אפל שדרגה את מחשבי iMac; יצוידו במעבדים מהירים יותר של אינטל

מחשבי iMac מהדור החדש יכללו את טכנולוגיית הקלט/פלט Thunderbolt, שמאפשרת להעביר קבצים גדולים בקצב מהיר יותר ● בנוסף, הם מצוידים במעבדים בעלי ארבע ליבות ובכרטיסים גרפיים רבי עוצמה

נוכח הביקוש הגובר למחשבים האישיים מתוצרת אפל (Apple) – בעידן שבו כלל שוק ה-PC מתכווץ – הציגה החברה אתמול (ג') את הסדרה המחודשת של מחשבי ה-iMac. מחשבים אלה מצוידים במעבדים בעלי ארבע ליבות, בכרטיסים גרפיים רבי עוצמה ובטכנולוגיית Thunderbolt להעברת נתונים.

בחודש שעבר דיווחה אפל על מכירות של 3.76 מיליון מחשבי iMac – גידול של 28% בהשוואה לשנה שעברה. קרוב לוודאי שגם מחשבי iMac מהדור החדש, שעולים החל מ-1,199 דולרים, ייהנו מהתנופה, גם אם הם זוכים לפחות תשומת לב מהמכשירים הניידים של החברה.

במסיבת העיתונאים שבה פורסמו התוצאות של החברה לרבעון השני של שנת הכספים שלה, אשר נערכה בחודש שעבר, אמר מנהל הכספים הראשי של אפל, פיטר אופנהיימר, כי "הצמיחה במכירות של מחשבי ה-Mac מוזנת בעיקר מהפופולריות הגבוהה של מחשבי ה-MacBook Air, שעודכנו ברבעון שהסתיים בדצמבר, וכן מהמכירות הגבוהות של מחשבי ה-MacBook Pro".

מחשבי ה-iMac עם צג בקוטר של 21.5 אינץ' מצוידים במעבד Core של אינטל (Intel) עם ארבע ליבות בקצב שעון של 2.5 ג'יגה-הרץ או 2.7 ג'יגה-הרץ, או במעבד Core i7 של אינטל עם ארבע ליבות בקצב שעון של 2.8 ג'יגה-הרץ (בהזמנה מיוחדת). הדגם המצויד בצג בקוטר של 27 אינץ' מצויד במעבדי Core i5 של אינטל עם ארבע ליבות בקצב שעון של 2.7 ג'יגה-הרץ או 3.1 ג'יגה-הרץ, או במעבד Core i7 של אינטל עם ארבע ליבות בקצב שעון של 3.4 ג'יגה-הרץ (בהזמנה מיוחדת).

באשר לאיחסון, מצוידים מחשבי ה-iMac בכונן קשיח בנפח של 1 טרה-בייט או 2 טרה-בייט, ובהזמנה מיוחדת ניתן לקבל כונן SSD בנפח של 256 ג'יגה-בייט. לטענת אפל, קצב הפעולה של המחשבים החדשים מהיר ב-70% והביצועים הגרפיים שלהם טובים פי שלושה בהשוואה לדור הקודם.

לשיפור בביצועים הגרפיים אחראי כרטיס Radeon HD 6970 M של AMD, עם זיכרון וידיאו בנפח של 1 ג'יגה-בייט או 2 ג'יגה-בייט והאצת חומרה של וידיאו בתצורות MPEG-4 או H.264, לצד תצורות נוספות. המחשבים החדשים אף מצוידים במצלמת FaceTime HD לוועידות וידיאו.

מחשבי ה-iMac החדשים הם מוצר החומרה השני של אפל עם חיבורי Thunderbolt, לאחר המחשבים הנישאים מסדרת MacBook Pro.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים