לאומית סיימה פרויקט להסבת סביבת SOA מטופולוגיית 3Tier ל-2Tier בעשרות אלפי דולרים
הפרויקט בוצע על פלטפורמת מחשבי System i ממשפחת IBM POWER Servers, באמצעות כלי הסבה שפותח במנורה-מבטחים ● בסיס הנתונים והחוקה העסקית פותחו על גבי סביבת IBM System i ושכבת התצוגה פותחה בסביבת דוט.נט של מיקרוסופט ● הפתרון כולל מעטפת לקוד מקור בסביבת System I, לחשיפת Web services בצורה אוטומטית ישירות מסביבה זו, ללא הכרח בתווכה חיצונית
לאומית שירותי בריאות סיימה באחרונה פרויקט להסבת סביבת SOA מטופולוגיית 3Tier ל-2Tier על פלטפורמת מחשבי System i ממשפחת IBM POWER Servers. הפרויקט בוצע באמצעות כלי הסבה שפותח במנורה-מבטחים. היקפו הכספי לא נמסר, אולם הוא מוערך על ידי גורם מקצועי בשוק בעשרות אלפי דולרים.
עם זאת, נמסר מהקופה שלאור היעילות והשימוש האינטואיטיבי של הכלי והיכולת לעשות שימוש בו במסגרת כישורי סגל הפיתוח הקיים, ניתן לקבל החזר על ההשקעה כתוצאה מחסכון בשעות פיתוח ובקרת איכות בתוך חודשים ספורים.
יישום הליבה בלאומית, הקרוי "תמר", הוא יישום של תיק רפואי ממוחשב (EHR), שפותח בקופה כדור טכנולוגי שני ליישום התיק הרפואי המרכזי בארגון, שהיה מבוסס על תצוגת מסכי האמולציה 5250. "תמר" פותח בארכיטקטורת 3 Layers. בסיס הנתונים והחוקה העסקית פותחו על גבי סביבת IBM System i ושכבת התצוגה פותחה בסביבת דוט.נט של מיקרוסופט (Microsoft).
מלאומית נמסר, כי נתגלו מורכבות ובעייתיות בקישור בין שתי הפלטפורמות, שנעשתה באמצעות תווכה חיצונית והתבטאה, בין היתר, בקשיים בתמיכת שפות (עברית/אנגלית) ובביצועי היישום. סגל אגף מערכות המידע בקופה, בשיתוף יועצים מחברת אמת-ברמור, בחן מספר חלופות ליישום ההסבה הטכנולוגית של הטופולוגיה בכדי לייתר את התווכה החיצונית, לפשט את המורכבויות ולהסיר את הקשיים שהטופולוגיה יצרה. לשם כך נבחנו מספר פתרונות וטכנולוגיות שמומשו בסביבות דומות לאלה של לאומית, תוך התמקדות בפתרונות בתחומי שירותי הרפואה והביטוח.
הפתרון שנבחר פותח על ידי סגל מערכות המידע במנורה-מבטחים. ביוזמה משותפת של יחידות ה-IT של מנורה-מבטחים ולאומית גובש מוצר המחולל מעטפת לקוד מקור בסביבת System I, לחשיפת Web services בצורה אוטומטית ישירות מסביבה זו, ללא הכרח בתווכה חיצונית, לרבות מעטפת ניהול ואבחון תפעולית. עם השלמת עיצוב הכלי כמוצר בשם ShellWiz, רכשה לאומית שירותי בריאות ממנורה-מבטחים את זכויות השימוש במוצר.
המוצר ShellWiz אפשר לסגל הפיתוח של לאומית לבצע הסבה של יותר מ-300 שירותים פעילים, תוך ייתור התווכה במהלך הדרגתי שהיה, ברובו, שקוף למשתמשים במשך תקופה של כחודשיים ותוך השתלבות התהליך במהלך העבודה השוטף של מחלקת הפיתוח.
השימוש ב-"תשתית הטבעית" של הפלטפורמה אפשר בקרה, ניהול ביצועים ותפעול נוחים ועדיפים לסגל מערכות המידע הוותיק. היכולות של הפלטפורמה, יחד עם הכלים האינטגרליים, אפשרו ללאומית הגירה לטכנולוגיות מתקדמות תוך שימור ההשקעות וניצול כישורי הסגל הקיים לצרכי הארגון המשתנים והמתפתחים.
מוריס קסנר, סמנכ"ל מערכות מידע בלאומית שירותי בריאות, אמר, כי "הכלי שרכשנו אפשר לנו לבצע את פרויקט ההסבה תוך עמידה ביעדים שהצבנו לעצמנו: מעבר לטופולוגיה דו שכבתית, שיפור התמיכה בעברית/אנגלית ושיפור ביצועי היישום באופן משמעותי מאוד, תוך הפרעה מינימלית לפעילות השוטפת של המשתמשים וללא השבתת מחלקת הפיתוח. ההסבה נעשתה בשילוב עם פעילות הפיתוח השוטפת, יחד עם שימור הידע והיכולת של סגל הפיתוח הקיים ובפרק זמן קצר יחסית להיקף המשימה".
יהודה גרוסמן, משנה למנכ"ל מנורה-מבטחים ומנהל אגף מערכות המידע והטכנולוגיה בחברה, ציין ש-"פיתחנו תוכנה כללית לסביבת AS400, כחלק מתפיסת ה-SOA בארגון. השירותים מקוטלגים בWSRR וניתן להשתמש בהם לצרכים שונים ומטכנולוגיות שונות".
תגובות
(0)