי (Audi), דעו שהיא יוצרה ופותחה על בסיס מערכות מיחשוב של יבמ (IBM) שיושבות על הענן.

כמו כן, מאחר שלוח השנה לא עושה הנחות לחברות בורסאיות, הוצפנו בשבועיים האחרונים בים של תוצאות עסקיות של החברות הגדולות בארצות הברית ובעולם. אלה מעידות שהמצב טוב עד טוב מאוד וששוק ה-IT חווה עוד רבעון מוצלח.

בשוק המקומי דווח מיד אחרי החג התבשרנו שטלקוד, הראל, אומניטק ודורקום זכו במכרז החשכ"ל לשדרוג מחשבי הממשלה, בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

כמו כן, התבשרנו, כי החל ממחר, ניתן יהיה לרוץ לחנויות של אפל (Apple) ולנסות להשיג את ה-iPad 2 – למי שה-iPad1 לא הספיק לו וחיכה לגרסה הבאה של מחשב הלוח. כאן שלוחה עצת סבתא צרכנית: אף על פי שהמחירים של שתי הגרסאות דומים, הם לא זהים. קיימים בארץ מספר מפיצים של מחשבי iPad, וכדאי להשוות ביניהם, גם במחיר המתנה של כמה ימים נוספים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    כתבה חביבה, ששוכחת שבארץ ה IT מנוהל בצורה אחרת לחלוטין. אין כל ערך לזמנו של העובד, אשר נאלץ לעבוד ימים כלילות ללא תמורה כלל, מה שגם לפי שיטות העבודה הישראליות (אילתורים וכדומה) - המתכון לתקלות חוזרות קיים כבחירת מחדל.

אירועים קרובים