סטיב ווזניאק, ממייסדי אפל: המחשבים יכולים להציל את מערכת החינוך בארצות הברית

"יום אחד יוכלו המחשבים להיות מורים", אמר ווזניאק, ששימש בעצמו מורה במשך שמונה שנים ● לדבריו, "אנחנו מתקרבים לעידן שבו המחשב יוכל להיות גם חבר, ולא רק ספר לימוד"

המחשבים יכולים לתרום לשיפור מערכת החינוך הציבורית בארצות הברית – כך טען סטיב ווזניאק, ממייסדי אפל (Apple). ווזניאק אמר את הדברים למתכנני שבבים באירוע שנערך אתמול (ג') בעמק הסיליקון בארצות הברית.

לדבריו, המחשבים מצוידים כיום בכל החיישנים שמאפשרים להם לנוע, לראות ולשמוע כמו בני אדם – אך הם עדיין לא יכולים להחליף את המורים. "אנחנו מתקרבים לעידן שבו המחשב יוכל להיות גם חבר, ולא רק ספר לימוד", הוסיף.

בתי הספר הם הנפגעים הראשונים מהקיצוצים בתקציבי המדינות והמחוזות בארצות הברית – דבר שבא לידי ביטוי במספר התלמידים בכיתה, בתוכניות הלימודים ובמשכורות המורים. ווזניאק, שהקים את אפל ב-1976 יחד עם סטיב ג'ובס ורונלד וויין, קרא להתאים את בתי הספר לצרכי התלמידים.

"אילו היו 30 מורים בכיתה של 30 תלמידים, היה כל תלמיד זוכה לתשומת לב אישית. יום אחד יוכלו המחשבים להיות מורים", טען. יצוין, כי ווזניאק אמר את הדברים מניסיון אישי – הוא עצמו שימש כמורה בבית ספר יסודי במשך שמונה שנים.

"בית הספר, לכשעצמו, מגביל את היצירתיות. כשמגיעים לכיתה לומדים מאותם דפים בספר ובאותן שעות כמו כל שאר התלמידים בכיתה. אתה לא יכול להתפתח בכיוונים האישיים שלך", אמר ווזניאק והוסיף הבטחה: "בעתיד זה ישתנה".

ווזניאק פרש מאפל ב-1987, אך עד היום מקבל משכורת מהחברה. הוא משמש כמדען ראשי בחברת הסטארט-אפ Fusion-io, שמפתחת טכנולוגיה לעיבוד מהיר יותר של נתונים. כשלעצמו, הוא למד על מחשבים מאביו ומנבירה בקרביים של מחשבים בשעות הקטנות של הלילה, בחדר השינה שלו. "מעולם לא היה לי ספר לימוד למחשבים", אמר ווזניאק, שנחשב לאחד מאבות המהפכה של המחשב האישי ולמפתח העיקרי של מחשבי Apple I ו-Apple II.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים