"היעד: 200 מיליון משתמשי אובונטו – תוך 4 שנים"

כך אמר כך אמר מרק שאתלוורת', מי שעומד מאחורי הפצת הלינוקס הפופולרית ● כדי להשיג את היעד הזה, מצפה לשאתלוורת' עבודה קשה מאוד, שכן, לפי נתונים לא רשמים, מספר המשתמשים באובונטו עומד כיום על 12 מיליון

"המשימה שלנו, המטרה שלנו, היא להשיג 200 מיליון משתמשי אובונטו (Ubuntu) תוך ארבע שנים. אנחנו יכולים להשיג זאת רק אם נבין שאנחנו לא משחקים עבור לבבותיהם ונפשותיהם של המפתחים, אלא אנחנו משחקים במשחק שבו המטרה שלנו היא להשיג את הלבבות והנפשות של העולם", כך אמר מרק שאתלוורת', מי שעומד מאחורי הפצת הלינוקס (Linux) שנחשבת למובילה בשוק הצרכני, בכנס המפתחים החצי שנתי של אובונטו, שנערך השבוע בבודפשט.

הכנס נערך כסיכום להשקה של גרסה 11.04 של אובונטו וכציון תחילת העבודה על הדברים שאמורים להופיע בגרסה הבאה שלה, 11.10, שצפויה לצאת באוקטובר השנה.

התחזיות של שאתלוורת' שאפתניות למדי, שכן מספר משתמשי הגרסה הצרכנית של אובונטו עומד כיום, לפי נתונים לא רשמיים, על כ-12 מיליון, מה שאומר שצפויה לו בארבע השנים הקרובות עבודה קשה מאוד.

שאתלוורת' התייחס בתחילת דבריו גם לגרסה של אובונטו ששוחררה בסוף אפריל, Natty Narwhal. "יותר מכל אחד אחר, אני חושב שאני מודע לעד כמה גרסה זו הייתה מאתגרת בשבילנו ", אמר. הוא התייחס בדבריו אלה, בין היתר, למעבר לשימוש ב-Unity כממשק משתמש. "מעברים הם קשים, ואנחנו באמצע מעבר, וסביר בהחלט שיהיו שאלות מאתגרת לגבי כמה מהדברים שנעשו ב-Natty", ציין.

בדבריו התייחס שאתלוורת', שעומד מאחורי קנוניקל (Canonical), החברה המסחרית העיקרית שמאחורי אובונטו, לרעיון התוכנה החופשית באופן כללי. "יש לנו אחריות מאוד רצינית: להביא תוכנה חופשית לקהל כמה שיותר גדול ולסגנונות חדשים של קהל. אנחנו צריכים לקחת את האחריות הזו ברצינות רבה, ומעבר לכך – להציג בגאווה את מה שהקהילה עשתה ולגרום לה להרגיש גאה במעשיה", אמר.

בהמשך דבריו הוא התייחס לשיתוף פעולה אמיתי בין הקהילה שעוזרת לפיתוח לגופים שתורמים מכספם וזמנם לטובת הפיתוח בקוד חופשי. לדבריו, רק שיתוף פעולה מלא ואמיתי בין שני הצדדים יכול להוביל להצלחה בתחום הזה. זאת, מתוך הכרה שלכל צד יש את המגבלות והדרישות שלו, ומבלי לנסות לכפות על הצד השני דברים שהוא לא יוכל לעמוד בהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים