מחקר של יבמ: ארגוני שיווק מרחיבים את השימוש בכלים אנליטיים ובמיחשוב נייד

מניתוח נתוני המחקר עולה, כי קיים צורך דחוף בניתוח אנליטי מעמיק יותר על מנת "להפוך נתונים לפעילות" - מטרה העומדת בראש סדרי העדיפויות הארגוניים ● בנוסף, מצביעים הממצאים על הכרה גוברת בארגונים בכוח השיווקי של התקשורת הניידת, הבעיות המעמיקות של שיווק באמצעות מדיה חברתית וחיפוש אחר פתרונות משולבים יותר

בשנים 2010-2011 חלה האצה בתהליכי האימוץ של טכנולוגיות מיחשוב אנליטי, מיחשוב נייד ומדיה חברתית בארגונים העוסקים בשיווק בכל העולם – כך עולה ממחקר חדש של יבמ (IBM).

מחקר "מצב השיווק 2011", שעורך הענק הכחול מדי שנה, מבוסס על ראיונות עם 300 מנהלים בארגוני שיווק מקוון ושיווק ישיר, במגוון תחומי תעשייה ואזורים גיאוגרפיים ובהיקפי פעילות שונים.

המחקר העלה, כי נדרשת רמה מעמיקה יותר של תובנה והתמקדות על מנת להפיק ערך מרבי משיווק באמצעות מדיה חברתית. מניתוח הנתונים עולה, כי קיים צורך דחוף בניתוח אנליטי מעמיק יותר על מנת "להפוך נתונים לפעילות" – מטרה העומדת בראש סדרי העדיפויות הארגוניים.

בנוסף, מצביעים הממצאים על הכרה גוברת בארגונים בכוח השיווקי של התקשורת הניידת, הבעיות המעמיקות של שיווק באמצעות מדיה חברתית וחיפוש אחר פתרונות משולבים יותר.

עוד העלו חוקרי יבמ, כי השוק הנייד ממשיך לצמוח: יותר מ-40% מארגוני השיווק משתמשים כיום בטקטיקות של שיווק למכשירים ניידים ו-20% נוספים מתכננים לעשות זאת בתוך שנה. זאת, מאחר שיותר ויותר צרכנים מאמצים במהירות את השימוש במכשירים אלה.

יבמ מצאה, כי צמיחה במדיה החברתית מלווה בכאבי גדילה. יותר ממחצית המשווקים עושים שימוש במדיה חברתית, אולם מהתשובות למחקר עולה, כי ההתלהבות שלהם לנוכח התוצאות הולכת ומתמתנת. החוקרים מעריכים שהציפיות הראשונות, שהיו גבוהות ומנופחות מדי, חלפו – והמשווקים מתמקדים כעת בזיהוי הערך שאותו יכולים הערוצים החברתיים לתרום לחברה, בעזרת הפקת תובנות ממוקדות יותר.

בנוסף, הנתונים מעלים שמדידת האפקטיביות של השיווק היא אתגר קריטי. כך, משווקים מתייחסים ברצינות גוברת לשיווק חוצה-ערוצים ורב-ערוצים, ומחפשים דרכים להבנת היעילות של מסעות שיווק אלה. משווקים המאמצים אסטרטגיית שיווק אינטראקטיבית מחפשים תמונה מרוכזת של השוק והשלכות של מסעות השיווק שלהם עליו, ומעוניינים לאחד אותה עם תמונת ההיסטוריה של האינטראקציה עם הלקוח.

המחקר אף מצביע על כך שכמעט 90% מהמשיבים הביעו התעניינות בחבילות משולבות של כלי שיווק, כצורך מרכזי של התעשייה בדרך לצמיחה ולהרחבת אימוץ הכלים הטכנולוגיים. יותר ממחצית המשווקים ציינו, כי הטכנולוגיה מהווה גורם מפתח בשיפור הפריון, ובמיוחד בפתרון אתגרים הנוגעים למדידה ולניתוח נתונים, בדרך לבחירת דפוסי הפעולה הנכונים ביותר.

ממצא נוסף מצביע על כך שמשווקים מוכנים לגשר על הפער שבין ניתוח נתונים לפעילות בפועל: יותר מ-60% ציינו, כי "הפיכת נתונים לפעילות בפועל" ניצבת בראש רשימת הנושאים הארגוניים שלהם. 60% העריכו, כי "מדידה, ניתוח ולמידה" מהווים את צוואר הבקבוק העיקרי במערכות ה-IT שלהם. לעומת זאת, במחקר דומה שבוצע אשתקד, תפס אתגר ה-"תמיכה של מערכות IT בצורכי השיווק" את המקום הראשון בסדרי העדיפויות.

ביבמ מעריכים, כי הטכנולוגיות העדכניות בתחומי הגישה למשתמשים ניידים ורשתות חברתיות, יחד עם מאגרי הנתונים ההולכים ומצטברים בארגוני שיווק, יוצרים הזדמנויות נרחבות לשינוי ולהתקדמות בעולם השיווק של 2011. "משווקים מחפשים דרכים שתאפשרנה להם להפוך יותר הזדמנויות לתוצאות עסקיות – וכלי ה-IT מספקים את הדרכים האלה", כתבו החוקרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים