גוגל "שמה בצד" חצי מיליארד דולרים לטובת תביעות פוטנציאליות נגדה

במסמכים שהגישה ענקית החיפוש ל-SEC היא כתבה כי היא שומרת את הסכום האמור "כמענה פוטנציאלי לחקירות של הממונה על ההגבלים העסקיים במשרד המשפטים, בשל המובילות שלה בשוק הפרסום המקוון, וטענות שעלולות להגיע עקב כך מצד מפרסמים מסויימים" ● גוגל לא פירטה באילו מהחקירות מדובר, ודובר מטעמה סירב להתייחס לנושא, כך גם דובר משרד המשפטים האמריקני

גוגל (Google) "שומרת בצד" סכום של 500 מיליון דולרים, לטובת תשלומים בגין תביעות עתידיות שיוגשו נגדה מצד הממונה על ההגבלים העסקיים במשרד המשפטים האמריקני.

הדבר נודע במפתיע במסכים שהיא הגישה לרשות לניירות ערך בארה"ב, ה-SEC, במסגרת דיווח על הרבעון הראשון לפעילותה הפיסקאלית. שמירת הכסף נועדה לתת מענה לחקירות הרבות שמנהל נגדה הממונה על ההגבלים העסקיים.

במסמכים שהגישה ענקית החיפוש ל-SEC היא כתבה כי היא שומרת את הסכום האמור "כמענה פוטנציאלי לחקירות של הממונה על ההגבלים העסקיים במשרד המשפטים, בשל המובילות שלה בשוק הפרסום המקוון, וטענות שעלולות להגיע עקב כך מצד מפרסמים מסויימים". היא דיווחה על שמירת הסכום האמור רק החודש, אבל בחישובים הכספיים, הדבר דווח כאילו נעשה ברבעון שהסתיים ב-31 למרץ.

גוגל לא פירטה באילו מהחקירות מדובר, ודובר מטעמה סירב להתייחס לנושא, כך גם דובר משרד המשפטים.

יצויין כי ענקית החיפוש נחקרה פעמים רבות בשל הפרת התקנות הנוגעות למסחר הוגן והפרת חוקי ההגבלים העסקיים בעולם הפרסום. כך, בשנה שעברה התלוננה נגד גוגל MyTriggers. החברה, היושבת בקולומבוס אוהיו, מפעילה אתר השוואות מחירים בין חנויות. היא טענה כי גוגל עורכת מניפולציות על מנוע החיפוש שלה ועל התוצאות הנובעות בעקבות החיפוש על ידי הגולשים, דבר המסב לה, ל-MyTriggers, נזק. גוגל הכחישה טענות אלו.

למרות גודלו המשמעותי של הסכום, הוא אינו אמור להשפיע על תוצאותיה הכספיות. במסמך ל-SEC כתבה ענקית החיפוש כי "אף שאיננו יודעים ואין באפשרותנו לחזות את המשמעויות שינבעו בשל חקירות הממונה על ההגבלים העסקיים, או תביעות שתגענה בעקבות כך, אנו מאמינים כי הדבר לא ישפיע על עסקינו באופן שלילי, או על רווחי החברה והכנסותיה, או על מאזנה ותזרים המזומנים שלה", נכתב במסמך שהוגש ל-SEC.

הידיעה פורסמה אתמול (ג'), ביום הראשון של Google I/O, כנס המפתחים הענק של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים