הונאות רשת – גם לאחר חיסולו של בן לאדן

גולשים שחיפשו תמונות של גופתו של אוסמה בן לאדן בגוגל נדבקו בנוזקה שהעבירה אותם לדומיינים מזיקים - כך גילתה חברת אבטחת המידע קספרסקי ● בנוסף, מספר עמודי פייסבוק הבטיחו לגולשים כרטיסי טיסה חינם לרגל "חגיגות החיסול" של מנהיג אל קאעידה, כאשר בפועל הם הועברו לאתרים שונים שבהם נתבקשו למלא פרטים שלהם, כולל כתובת מייל

כמו לאחר פרסומן של ידיעות מרעישות, גם חיסולו של אוסמה בן לאדן גרר אחריו הונאות רשת. קורבנות ההונאות הפעם היו מנגנון חיפוש התמונות של גוגל, Google Images, ופייסבוק (Facebook) – כך על פי מעבדת קספרסקי (Kaspersky).

חוקרים מחברת אבטחת המידע מצאו, כי גולשים שחיפשו בגוגל תמונות תחת מילות החיפוש "Osama bin laden body" ולחצו על קישורים מסוימים נדבקו בנוזקה שהעבירה אותם לדומיינים מזיקים, כמו: ***-antivirus.cz.cc/fast-scan/ ו-***pe-antivirus.cz.cc/fast-scan/. יצוין, כי הגולשים הסתקרנו למצוא את תמונות גופתו של מנהיג אל קאעידה לאחר שפורסם, כי הממשל האמריקני מחזיק בתמונות כאלה – אולם טרם החליט האם לפרסם אותן.

עם זאת, מנגנון חיפוש התמונות של גוגל אינו היחיד שנפל קורבן לנוכלים לאחר חיסולו של בן לאדן. דיויד יעקבי, אנליסט במעבדת קספרסקי, מתריע, כי מספר עמודי פייסבוק שמבטיחים כרטיסי טיסה חינם לרגל "חגיגות החיסול" של בן לאדן מפנים את המשתמשים מאתר לאתר, כאשר בכל אחד מהם מתבקשים אלה להשלים פרטים שלהם, במקרים מסוימים גם כתובת המייל שלהם. בעקבות זאת, מוצב על הקיר של כל אחד מהגולשים שעשו "לייק" קישור לעמוד הזדוני – מה שעלול להפיל גולשים נוספים בפח שטמנו הנוכלים.

בחלק מן המקרים מועבר המשתמש לעמוד הזדוני לצורך "גניבת קליקים" לעמודים אחרים בשיטה הדומה למקרים שאירעו בעבר. באחד מהם, שאירע בתחילת השבוע, הועברו פרטיהם של גולשים שנתבקשו לעשות "לייק" לעמוד שהציע להם להדליק נר זיכרון וירטואלי לזכר הנספים בשואה לדומיין של אתר הקריות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים