ממשלת סין הקימה רשות חדשה שתרכז את הפיקוח על האינטרנט

הרשות תרכז את סמכויות הפיקוח על האינטרנט במדינה, שהיו מפוזרות עד כה בין עשרות רבות של סוכנויות ממשלתיות שונות ● מהממשלה בבייג'ינג נמסר, כי מטרת הרשות היא "להנחות, לתאם ולפקח על הסוכנויות הרלוונטיות, על מנת לתגבר את הניהול של תכני האינטרנט, לקבל אחריות על החדשות באינטרנט ולאשר את הפעילויות השוטפות בתחום הפיקוח"

ממשלת סין הקימה רשות חדשה שתרכז בידיה את סמכויות הפיקוח על האינטרנט במדינה, שהיו מפוזרות עד כה בין עשרות רבות של סוכנויות ממשלתיות שונות. הרשות החדשה מסונפת למשרד המידע של סין, שמופקד על התעמולה והמיחשוב.

הממשל הסיני רואה באינטרנט מכרה זהב מצד אחד ואיום מצד שני – שנובע מהיכולת להפיץ רעיונות ותמונות שהוא לא רואה בעין יפה. הצנזורה שמפעילים השלטונות בבייג'ינג הוחרפה בחודשים האחרונים, מחשש שהמהומות שהחלו במזרח התיכון יתפשטו ויגיעו גם למדינת הענק.

בסין נמצא המספר הגדול בעולם של גולשים ברשת – לא פחות מ- 450 מיליון – ומשום כך נוהרים משקיעים רבים שמקווים לגרוף כספים מהגאות בתחום האינטרנט בשוק הסיני. הדבר מקשה על הפיקוח, ומשום כך הורה בפברואר נשיא סין, הו ג'ינטאו, להדק את הפיקוח על "הקהילה הווירטואלית" הפועלת ברשת.

לפי הודעה רשמית של הממשל הסיני, המטרה של הרשות החדשה היא "להנחות, לתאם ולפקח על הסוכנויות הרלוונטיות, על מנת לתגבר את הניהול של תכני האינטרנט, לקבל אחריות על החדשות באינטרנט ולאשר את הפעילויות השוטפות בתחום הפיקוח".

עוד נכתב בהודעה, כי הרשות החדשה "תסייע לתאם בין הסוכנויות בכל הקשור לתכנון וליישום של פיתוח תרבותי באינטרנט". הרשות תשלוט על המשחקים באינטרנט, הטלוויזיה וההוצאה לאור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים