EMC תפתח מחר את הכנס השנתי ה-11 שלה בלאס וגאס

המוטו השנה: "Cloud Meets Big Data" ● כ-10,000 משתתפים מכל העולם צפויים לפקוד את הכנס, מתוכם 60 מישראל ● בנוסף להרצאות המליאה, יתקיימו במהלך ארבעת ימי הכנס גם מעל ל-500 מושבים ו-100 מעבדות התנסות

08/05/2011 09:45

ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל ענקית האחסון והתוכנה EMC, יפתח מחר (ב') בלאס וגאס את הכנס השנתי ה-11 של החברה. מדי שנה, עם צמיחתה של EMC על כל רכישותיה (שתיים לדוגמה מאז הכנס הקודם: Greenplum ו-Isilon), מגיעים לכנס יותר ויותר משתתפים מרחבי העולם. השנה צפוי השיא הקודם להישבר, עם מעל ל-10,000 משתתפים, מתוכם כ-60 מישראל – 40 נציגי לקוחות ושותפים וכ-20 עובדי הסניף המקומי והמעבדות של EMC. גם זה, אגב, שיא חדש.

את המשלחת הישראלית יובילו דני נויברגר – מנכ"ל EMC ישראל וד"ר אורנה ברי – סגנית נשיא ב-EMC Corporation ומנכ"לית מרכז המצוינות של EMC בישראל. לצידם יפעלו יוחאי גל – ה-CTO, ארז עציון – מנהל ה-Presale וקובי ליף – שהצטרף לאחרונה ל-EMC לאחר שפרש מסאן-אורקל (Sun-Oracle) ומנהל כיום את פעילות השותפים של Greenplum באזור. בין הלקוחות מישראל, יגיעו לכנס נציגי פלאפון, פרטנר, סלקום, כלל-ביט, משרד הביטחון, משרדי ממשלה, טבע וחברות נוספות. מבין השותפים יגיעו ללאס וגאס נציגי גלאסהאוס (Glasshouse), מטריקס, MORE, בינת ואחרות.

טוצ'י יחגוג בכנס את העשור הראשון שלו כמנכ"ל ויו"ר EMC, כשהוא מצליח לחזות היטב בכל פעם את המגמה הבאה. ב-2004, לפני שבע שנים, הוא העריך שהמיחשוב הארגוני יעבור לקונסולידציה של שרתים ואחסון על ידי וירטואליזציה. כך, רכש תמורת 635 מיליון דולרים בלבד את VMware, החברה שפיתחה את מערכת ההפעלה הווירטואלית לארכיטקטורת מעבדי x86 של אינטל (Intel) וכיום תורמת כ-40% מערך השוק של EMC, שנסק השנה לשיא של לא פחות מ-55 מיליארד דולרים, על מחזור של כ-17.7 מיליארד דולרים ורווח נקי של כ-2 מיליארד דולרים.

במהלך עשור כהונתו, רכש טוצ'י מעל ל-50 חברות בתחומי האחסון, ניהול הנתונים ואבטחתם. בשנה האחרונה ניהל קרב איתנים מול נט-אפ (NetApp), על רכישת דטה-דומיין (Data Domain), עד שלבסוף ניצח ורכש את החברה תמורת 2.2 מיליארד דולרים. בהמשך, תמורת כ-300 מיליון דולרים, רכש את Greenplum – החברה הפרטית המתקדמת בתחום החם והעולה של ניהול אנליטי של מחסני נתונים אדירים – מעין שילוב של DW, עיבוד מקבילי מאסיבי ו-BI. רק לאחרונה רכש תמורת 2.25 מיליארד דולרים את חברת Isilon, מחלוצות ומובילות אשכולות איחסון לניהול כמויות עצומות של נתונים לא מובנים. כלומר, שטוצ'י הולך בגדול ועל כל הקופה.

את כנס העשור של משתמשי EMC, שנערך בבוסטון בשנה שעברה, ערך טוצ'י תחת המוטו "הדרך לענן הפרטי". את הכנס הנוכחי כבר שידרג, כך שיאפיין את המגמה החדשנית ביותר בתעשייה: Big Data. המוטו בהתאם: "Cloud Meets Big Data". נראה שאפשר לסמוך על טוצ'י, שחזה נכונה כבר לפני שנתיים את המעבר המסיבי למיחשוב ענן והצטייד בחברות בהתאם. הרעיון הוא "המון נתונים, משמע המון כסף" (או באנגלית: "Big Data, Big Money"), כלומר שצמיחתה המואצת של EMC תתבסס על העולם החדש, בו מרכזי הנתונים של הלקוחות – שיפעלו במודל הענן הפרטי, הציבורי וההיברידי – יאלצו לטפל בכמויות אדירות של נתונים שטרם ידעה התעשייה; כאלה שייווצרו מזרם נתונים קבוע של כל המשתמשים, כל הזמן ומכל מכשיר.

לוגו הכנס השנתי ה-11 של EMC

טכנולוגיות אחסון הנתונים וניהולם המוכרים כיום לא יצליחו לטפל בגידול הנתונים, של שיכפילו עצמם מדי שנה. אולם, EMC תשמח להציע הפתרונות שלה כך שגם היא וגם לקוחותיה יהפכו את אתגר "המון הנתונים" להזדמנות, כלומר ל-"המון כסף". איך EMC מציעה לעשות זאת? על כך ירצו במליאות הכנס גם פט גלזינגר – מנהל התפעול הראשי של חטיבת תשתיות המידע של EMC, וגם פול מריץ – המנכ"ל של VMware, שיסביר גם איך להאיץ את המעבר לענן הפרטי בארגונים.

בנוסף להרצאות המליאה, יתקיימו במהלך ארבעת ימי הכנס גם מעל ל-500 מושבים ו-100 מעבדות התנסות. במקביל, לא פחות מ-100 חברות יציגו בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה. החברות הבולטות בחסותן הן כמובן סיסקו (Cisco) ו-VMware – בנות הברית של EMC בקואליציית VBlock לפתרון ענן המיחשוב. נותנות חסות בולטות לא פחות הן אקסנצ'ר (Accenture) – חברת האינטגרציה הבינלאומית הגדולה, מיקרוסופט (Microsoft), סינמטק (Symantec), אינטל ואורקל גם – אף שהן מתחרות בחומרת מרכז הנתונים, מאז זו האחרונה רכשה את סאן. אפשר לומר שרוב חברות הענק יהיו שם, פרט ליבמ (IBM) ול-HP – המתחרות הנועזות ביותר של EMC על רוב תחומי ה-IT וכמובן נט-אפ – מתחרתה העזה ביותר באחסון.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים