גרטנר: גברים בני 40-54 ונשים באופן כללי מעדיפים לקרוא עיתונים וספרים מודפסים – ולא אונליין

על פי המחקר, 80% ממשתמשי המחשבים הניידים עדיין מעדיפים את הדפוס, ו-95% ממשתמשי מחשבי הלוח סבורים שחוויות הקריאה במדיה הדיגיטלית ובנייר דומות ● המסקנה, על פי גרטנר, היא שמו"לים של עיתונים צריכים לגבש אסטרטגיית הפצה רב ערוצית של המידע שהם רוצים למכור

נשים באופן כללי וגברים בני 40 ומעלה עדיין מעדיפים לקרוא עיתונים וספרים בשיטה המסורתית, קרי: בדפוס, ולא אונליין – כך עולה ממחקר חדש של גרטנר (Gartner). זאת, בניגוד לאקסיומה המקובלת שלפיה העיתונים והספרים המודפסים עומדים לעבור מהעולם.

המחקר נערך בסוף השנה שעברה ברשת, פנים אל פנים ובטלפון בקרב 1,569 מרואיינים מבריטניה, ארצות הברית, סין, יפן, איטליה והודו. ממצאיו מראים, כי 80% מהמשתמשים במחשבים ניידים סבורים שקריאת עיתונים מודפסים קלה יותר מקריאתם במחשבים הניידים שלהם. המגזרים שהעדיפו בצורה הבולטת ביותר את הקריאה בדפוס היו גברים בגילאים 40-54 ונשים באופן כללי. לעומת זאת, יתר הגברים השיבו שקל להם יותר לקרוא את העיתונים והספרים על המסך.

עוד עולה מהממצאים, כי 94% מבעלי מחשבי הלוח סבורים שקריאת עיתונים במחשבים אלה קלה כמו קריאתם על גבי נייר מודפס.

החוקרים של גרטנר ציינו יתרון נוסף שקיים במדיה דיגיטלית: הנגישות הרבה יותר לספרים ולמאמרים, שמושכת אליהם קהל רב. על פי גרטנר, קיימת אמנם מגבלה של שטחי איחסון, אולם טכנולוגיית הענן יכולה לעזור בכך.

ניק אינגלברכט, חוקר בכיר בגרטנר שערך את המחקר, אמר שהמשתמשים לא רואים בשתי המדיות – זו הדיגיטלית וזו המודפסת – כוחות שווים, ולא תמיד אחת מהווה חלופה מלאה לשנייה. "קורה בעולם משהו הרבה יותר מורכב מאשר העדפת מדיה אחת בשנייה, וצריך להבין תופעה זו", אמר. לדבריו, אין להתעלם מהשפעת המדיה האלקטרונית על הנייר, אולם לא מדובר בהשפעה חד משמעית. "אין ספק שמכירת אותו טקסט בפורמטים שונים יוצרת סיכון של איבוד הנאמנות ומחויבות של הלקוח, שבוודאי לא ישלם פעמיים על אותו תוכן, או לא ישלם בכלל – אם יש לו את זה בחינם. כך או כך, חוויית השימוש של קריאת עיתון או ספר בצורה דיגיטלית אינה אחידה בקרב משתמשים", הוסיף.

המסקנה שהמו"לים של העיתונים צריכים להסיק מכך היא, על פי אינגלברכט, שעליהם לגבש אסטרטגיה רב ערוצית להפצת המידע, כאשר כל אחד מהם יספק את היתרונות הרלוונטיים לקהל היעד המתאים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים