מיקי מגדל, סאפ: "שוק ה-IT הישראלי התאושש וחזר לקצב ונפח הפעילות לפני המשבר"

"חזרנו לעבודה במלוא המרץ לאחר שנתיים קשות", אמר מגדל, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "ניתן לחוש את ההתאוששות של הלקוחות באופן עבודתם: בשנות המשבר הם עבדו נקודתית, עם חשיבה לטווח קצר, ואילו כעת - החשיבה היא אסטרטגית וארוכת טווח"

"שוק ה-IT הישראלי חזר במחצית השנייה של 2010 והשנה לקצב הפעילות הרגיל שלו, והוא מצוי במצב שבו היה לפני המשבר הכלכלי העולמי של 2009 ו-2008", כך אמר מיקי מגדל, מנכ"ל סאפ (SAP) ישראל. לדבריו, "אנחנו, בסאפ ישראל, מבחינים בכך בפעילות הלקוחות והשותפים העסקיים שמולם אנחנו עובדים".

מגדל היה אחד הדוברים במליאה המרכזית ב-ISUG2011 – כנס המשתמשים של סאפ בישראל. הכנס, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה בהשתתפות יותר מ-1,200 משתמשי סאפ. המליאה המרכזית הונחתה על ידי פלי הנמר, נשיא הקבוצה.

מגדל אמר בראיון לאנשים ומחשבים, כי "ניתן לחוש את ההתאוששות של הלקוחות באופן עבודתם: בשנות המשבר הם עבדו נקודתית, עם חשיבה לטווח קצר. כעת החשיבה היא אסטרטגית וארוכת טווח, פרו-אקטיבית ומשלבת בין פעילות ה-IT ושילובה בצרכים העסקיים של הארגונים, לטובת ההיבטים העסקיים". לדבריו, "חזרנו לעבודה במלוא המרץ לאחר שנתיים קשות. יש לסאפ בארץ קהל לקוחות מסיבי, והם שבו לפעילות".

הוא הוסיף, כי "סאפ סיימה שנתיים מאומצות של אינטגרציה של מוצרי ביזנס אובג'קטס (Business Objects) לאלה שלה. כעת אנחנו מצויים במצב שבו יש לנו היכולת לקטוף את הפירות מההשקעה ברכישה ובאינטגרציה, תוך יצירת ממשקים בין שתי משפחות המוצרים".

מגדל ציין, כי רכישת סאפ את סייבייס (Sybase) "תפסה אותנו במקום שבו יש יותר ויותר דרישה של קהל הלקוחות הארגוניים לפתרונות לטובת העולם הנייד. יותר אנשים עובדים במרוחק, יותר עובדים ניידים והם רוצים להגיע ליותר יישומים שיספקו להם עוד מידע ארגוני שייעל את עבודתם. העבודה בעולם הנייד היא קלה ופשוטה".

זאב קליגר, יושב ראש ארגון משתמשי סאפ בישראל. צילום: קובי קנטורעוד אמר מגדל, כי פעילות סאפ מתבססת על ארבעה סוגים: פתרונות בעולם הנייד; פתרונות בעולם הבינה העסקית; הטמעת פתרונות ליבה עסקיים בארגונים, שאינם מערכות ERP, כאשר לדברי מגדל, "הפלטפורמה שלנו נמצאת במגוון מגזרים – הפיננסי, התעשייתי-יצרני, הביטחוני והבריאותי"; ופעילות בעולם ה-ERP. זו, אמר, מתחלקת להוספת מודולים במערכות ERP שכבר הוטמעו אצל ארגוני אנטרפרייז ולחדירה מסיבית לעולם ה-SMB, עם פתרונות ERP המותאמים לגודל שלהם. מגדל ציין, כי "כל ארבעת סוגי הפעילות הללו יהיו במרכז הפעילות שלנו בהמשך 2011 וב-2012".

"קהילת משתמשי סאפ בארץ גדלה"

זאב קליגר, יושב ראש ארגון משתמשי סאפ בישראל, אמר בכנס, כי קהילת משתמשי סאפ בארץ גדלה וכי "כמות המשתתפים הרבה בכנס מבטאת את עוצמתו של הארגון". הוא ציין, כי "סאפ מוטמעת בארגונים רבים בישראל, בכל סוגי הארגונים, בגדלים שונים ובמגזרי התעשייה השונים".

לדבריו, "לארגון המשתמשים של סאפ בארץ יש שלוש מטרות: שיתוף מידע בין המשתמשים, רישות חברתי ויצירת השפעה על סאפ במגוון תחומים. הצלחנו להשפיע על החברה בעבר בנושא התחזוקה".

קליגר הוסיף, כי "הייעוד של ISUG הוא לתמוך בארגונים משתמשי סאפ בישראל ולסייע להם למצות את הפוטנציאל העסקי שלהם ואת השקעתם במערכות. המטרה היא לתת כלים ומנגנונים שמהם נפיק תועלת עסקית משמעותית עבור הארגונים שלנו".

"עלינו לחזק את הפעילויות של הארגון, לבצע יותר שיתופי פעולה בכלל ושיתוף מידע בפרט", ציין. "נצרף יותר אנשים להנהלת הארגון. אנחנו רוצים להחליף את ההנהלה, ולשם כך נערוך בחירות".

דיטמר דר, ארכיטקט פתרונות IT בכיר בסאפ לאזור EMEA. צילום: קובי קנטורהוא סיים בציינו, כי "זו תקופה מובהקת שבה מנהלי IT יכולים למצות את כלי סאפ בצורה טובה יותר, לייעל תהליכים בעזרת יישומים לניהול משאבים בחלקים שונים בארגון".

מפת דרכים על שלוש רגליים

דיטמר דר, ארכיטקט פתרונות IT בכיר בסאפ לאזור EMEA, הציג את מפת הדרכים הטכנולוגית של החברה. לדבריו, זו מושתתת על שלוש רגליים. הרגל הראשונה היא "לפי רכיבים". כך, אמר דר, העולם הולך לעבר מיחשוב נייד, ולכן – הרכישה של סאפ את סייבייס תסייע לה לספק ללקוחותיה יותר פתרונות בעלי קישוריות. "באמצעות זה נוכל לממש את חזון 'הארגון האלחוטי' בצורה מיטבית, תוך שיפור היעילות והתפוקה של העובדים", אמר.

הרגל השנייה שציין דר היא "לפי דרישה". הוא הסביר שהעולם הולך לפתרונות של אירוח מערכות ה-IT ולמיחשוב ענן ואמר ש-"סאפ ערוכה לקראת מצב זה, ויש לה כבר יישומים רבים שניתן לשים במיחשוב ענן פרטי או ציבורי וכך לצרוך אותם".

לסיום, הרגל השלישית היא "On premise" – הטמעת תוכנות ברישיון במודל הקלאסי. דר אמר, כי במסגרת זו כללה סאפ במוצריה את טכנולוגיית ה-In Memory, שמאפשרת ללקוחות הארגוניים להאיץ את השימוש במערכות שלה במהירות גבוהה בהרבה מזו הנוכחית. זאת בעזרת ההתקן SAP HANA (ר"ת High-Performance Analytic Appliance), המאפשר למשתמשי הקצה לקבל מידע מהיר באופן משמעותי ובזמן אמת. הוא ציין, כי טכנולוגיה זו מקטינה את זמני התגובה ומגבירה את יכולת הביצועים, וכך ניתן לשנע ליותר משתמשים יותר מידע מנותח ומפולח.

מרטין רידל, סגן נשיא בכיר בסאפ העולמית האחראי על ארגון משתמשי סאפ העולמי. צילום: קובי קנטורמרטין רידל, סגן נשיא בכיר בסאפ העולמית האחראי על ארגון משתמשי סאפ העולמי, חתם את המליאה המרכזית. הוא אמר, כי קיים שיתוף פעולה הדוק ודיאלוג הדדי בין הלקוחות והחברה, ואלה נעשים באמצעות ארגוני המשתמשים. לדבריו, ארגונים אלה יכולים לסייע לסאפ לשפר מוצרים קיימים, לעזור בעיצוב החזון הטכנולוגי שלה ולשפר את חדשנותה. רידל סיים בקריאה להעמקת הקשר בין החברה לבין ארגון המשתמשים. "אנחנו רוצים משובים, לדעת מה עובד ומה לא".

לאחר דבריו פוצל הכנס לחמישה מסלולים מקצועיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים