הקרב על הדפדפן עולה מדרגה: גוגל החלה לקדם את כרום בפרסומות בטלוויזיה

סרטון הפרסומת מתאר אב הכותב לבתו הודעות החל מיום לידתה ובמהלך שנות ילדותה, תוך שימוש בכרום ובשירותים נוספים של גוגל ● שלא כמו הפנייה של גוגל למשתמשי האינטרנט, המבוססת על תכונות, פונה החברה אל צופי הטלוויזיה בגישה רגשית, ומציעה להם להתייחס לכרום כדרך להוציא יותר מהרשת

גוגל (Google) השיקה מסע פרסום חדש בטלוויזיה, שנועד לקדם את דפדפן האינטרנט שלה, כרום (Chrome), ולהציג אותו כחלון לרשת האינטרנט. שידור סרטון הפרסומת בן ה-90 שניות, תחת הכותרת "סופי היקרה", החל ביום ג' האחרון – שבוע לפני ועידת המפתחים השנתית של גוגל, בה צפויה החברה לספק עדכון על מצב מערכת ההפעלה מבוססת כרום, שאמורה להיות זמינה עבור מחשבים ניידים במהלך הקיץ הקרוב.

שלא כמו הפנייה של גוגל למשתמשי האינטרנט, המבוססת על תכונות – מהירות, פשטות ואבטחה – פונה החברה אל צופי הטלוויזיה בגישה רגשית, ומציעה להתייחס לכרום כדרך להוציא יותר מהרשת.

סרטון הפרסומת מתאר אב, הכותב לבתו הודעות החל מיום לידתה ובמהלך שנות ילדותה, תוך שימוש ב-Gmail, בכרום ובשירותים נוספים של גוגל. הסרטון מזכיר מאוד את הנקודה הרגשית מפרסומת ששודרה בארה"ב לענקית הרכב סובארו, שהציגה שיחה בין אב האומר לבתו לנהוג בזהירות. השיחה מתחילה כשהילדה יושבת בכיסא הנהג בעודה פעוטה – ומסתיימת כשהיא נערה שמתחילה לנהוג בעצמה.

"הרשת היא פלטפורמה רבת עוצמה; אנשים משתמשים בה לדברים מדהימים", אמר דובר גוגל. "אהבנו את המסרים והרגשות בסרטון הזה, שמראה את הגיבורים האמתיים של הרשת ואת הישגיהם – גדולים וקטנים, מצחיקים ורציניים – וחיפשנו דרך לחלוק אותם הן ברשת והן מחוצה לה".

לדבריו, הרציונל של גוגל ביצירת כרום היה לשפר את חוויית הרשת. "אנחנו מאמינים שכדי ליצור חוויית רשת טובה יותר, צריך ליצור דפדפן חדש ממש מההתחלה – אחד שיהיה מהיר, פשוט ובטוח יותר", ציין הדובר של גוגל. "זוהי הסיבה שבגללה בנינו את כרום. בסופו של דבר, ככל שחוויית הגלישה טובה יותר, יותר אנשים ישתמשו ברשת. זה נהדר עבור המשתמשים שלנו, ונהדר גם בשביל גוגל".

בעוד שגוגל מקדמת את רשת האינטרנט כפלטפורמה, שקיימת כבר שנים רבות, הפרסומת לא מסבירה כלל למה זקוקים לכרום כדי להגיע לאינטרנט, במיוחד לא כעת, לאור התחרות מול דפדפנים דומים למדי.

ב-2004 הצליח פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla) במשימת שיפור חוויית הרשת, כשלאינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט (Microsoft) היה נתח שוק עולמי של יותר מ-90%,  וגוגל ייסדה את הגישה של תשלום עבור חיפוש ותנועה. אבל ב-2008, הכירה גוגל בערך האסטרטגי של בעלות על הדפדפן, ומאז השיגה נתח שוק עולמי של כ-12%. מיקרוסופט, בינתיים, חוותה ירידה בנתח השוק של הדפדפן שלה לכ-55% בהתאם לסטטיסטיקות האחרונות של NetApplication.

גוגל לא משקיעה את כספה בפרסום לחינם. משתמשי כרום הם נהדרים לגוגל, מפני ש-"משתמשי גוגל הם בעלי ערך רב לגוגל", כפי שאמר סגן הנשיא, ג'ף הובר, בשיחת ועידה של החברה על הדיווח הכספי לרבעון הראשון של 2011. הובר אמר שגוגל בוחנת את נושא שיווק דפדפן הכרום, והמחיר שווה את זה. "יש לנו יותר מ-120 מיליון משתמשים יומיים בכרום, ומתוכם יותר מ-40% נוספו בשנה האחרונה כתוצאה ממאמצי השיווק שלנו", הוא ציין.

כדאי שנחשוב על כרום כעל הערוץ של גוגל ברשת, מקום "מבודד" מתחרות. "כל אחד שמשתמש בכרום הוא משתמש בטוח וכבול מבחינתנו במושגים של יכולת הגישה שלו לגוגל", אמר מנהל הכספים של גוגל, פטריק פיצ'ט, באותה שיחת ועידה.

גוגל הסתייגה מבחירת המילים של פיצ'ט, וכינתה את הדיווח כחוסר הבנה. המושג "כבול" לא ממש תואם את ההתגוננות של גוגל נגד הטענות שהיא משתלטת על עסקי החיפוש: "התחרות נמצאת במרחק קליק אחד", כמו שהיא מציגה זאת.

למען האמת, יהיה הוגן לומר שכרום אינו כולא את המשתמשים – אפשר להשתמש בדפדפנים מתחרים גם אם כרום מותקן במחשב, אבל לא מדויק לומר שכרום פותח חלון לרשת שהוא חופשי מהסחות דעת תחרותיות. מה גם שהוא יוצר מחסום יציאה, במובן שמשתמשים חוזרים מתוך הרגל לאותה תוכנה שהם מכירים במקום לעשות מאמץ ולשנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים