עוד מתקפה על שרתי סוני; הפורצים גנבו פרטים של כ-25 מיליון משתמשים נוספים

במתקפה השנייה בתוך כשבוע על שרתיה של סוני הודתה החברה, כי נגנבו, בין השאר, שמות, כתובות מגורים, כתובות דואר אלקטרוני, תאריכי לידה ומספרי טלפון של 24.6 מיליון לקוחות שמשחקים במחשבי PC ● סוני אף הודתה, כי נגנב "מסד נתונים ישן" מ-2007 ● המתקפה שבה הודתה החברה אתמול (ב') אירעה יממה לפני המתקפה הגדולה יותר, שבמסגרתה נגנבו פריטים של 77 מיליון לקוחות

משבר אבטחת האינטרנט של סוני (Sony) מחריף: החברה הודתה אתמול (ב'), כי במתקפה נוספת, שנייה, על שרתיה נגנבו פרטים של כ-25 מיליון משתמשים נוספים. זאת, יממה לאחר שהאיש מספר שתיים בסוני, קזואו היראי, הכריז על האמצעים שבהם נקטה החברה כדי למנוע מתקפות נוספות על הרשת של פלייסטיישן (PlayStation), בניסיון לשקם את תדמיתה של החברה ולהרגיע את הלקוחות ששוקלים, אולי, לעבור לקונסולות Xbox המתחרות של מיקרוסופט (Microsoft).

במתקפה על שרתי סוני, שבה הודתה החברה בשבוע שעבר, נגנבו פרטים של 77 מיליון משתמשים. המתקפה שבה הודתה החברה אתמול אירעה יממה לפני המתקפה הגדולה יותר, ובמסגרתה נגנבו גם פרטים של לקוחות מאוסטריה, גרמניה, הולנד וספרד. פרטים אלה כללו, בין השאר, שמות, כתובות מגורים, כתובות דואר אלקטרוני, תאריכי לידה ומספרי טלפון של 24.6 מיליון לקוחות שמשחקים במחשבי PC. סוני אף הודתה, כי נגנב "מסד נתונים ישן" מ-2007.

דובר חטיבת המשחקים של סוני בסן דייגו מסר שהשירות של משחקי ה-PC הושבת ביום ב'. במענה לשאלה אודות הסיכונים השיבה דוברת סוני, סו טנקה, כי "אלה פורצים. אי אפשר לדעת היכן הם יכו בפעם הבאה".

יצוין שבמתקפה השנייה נגנבו פרטים משרתים של חטיבת Sony Online Entertainment, שמציעה משחקים דוגמת EverQuest למחשבי PC. מדובר בחטיבה נפרדת, שלא קשורה לחטיבה של פלייסטיישן שנפגעה במתקפה הראשונה, אך השרתים של שתיהן שוכנים פיזית בסן דייגו שבארצות הברית.

הרשויות בארצות הברית ובאירופה כבר פתחו בחקירות והחלו לנקוט באמצעים משפטיים נגד סוני. אתמול הודיעה, סוני כי נציגיה לא יגיעו לדיון שייערך בנושא בקונגרס האמריקני, אך יפרטו בכתב את אמצעי ההגנה שננקטו, במכתב שיישלח היום.

בעקבות הפרשה נאלצה סוני לסגור אתמול באופן זמני גם את המשחקים המקוונים שהיא מציעה בפייסבוק (Facebook). לא ברור אם נגנבו גם פרטים של משתמשי משחקים אלה, שבהם סוחרים, בין השאר, במוצרים וירטואליים שמוצעים בתשלום. לא ניתן היה לקבל תגובה מהרשת החברתית.

סוני הכחישה, בהודעה שפורסמה בבלוג הרשמי של פלייסטיישן, שהפורצים ניסו למכור רשימת פרטים של מיליוני כרטיסי אשראי שהושגו במתקפות. זאת, לאחר שהחברה הזהירה את הלקוחות וציינה, כי לא ניתן לשלול את האפשרות שהפורצים הצליחו להניח יד גם על פרטים שכאלה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Dror

    זה כנראה העונש של מי שמחפש לתבוע את אנונימוס שפרץ את הPS3 מדהים

אירועים קרובים