תוכן שיווקי

ראיון עם דרור הר, מנכ"ל Actiview, על עתיד ה-BI בארגון

02/05/2011 15:12

דרור, כשחקן שפעיל שנים רבות בתחום, מהן לדעתך המגמות העיקריות בעולם ה-BI?
אני רואה שתי  מגמות עיקריות:

1.    מערכות ה-BI הופכות לנכס מרכזי יותר בתשתית המידע של הארגון.

לפני כעשור, מערכות BI סיפקו דו"חות ניהוליים. בעיקר בתחומי השיווק, הפיננסים והלוגיסטיקה. ה-BI נשען על המידע במערכות התפעוליות, וענה על מגוון צרכים של מנהלים ואנליסטים. ה-BI נתפס כמערכת 'חיננית' שמקלה על יכולת המנהל לקבל החלטות אך ללא הצדקה כלכלית מוכחת.

כיום המגמה שונה. תובנות ממערכת ה-BI משולבות חזרה במערכות התפעוליות בארגון, ותומכות בתהליכים העיסקיים השוטפים. BI הפך לבלתי-נפרד מתהליכי השרות, התכנון, והלוגיסטיקה.. וגם אם אין מודל כלכלי מוכח, הן מצדיקות עצמן פעם אחר פעם ביכולת הארגון למנף את המידע הקיים, ולהגיב מהר יותר לתחרות, ללקוחות, או לשוק.

2.    צורכי ה-BI מתכנסים לשלושה תחומים עיקריים

השווקים הדינמיים והתחרות התזזיתית ממקדים את מאמצי הארגון ל-3 תחומים עיקריים: הגדלת היעילות התפעולית על-ידי מדידה טובה יותר, שיפור התחרותיות על-ידי תגובה מהירה יותר לתחרות והצגת מוצרים חדשים, והתחום השלישי, שהוא גם החדש יותר והמורכב יותר – מענה יעיל לרגולטור, שמשנה את דרישותיו בתכיפות.

איפה לדעתך האתגרים של הלקוחות?
מצד אחד, כאמור, צרכי ה-BI הולכים ותופסים מרכזיות בהתנהלות היומיומית של הארגון, ואנו עדים לכך הן במספר המשתמשים הגדל, והן בהשתלבות הגדלה של תוצרי הBI במערכות התפעוליות. מאידך, כמויות המידע גדלות בצורה אקספוננציאלית בשנים האחרונות, ואיתן גם המורכבות ומספר המערכות.

אלו עומדים בסתירה גמורה לתשתית הנתונים שפותחה לפני כעשור ונותרה ללא שינוי כמעט מאז. אנו עדים לא מעט, למצב בו מערכת ה-BI אינה תומכת בדרישות העיסקיות. דוגמאות מהשטח לא חסרות: פוליסת ביטוח אחת, ששונה מהותית בין שתי מערכות. חשבונות בבנקים שאינם משוייכים ללקוח, וחברות התקשורת שמתקשות להתמודד עם שאלות פשוטות לגבי חבילות הגלישה והשימוש בשרותיהם.

נדבך נוסף, הוא העומס על מחלקת ה-IT, שנדרשת לתחזק את התשתית המתיישנת, במקביל לפיתוח של עולמות תוכן נוספים, ולעיתים תוך צמצום המשאבים הזמינים להם. בארגונים רבים נחשב מחסן הנתונים ל"פיל לבן". קשה להפסיק את ההשקעה הגבוהה, אבל קשה גם להפיק את הנדרש מהתשתית הקיימת, והוא גורר תלונות רבות על איכות המידע והתוצרים.

אז איך פותרים את האתגרים הללו?
כיום המענה הוא חלקי בלבד. דרך אחת היא הגדלת צוותי ה-BI  בארגונים, וכבר ראיתי יחידות של 100 עובדים. למרות שכמויות כ"א לא תמיד מפצות על תשתית לא מתאימה וישנה.

גם בזירה הטכנולוגית, קיימים פתרונות המשתלבים בתשתיות ה-BI הקיימות. אלו מציעים חיסכון עצום בזמן ומשאבי פיתוח. לדוגמה, באחד הפרויקטים, נתקלנו בצורך לאתר שדה מסוים בלמעלה מ-500 טבלאות. ביצענו זאת ביום עבודה בודד (!), משימה שבעבר הייתה אורכת שבועות, ופוטנציאל השגיאות גבוה. במקרה אחר, הראנו ללקוח איך במספר קליקים הוא יוכל להבין אילו דוחות ותהליכי טעינה ייפגעו כתוצאה משינוי שדה כלשהוא במערכת ה-Siebel שלו.

אלו כמובן פתרונות שביחס לקיים מציעים חסכון עצום בזמן ומשאבים ויותר ארגונים היום פתוחים לבחון אותם. עם זאת, עליי לציין שבתחום זה אנו מפגרים אחר הנעשה בעולם, שהחל להשקיע בטיוב תשתיות ה- BI כבר כמעט לפני עשור.

על Actiview
חברה דינמית וצעירה הגדלה במהירות לאור הביקוש לפתרונות ניהול מידע ויישומים אנליטיים. Actiview מתמחה בפתרונות אינטגרציית נתונים, הסבות נתונים ויישומים אנליטיים. החברה מתמקדת בפתרונות IBM בתחום ויצירת ערך מקסימלי סביבם ללקוח.

פרטים נוספים באתר Actiview.

אירועים קרובים