מחקר של אורקל: מנהלים שרויים ב-"אפלה עסקית" – מבזבזים זמן בגיליונות אלקטרוניים ולא ב-IT ייעודי

המחקר מעלה, כי מקבלי ההחלטות בדרג הניהולי בארגונים גדולים עובדים לרוב עם נתונים לא מעודכנים, עד רמה של ארבעה חודשים אחורה, דבר הפוגם ביעילות העסקית שלהם ● 87% מהמנהלים מודעים לכך ששיתוף המידע הפנימי בארגון לוקה בחסר ושהתקשורת בין המחלקות והאגפים לקויה ● 71% מהם תיארו את הקשרים והזיקות בין היעדים האסטרטגיים בארגון, התוכניות התפעוליות והתקציב כ-"שבריריים וחלקיים"

82% מהארגונים הגדולים בעולם לוקים בהעדר נראות עסקית ויש להם חוסר במידע על מה שקורה בקווי המוצרים שלהם – כך עולה ממחקר שפורסם אתמול (ד'). על פי החוקרים, הדבר משפיע באופן שלילי על קבלת ההחלטות של מנהלי הארגונים, על ביצועיהם הכספיים, מאחר שחסר להם מידע על מצב הרווחים ונתוני המכירות של הארגונים, ועל תכנון עתידי.

המחקר, שנושא את הכותרת "ניהול ביצועים – תמונה לוקה בחסר", נערך בשבועות האחרונים באופן בלתי תלוי על ידי Dynamic Markets ומומן על ידי אורקל (Oracle). השתתפו בו 1,500 מנהלים בארגונים גדולים ב-13 מדינות במזרח התיכון, אירופה וארצות הברית, מכל מגזרי התעשייה.

עוד נתון עגום מבחינה ניהולית שעולה מהמחקר מצביע על שימוש חלקי בלבד במערכות ה-IT השונות, דוגמת קבלת נתונים ממערכות ה-CRM או מה-BI. כך, יותר משליש (36%) מהמנהלים בארגונים משתמשים במהלך עבודתם בגיליונות אלקטרוניים, למשל אקסל (Excel), על מנת לנתח את פעילות הארגונים שבהם הם מועסקים, במקום לעשות זאת במערכות ה-IT הייעודיות. הנתון גבוה עוד יותר ברמת הסמנכ"לים וסגני הנשיא הבכירים בארגונים – 40%. פעילות זו, שהחוקרים מכנים "ספגטי של אקסלים", מביאה לכך שהמנהלים עובדים לעולם עם נתונים לא מעודכנים – עד רמה של ארבעה חודשים אחורה. נתון מעורר דאגה נוסף מצביע על כך ש-28% מהמנהלים כלל לא יודעים בני כמה הנתונים שעימם הם עובדים ומהי מידת חוסר העדכניות שלהם.

כמו כן, עולה מהמחקר ש-87% מהמנהלים מודעים לכך ששיתוף המידע הפנימי בארגון לוקה בחסר ושהתקשורת הפנים ארגונית בין המחלקות והאגפים לקויה. 71% מהם תיארו את הקשרים והזיקות בין היעדים האסטרטגיים בארגון, התוכניות התפעוליות והתקציב כ-"שבריריים וחלקיים".

לדברי ג'ון או'רורק, סגן נשיא אורקל לתחום ה-EPM (ר"ת Enterprise process management – ניהול תהליכים ארגוניים), "ניהול בעידן המודרני משמעו בעיקר מאבק בלתי פוסק עם שטף הנתונים שהארגון מייצר. טיפול נכון בנתונים אלה יכול להסיר את הערפל שבו שרויים המנהלים ולהגביר את יעילות וטיוב קבלת ההחלטות שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים