ארצות הברית: מנהלי סוני נדרשים לספק הסברים לקונגרס על הפריצה לרשת ה-PlayStation

חברים בוועדת המשנה לסחר וייצור של הקונגרס האמריקני דורשים מהחברה תשובה לשאלה מדוע לא השביתה את רשת ה-PlayStation מיד, אלא המתינה יממה, ומדוע לא מיהרה להזהיר את הלקוחות ● כמו כן, סוני מתבקשת להשיב לשאלות האם כל הפרטים של הלקוחות נגנבו, או רק חלק מהם, כיצד אירעה הפריצה והאם סוני יודעת מי הם האחראים לה

החברים בוועדת משנה של בית הנבחרים של ארצות הברית שלחו בסוף השבוע מכתב למנהלי סוני (Sony) שבו הם מתבקשים לספק הסברים לכמה סוגיות שקשורות לזליגה רחבת ההיקף של פרטי המשתמשים ברשת של PlayStation.

הרשת של קונסולות המשחק הושבתה למשך יותר משבוע לאחר שסוני גילתה חדירה לשרתי הרשת דרך האינטרנט. השירות עדיין לא שב לפעול וסוני הזהירה את 77 מיליון המנויים שייתכן, כי פרטיהם נגנבו – ובכלל זה מספרים ותאריכי תוקף של כרטיסי אשראי.

החברים בוועדת המשנה לסחר וייצור של ועדת הקונגרס לאנרגיה וסחר מבקשים תשובות לכמה מהשאלות שמטרידות גם את משתמשי הרשת – ובכלל זה מדוע לא השביתה החברה את הרשת מיד, אלא המתינה יממה, ומדוע לא מיהרה להזהיר את הלקוחות.

לטענת החברה, היא גילתה את הפריצה ב-19 באפריל, אך השביתה את הרשת רק למחרת, דיווחה על המתקפה רק ב-22 באפריל והזהירה את הלקוחות שייתכן כי פרטיהם נגנבו רק ב-26 בו.

המכתב נשלח לקז היראי, יושב ראש חטיבת המשחקים של סוני בארצות הברית. היראי עומד גם בראש פעילות המשחקים של סוני ברחבי העולם.

במכתב, שעותק ממנו פורסם באתר האינטרנט של הוועדה, מבקשים חבריה תשובות גם לשאלות אם כל הפרטים של הלקוחות נגנבו, או רק חלק מהם, כיצד אירעה הפריצה והאם סוני יודעת מי הם האחראים לה.

"בהודעה הרשמית של סוני נטען, כי אין ראיות לכך שפרטים של כרטיסי אשראי נגנבו, אך לא ניתן לשלול אפשרות זו", נכתב במכתב. "בהתחשב בהיקף ובאופי של הפרטים שידוע שנגנבו, הנזק הפוטנציאלי עלול להיות עצום".

החברים בוועדת המשנה מתכוונים להגיש השנה הצעת חוק לאבטחת נתונים. ביום ד' השבוע יתקיים בוועדת המשנה דיון בהצעת החוק – שבו יידונו גם התשובות שיתקבלו מסוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים