תביעה כנגד סוני על הפריצה לרשת של פלייסטיישן

בתביעה ייצוגית מואשמת סוני כי לא הגנה על הפרטים האישיים ומספרי האשראי של 77 מיליון המשתמשים ברשת ● בתביעה נטען, כי סוני "לא הצפינה את הנתונים ולא הקימה מערך הולם של פיירוול כדי למנוע חדירות לשרת, לא סיפקה התראות הולמות על תקריות אבטחה ולא הצליחה להשיב את הרשת לפעולה תוך פרק זמן סביר"

רשת PlayStation Network של סוני (Sony) מושבתת זה היום השביעי – וכעת נאלצת החברה להתמודד גם עם תביעה ייצוגית שבה היא מואשמת בתקרית אבטחה שבמסגרתה יתכן כי נחשפו פרטים של כרטיסי אשראי של עד 77 מיליון לקוחות.

ביום ד' הגיש כריסטופר ג'ונס, בן 36, מבירמינגהם שבאלבמה תביעה ייצוגית ראשונה בשמם של משתמשי הרשת של פלייסטיישן (PSN) לבית המשפט של המחוז הצפוני בקליפורניה. בתביעה נטען כי סוני "לא הצפינה את הנתונים ולא הקימה מערך הולם של פיירוול כדי למנוע חדירות לשרת, לא סיפקה התראות הולמות על תקריות אבטחה ולא הצליחה להשיב את הרשת לפעולה תוך פרק זמן סביר". עוד מואשמת סוני באי עמידה בתקני PCI (ר"ת Payment Card Industry) אשר אוסרים על חברות לאחסן פרטי בעלים של כרטיסי אשראי.

רשת PSN, אשר משמשת למשחקים מרובי משתתפים בקונסולות פלייסטיישן של סוני, וכן אתר המוזיקה Qriocity של סוני, מושבתים מאז יום ה' האחרון, שלושה ימים לאחר שנתגלתה הפריצה – ועדיין לא ידוע מתי ישובו לפעול. בעקבות ההשבתה המשתמשים אינם יכולים לשחק משחקים מרובי משתתפים או לגשת לשירותים אחרים ברשת, ובכלל זה לסרטים ולתוכניות הטלוויזיה בשירותי נטפליקס (Netflix) ו-Hulu Plus המוצעים ברשת.

ביום ג' הסבירה סוני כי ההשבתה נמשכת בניסיון לפתור את הבעיה, שהתברר כי היא חמורה מכפי שחשבו בתחילה. בסוני מעריכים כי פורץ הצליח לגשת לפרטים האישיים של עד 77 מיליון משתמשים. במסגרת הפריצה הצליח הפורץ להניח יד על פרטי המשתמשים ובכלל זה שמות, כתובות, תאריכי לידה, היסטוריית רכישות ושמות משתמש באינטרנט. פטריק סיבולד, מנהל בכיר בסוני, ציין בהודעה שפרסם בבלוג כי אין ראיות חד משמעיות לכך שנגנבו גם פרטים של כרטיסי אשראי, "אך ליתר ביטחון" מזהירה סוני את המשתמשים כי יתכן שגם מספרי הכרטיסים ותאריכי התוקף שלהם נגנבו.

"גילינו כי בין התאריכים 17 באפריל ו-19 באפריל 2011 נגנבו פרטים מחלק מהחשבונות ברשת PSN ובאתר Qriocity", על פי ההודעה הרשמית שפרסמה סוני. "אנו מודים לכם על ההמתנה הסבלנית עד שתושלם חקירת התקרית, ומתנצלים על אי הנוחות. אנו פועלים מסביב לשעון על מנת לחדש את פעילות השירותים בהקדם האפשרי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סוני בע"מ

    כל הכבוד, ושיהיה לו בהצלחה, אני מפלל שסוני תספוג מכה לא מהעולם הזה, על מנת שתבין, שהצרכן הוא זה שחשוב, ולא הכסף שלו.

אירועים קרובים