גוגל השיקה את גרסה 11 של כרום

גולת הכותרת של גרסה זו היא שילוב יכולות קלט קולי על ידי שימוש ב-HTML ● מפתחים יכולים להשתמש ביכולת הזו כדי לספק ליישומים מבוססי דפדפן אפשרות לקבל פקודות קוליות ולפעול בהתאם

גוגל (Google) השיקה בסוף השבוע את המהדורה היציבה של גרסה 11 של דפדפן כרום (Chrome). גולת הכותרת של גרסה זו, שמגיעה, כמו תמיד, כחודש וחצי לאחר הגרסה הקודמת, היא שילוב של יכולות קלט קולי על ידי שימוש ב-HTML. מפתחים יכולים להשתמש ביכולת הזו כדי לספק ליישומים מבוססי דפדפן אפשרות לקבל פקודות קוליות ולפעול בהתאם להן.

כהדגמה ליכולות של התכונה החדשה שילבה גוגל בעמוד הבית של שירות התרגום שלה, Google Translate, ציור קטן של מיקרופון בתוך תיבת הקלט, בעת שמבצעים תרגום מאנגלית לשפה אחרת. גולשים המעוניינים לבצע תרגום מאנגלית יכולים להקריא את הטקסט שברצונם לתרגם. ניתן לשמוע את הטקסט המקורי ואת תוצאת התרגום על ידי לחיצה על כפתור הרמקול, מתחת לתיבה הקלט ומתחת לתיבה הפלט. הניסיונות שלנו מראים שהתוצאות לא ממש מדויקות.

שינוי נוסף הוא הצורך לאשר במקרים רבים התקנת תוספים שונים שדורשים, בעיקר, שימוש בג'אווה (Java). היבט בטיחותי אחר של הדפדפן הוא בתחום תפקודו ברשתות ארגוניות: כעת יכולים המנהלנים לשלוט בתכונות מסוימות שלו מרחוק. לדוגמה, ביכולתם לבטל את האפשרות לבצע גלישה אנונימית.

מבחינה ויזואלית, אין בכרום 11 כמעט שינויים לעומת הגרסאות הקודמות של הדפדפן. מראה מסך ההגדרות מסודר ונגיש יותר, והוא מוצג בדף עצמאי משלו בדפדפן. בנוסף, בעת שמשתמשים בפס הכתובת, המסך הראשי של הדפדפן "מולבן" כדי למקד את תשומת הלב לפס הכתובת בלבד. כמו כן, המהדורה הנוכחית של כרום היא הראשונה להשתמש בסמל החדש של הדפדפן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים