אקורד הסיום של פורום itSMF בישראל

עכשיו, כשסוף סוף "הילד הולך לבד", הנהלת פורום itSMF קיבלה החלטה על פירוק מרצון של הפורום ● תודה מיוחדת לחברי קבוצת אנשים ומחשבים, אשר תמכו בנו לאורך כל השנים וימשיכו לערוך ולהפיק את כנסי itSMF על פי מיטב המסורת השנתית

השנה האחרונה הייתה שנה טובה מבחינת ITIL בכל מדד אפשרי: הכפלה של מספר החברות שמשקיעות ומאמצות את מתודה, גידול אדיר במספר העובדים שמתפרנסים מתפעול ויישום השיטה, פריחה חסרת תקדים במכירת כלי תוכנה תומכי ITIL, וכניסה של ספקים חדשים של פתרונות ניהול IT לשוק. אפילו מיקרוסופט, שהתמקדה עד היום בעיקר בטכנולוגיה, פרצה השנה לעולם תהליכי העבודה, כדי להבטיח לעצמה פרוסה מהעוגה השמנה. כמעט בכל שבוע אנו שומעים על התקנה נוספת של CMDB. "ניהול שינויים" הפך לנושא מאוד פופולרי בארץ.  ועכשיו, כשסוף סוף "הילד הולך לבד", הנהלת פורום itSMF קיבלה החלטה על פירוק מרצון של הפורום.

בשיא הפריחה של שוק תוכנות הניהול, כאשר אין עוד ארגונים גדולים בארץ שלא נמצאים בשלב כלשהו של אימוץ ITIL, בתקופה בה ארגונים רבים מדווחים על החזר ממשי על ההשקעה במתודה – זה הזמן לפרוש. בשיא. זה הזמן לנגן את אקורד הסיום במארש של "ניהול השירות ב-IT". התחום חזק, יציב, גדל בקצב, וזה הזמן לסגור את סניף itSMF הישראלי.

בשנה האחרונה כל שבוע-שבועיים שמענו חדשות מתחום ITIL: על בנק לאומי שהשתמש ב-CMDB כדי לתכנן את העברת השרתים לחדר המחשב החדש, על הבורסה שמנצלת את ITIL לחלוקת משאבים אופטימלית, על שירותי בריאות כללית שהקימו מערך שירות שעובד על פי עקרונות ITIL, על משרדי ממשלה שמתיישרים לפי שיטות הניהול של ITIL, על עיריית פתח-תקווה שחוסכת מיליונים בסיוע ITIL – והכל בשנה אחת.

כל החדשות הטובות האלה נולדו בזכות קבוצת חלוצים שהביאו בהתנדבות את ITIL לתודעת המנמ"ר הישראלי. זהו פורום itSMF, שלו חלק מכריע בהכנסת שיטות הניהול המתקדמות לשוק ה-IT בארץ. במשך 6 שנות פעילותו הביאו חברי הפורום לשינוי ממשי בשיטת ניהול ה-IT בארץ, וסייעו לדחוף החוצה את שיטת "אל-תדאג-יהיה-בסדר" הנקראת גם "שיטת הסמוך" הישראלית. תנופה שעוד תמשיך ותחסוך מיליונים למשק הישראלי בעתיד.

כיום, כאשר כולנו חכמים וכולנו יודעים את התורה של ITIL, ובעקבות הירידה בזרם המתנדבים לפורום, בחרה ההנהלה לעצור את הפעילות השוטפת של הפורום, ולתת לתחום להמשיך ולפרוח, לבד. אנו לא סוגרים את הדלת. אחרי 6 שנות פעילות ההנהלה הקיימת מפנה את מקומה לאחרים שיכנסו בנעליה, מתנדבים בעלי מרץ שיתנדבו לעשייה בהנהלה ובוועדות מוזמנים להצטרף ולחדש את הפעילות.

ובינתיים, הנהלת הפורום מודה לכל מי שלקח חלק בעשייה בשנים האחרונות, ותרם לקידום שיטות "ניהול השירות ב-IT". תודה מיוחדת לחברי קבוצת אנשים ומחשבים אשר תמכו בנו לאורך כל השנים, והיו שותפים פעילים בהפצת הבשורה. אנו מודים על הכנסים המאורגנים להפליא שקרבו את הישראלים למתודה ואני מתאר לעצמי שאנשים ומחשבים ימשיכו לערוך ולהפיק אותם במיטב המסורת השנתית. ותודה גם לכל חברי ההנהלה לדורותיה אשר השקיעו ועשו את פורום itSMF לקבוצה שעשתה שינוי אמיתי בעולם ה-IT הישראלי.

בני קמין, סגן יו"ר פורום itSMF

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים