מסצ'וסטס: שידורים ישירים מבית המשפט – עכשיו גם בפייסבוק ובטוויטר

במסגרת ניסוי שנערך בבית משפט במדינה הוחלט, כי הגולשים יוכלו לצפות בשידורי וידיאו ולקרוא הודעות ברשתות החברתיות - ישירות מהאולמות ● בבית המשפט טוענים, כי מדובר בשקיפות שמחזקת את הדמוקרטיה

בית משפט במסצ'וסטס החליט להתיר לעיתונאים להשתמש בין כתליו בטוויטר (Twitter) או בפייסבוק (Facebook), ואף בבלוגים, וכן לשדר בווידיאו ישירות מהאולמות.

בית המשפט של מחוז קווינסי, מדרום לבוסטון, פתח את שעריו בפני המדיה החברתית במסגרת תוכנית ניסיונית המכונה OpenCourt ומופעלת בשיתוף עם ארגון Knight News Challenge ועם ארגונים נוספים. הסיבה לכך היא, על פי השופט מרק קובן, שהשקיפות מחזקת את הדמוקרטיה. "אני מקווה שהניסוי יגביר את האמון של הציבור בעצמאותה של מערכת המשפט ובנעשה בין כתלי בית המשפט", אמר.

הניסוי זכה לתקציב של רבע מיליון דולרים. עורך בלוג יושב באולם ומדווח כל העת, והצופים מקבלים גישה ישירה, באמצעות מולטימדיה, לנעשה בו. בנוסף, במסגרת הניסוי מוקדש חשבון מיוחד בטוויטר להודעות דוגמת "בית המשפט יצא להפסקת צהריים, יום עמוס" או "אדם ששתה בירה בפארק נדון ל-10 ימים של עבודות שירות, אך העדיף לשלם קנס של 100 דולרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים