סאפ: המהומות במדינות ערב עלולות לפגוע בהכנסות ובערך המניה שלנו

בדיווח לבעלי המניות שלה מסרה החברה, כי "אין ביכולתנו לאמוד כרגע את ההשפעה של המהומות במזרח התיכון, אבל אנחנו לא יכולים לפסול את האפשרות שהן תגרומנה לירידות בתוצאות העסקיות שלנו" ● סאפ חתומה על חוזים לאספקת תוכנות ושירותים במצרים ובלוב ● רק לפני חודשיים היא כרתה הסכם עם גופים באיחוד האמירויות הערביות, והיא חוששת שגם שם יפרצו מהומות, שיגרמו לחוסר יציבות שלטונית

המהומות נגד השלטונות במדינות ערב עלולות להשפיע על תוצאותיה העסקיות של סאפ (SAP), כמו גם על הכנסותיה וערך המניה שלה – כך הזהירה החברה בדיווח לבעלי המניות, שפורסם בסמוך לפרסום התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון של 2011. סאפ העריכה שההשפעה על פעילותה תלך ותגדל ככל שהמהומות הללו יימשכו.

"אין ביכולתנו לאמוד כרגע את ההשפעה של המהומות במזרח התיכון, אבל אנחנו לא יכולים לפסול את האפשרות שהן תגרומנה להשפעות שליליות על ההכנסות, תזרים המזומנים, המערכות התפעוליות ומחיר המניה שלנו", נכתב בדיווח של סאפ.

סאפ חתמה על חוזים ארוכי טווח רבים במדינות שבהן מתחוללות והתחוללו המהומות. כך, למשל, יש לה הסכמים עם ממשלת לוב, שנחתמו ב-2008, ועל פיהם היא תספק תוכנות לתשעה מוסדות אקדמיים ושתי רשויות חינוך במדינה. כמו כן, היא חתמה ב-2007 על הסכם בן חמש שנים עם ממשלת מצרים, בהיקף של מאות מיליוני דולרים, לאספקת תוכנה ושירותים לשירות הדואר המצרי.

רק לפני חודשיים חתמה סאפ על הסכם מסגרת ארוך טווח עם איחוד האמירויות הערביות לאספקת תוכנות שלה, ובחברה חוששים, כי גם שם תתפתח אי-יציבות שלטונית. זו עלולה לגרום לביטול ההסכמים או לחוסר יכולת של הגופים שמולם הם נחתמו לעמוד בהתחייבות שלהם.

על פי המאזן של סאפ, ברבעון האחרון גדלו עסקיה במזרח התיכון (כולל ישראל) ב-14%, והם הגיען להיקף של 1.48 מיליארד דולרים. סאפ רשמה גידולים בעסקיה באזור מאז היציאה מהמיתון, אולם עתה, כאמור, מרחפת מעליהם עננה כבדה.

אין זו הפעם הראשונה שבה אירועים גלובליים משפיעים על סאפ. במיתון האחרון ספגה החברה ירידה בהכנסות – דבר שגרם לפיטוריו של המנכ"ל, ליאו אפותקר.

סאפ היא החברה הראשונה מבין החברות הגדולות שמעריכה שתהיה למהומות במדינות ערב השפעה כלכלית גלובלית על פעילותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים