10 חברות מתמודדות על מכרז לאספקת שירותי הדרכה בפרויקט להב"ה; ההיקף: עשרות מיליוני ש'

בין החברות המתמודדות במכרז להפעלת מרכזי מחשבים ברחבי הארץ ניתן למנות את טלדור, ג'ון ברייס, נס, אמנת, ו-One1 ● כמה מנציגי החברות המשתתפות במכרז אמרו לאנשים ומחשבים, כי "הממשלה שוב חוזרת על הטעות ומחפשת את המחיר הנמוך ביותר, דבר שיביא למכרז כוח אדם באיכות נמוכה" ● טענה נוספת שהעלו הספקים היא לגבי האיסור הגורף להעסיק עובדי קבלן ● משרד האוצר: "המחירים נקבעו על סמך פרופיל ההפעלה של המרכזים הקיימים"

10 חברות שירותי IT ומחשבים מתמודדות בימים אלו על מכרז לאספקת שירותי כוח אדם להפעלת 17 מרכזי הדרכה של פרויקט להב"ה של משרד האוצר. פרויקט להב"ה מפעיל מרכזי מחשבים ברחבי הארץ, ובעיקר בפריפריה, במטרה לצמצם את הפער הדיגיטלי. כיום מפעילה הממשלה 14 מרכזים כאלו אולם על הפרק כבר אושרו תוכניות להקמת 17 מרכזים נוספים. ההיקף הכספי של המכרז מסתכם בעשרות מיליוני שקלים.

בין החברות שמתמודדות במכרז ניתן למנות את טלדור, ג'ון ברייס, אמנת, נס, One1 ועוד. על פי תנאי המכרז, מתוך עשר המתמודדות ייבחרו רק השתיים שיציעו את המחיר הנמוך ביותר, כאשר החברה שתגיע למקום השני תידרש להשוות את תנאיה לחברה שהגישה את ההצעה הנמוכה ביותר.

נציגי חברות שהגישו את ההצעות למכרז מתחו ביקורת קשה על הממשלה ואמרו לאנשים ומחשבים, כי "הממשלה אינה לומדת לקח ממכרז כוח האדם הגדול שנכשל. שוב היא מחפשת את המחיר הנמוך ביותר, שוב היא מציירת את המכרז כמכרז של תוכן, אבל בפועל זה מכרז לכוח אדם, שבגלל תנאי הסף הנמוכים שלו, יביא לכך שהחברות שיזכו תהיינה חברות קטנות, שישכרו מדריכים חסרי ניסיון".

טענה נוספת שהעלו הספקים בהליך השאלות והערעורים, עוד בטרם הוגשו הטפסים, היא לגבי האיסור הגורף להעסיק במכרז קבלני משנה. כלומר, המדריכים שיועסקו יהיו עובדי החברה ולא עובדי קבלן. לטענת הספקים, התעריף שהספק שיזכה יוכל לשלם לכל מדריך לא יעלה על 40 שקלים לשעה לפני ניכויים – ובתעריפים כאלו אף חברה רצינית לא תוכל לעמוד בתנאי המכרז.

גורם אחר העיר, כי "תמוה שהממשלה חוזרת על אותה שיטת מכרזים, כאשר בימים אלו מתנהל הליך משפטי שיזמה חברת ג'ון ברייס, לאחר שנפסלה באשכול ההדרכה במכרז כוח האדם מפני שהגישה תעריפים נמוכים מדי, שבכל מקרה היו גבוהים מהתעריפים של מכרז להב"ה".

על פי תנאי המכרז, כל אחד משני הספקים שייבחר יצטרך להקים מרכז הדרכה בכל אחד מ-17 המרכזים של להב"ה בעלות מינימאלית של כחצי מיליון שקלים, כאשר בכל מרכז יהיו ארבעה מדריכים. עוד קובע המכרז, שהתקורה המקסימלית שהספק שיזכה יכול לקבל כתוצאה מהפעלת המכרז לא תעלה על 24%, והיתר ישולם לעובדים במכרז.

המכרז היה אמור להתפרסם כבר בשנה שעברה אולם בגלל תביעות משפטיות שהגישו החברות שמשתתפות באשכול 4 של מכרז כוח האדם, וביניהן מטריקס (באמצעות ג'ון ברייס), לא התאפשרה הוצאת המכרז. הדבר גרם לכך שעשרות מרכזים ברחבי הארץ כמעט ולא הופעלו משום שלא ניתן היה להעסיק את המדריכים. לפני כשבועיים פנתה One1 לבית המשפט וביקשה שיורה לממשלה לבטל את הקפאת אשכול ההדרכה ולפרסם מכרזים חשובים. מחברת ג'ון ברייס אישרו, כי הם אכן משתתפים במכרז, ובמקביל ממתינים להתפתחויות בעתירה שהוגשה בנושא אשכול ההדרכה במכרז בתי התוכנה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה, כי "ההליך המכרזי נמצא בעיצומו, המעטפות נפתחו וההצעות נבדקות. מכיוון שכך – לא ניתן לעדכן כמה חברות ניגשו.לטענה בנושא התעריפים לא ניתן להתייחס עקב ההליך המכרזי, ואולם ניתן לציין שהמחירים נקבעו על סמך פרופיל ההפעלה של המרכזים הקיימים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קובי

    זה בדרך כלל הפוך - דווקא גופי הדרכה קטנים הם האיכותיים , וזו הסיבה שהחוכמולוגים ממשרד האוצר לא רוצים קבלני משנה. משרד האוצר מאוכלס באנשים קטנים וחסרי מעוף שמוכנים לשפוך את התינוק עם המים , העיקר שיצא להם זול ... כשמישהו מרוויח בצורה משתלמת זה נראה להם סוג של פשע ( אלא אם כן אתה טייקון או בעל הון פרטי שצריך לצ'פר... ואז אפשר למכור לך זיכיונות או חברות ממשלתיות ברבע מחיר ). בקיצור ... אני לא הייתי מתעסק איתם , שייחנקו עם המכרזים הירודים שלהם.

  2. classofts

    תוכנת השליטה וניהול הכיתה הטובה והזולה ביותר

אירועים קרובים