השבוע שהיה

משתמשי סאפ נפגשו השבוע בכנס השנתי שלהם, וסיפקו הוכחה נוספת לאחיזתה של ענקית התוכנה הגרמנית בישראל ● בעיתוי מקרי, פרסם משרד הביטחון את תוצאות מכרז שערך להטמעת מערכת ERP - כן, של סאפ - באט"ל ● ואיך אפשר לסכם את השבוע מבלי להזכיר את בין-לאדן?

השבוע הנוכחי הסתיים ב-ISUG2011 – הכנס הגדול של משתמשי סאפ (SAP) בישראל. הכנס, שכבר הפך למסורת, מוכיח שוב ושוב את אחיזתה האיתנה של סאפ בשוק הישראלי. הכנס גם מוכיח את הכוח האמיתי של משתמשים, שמזה שנים מפעילים מערכות ERP בארגונם, אך מדי שנה נוכחים מחדש כמה עוד יש להם ללמוד.

המגזר העיקרי שבו שולטת סאפ בארץ הוא הממשלה. היא אמנם לא היתה הלקוח הראשון של החברה בישראל, אבל בהחלט אחד המשמעותיים ביותר שלה. כך, לא במקרה, סיפור הלקוח המרכזי במליאת הפתיחה היה זה של טל הרמתי – סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר. הרמתי סיפר, כמובן, על פרויקט מרכב"ה – שמתפרס כיום על פני כ-70 משרדי ממשלה ויחידות סמך ומשרת 11,500 משתמשים. המדובר במערכת תשתיתית שעל בסיסה מנהלת המדינה את מרבית הפעילות שלה, כמו למשל את פעילות הרכש – שעומדת על יותר מ-17 מיליארד שקלים בשנה.

לקוח משמעותי לא פחות של סאפ הוא מערכת הביטחון. כך, לובשי המדים בולטים כל שנה בכנסי ISUG, ובמיוחד לובשי המדים הלבנים. בעיתוי מקרי, פרסם אתמול (ד') משרד הביטחון את תוצאות המכרז להטמעת מערכת ERP של סאפ באט"ל. במכרז זכו שלוש חברות גדולות: טלדור, אדוונטק ו-HP. במכרז ERP אחר של הצבא, שתוצאותיו פורסמו גם הן השבוע, זכו כמה חברות יעוץ במספר אשכולות.

קרו גם עוד כמה דברים השבוע. למשל, הריגתו של אוסמה בין-לאדן על ידי ארה"ב. האירוע הזה, שזכה להדים תקשורתיים אדירים ברחבי העולם, בא לידי ביטוי גם ברשת האינטרנט. זה התחיל מדיווח בטוויטר (Twitter) של אזרח פקיסטני, ששהה בסמוך לאזור שבו התגורר בין-לאדן, ו-"צייץ" דיווחים בזמן אמת על ההתנקשות – עובדה שהתבררה בדיעבד. לצערנו, לחגיגה הזו התפרצו – כמו תמיד – גם ההאקרים, שניצלו את העניין העולמי הרב בנושא, כדי לפגוע במשתמשים תמימים.

אבל בעיות יש בכל מקום – אפילו בענן. הקריסה של שירות הענן של אמזון (Amazon), הביאה לפרסום סקר שערכה גרטנר (Gartner), ממנו עולה שמרבית החברות שמספקות שירותי מיחשוב ענן, לא רואות את עצמן אחראיות לאבטחת האתרים של הלקוחות אותם הן משרתות ומטילות את האחריות על הלקוח. מעניין.

השנאה הטבעית שבני אדם רוכשים לתאגידי ענק ומונופולים הולידה טרנד חדש: דוח"ות אחריות תאגידית. כך, קונצרני ענק חושפים באופן מפורט עד כמה הם ידידותיים לסביבה. דירוג חיובי של אחריות תאגידית משרת היטב גם מטרות אחרות של החברות, בעיקר אלו השיווקיות, ותורמות לתדמית הכללית שלה. נראה שגם בישראל הטרנד הזה מתחיל לתפוס תאוצה. השבוע פרסמה בזק את דו"ח האחריות התאגידית הראשון. עד מהרה עשו זאת גם פרטנר וסלקום. בעולם, אגב, תפסה גוגל (Google) את המקום הראשון בדירוגי המוניטין, כשאחריה ניצבות חברות ענק אחרות, כמו אפל (Apple), אמזון ואחרות.

השבוע נערך גם כנס המחאה של התאחדות התעשיינים, שמוחים על משבר הדולר. יצואני ההיי-טק, כידוע, הם מנפגעיו העיקריים. הערך הנמוך של הדולר גורם לירידה ברווחיות התעשיינים – מה שגורם להם לאיים כי הם יעבירו את קווי הייצור לחו"ל. מי שחושב שמדובר באיומי סרק, מוטב שיתעשת. עצה זו מופנית בעיקר לנגיד בנק ישראל ושר האוצר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים