אינטל צופה: 15 מיליארד מכשירים יפעלו בענן עד שנת 2015

בענקית השבבים מציגים טכנולוגיית מעבדים חדשה עם טרנזיסטורים תלת ממדיים וצופים שמיחשוב הענן יזכה לתפוצה המונית ● כדי שהתחזיות של אינטל יתגשמו יש להשיג פריצות דרך בטכנולוגיה שתומכת בענן ובארכיטקטורה ובמודלים העסקיים שלו

באינטל (Intel) חוקרים ומפתחים טכנולוגיות שבבים חדשות, בניסיון להגשים את התחזית של החברה שעל פיה יתמוך מיחשוב הענן בעד 15 מיליארד מכשירים חכמים עד שנת 2015 – כך הכריזו מנהלי החברה.

קירק סקאוגן, סגן נשיא בחטיבה לארכיטקטורה של אינטל, אמר אתמול (ד') בנאום שנשא בוועידת Interop בלאס וגאס, כי בחברה צופים שהכלכלה העולמית תפעל במלואה ברשת תוך חמש שנים. "זו תחזית שאפתנית, אך אפשר כבר לראות את הדרך", אמר סקאוגן.

לדבריו, "הכלכלה מתנהלת באמצעים אלקטרוניים, ממוחשבים, והיא תחובר לאינטרנט". עוד צופה סקאוגן, כי בחמש השנים הקרובות יגיע מיחשוב הענן לכמעט כל האוכלוסייה בעולם – בין בשימוש ישיר ובין כאזרחים שנהנים ממוצרים או מחקרים שלא היו מתאפשרים ללא מודל הענן, שמעניק עלות נמוכה וכושר הרחבה גבוה.

כדי שהתחזיות יתגשמו יש להשיג פריצות דרך בטכנולוגיה שתומכת בענן ובארכיטקטורה ובמודלים העסקיים שלו. "חוק מור עדיין בתוקף, אך אין בכך די כדי לחבר מיליארד אנשים נוספים לאינטרנט", ציין סקאוגן.

עוד הוא אמר, כי באינטל ממשיכים לדחוק את גבולות היכולת של הסיליקון. פריצת הדרך האחרונה של החברה מגיעה בדמות הטרנזיסטורים החדשים, התלת ממדיים, שמכונים Tri-Gate, בטכנולוגיה של 22 ננו-מטר. אלה ישולבו בדור הבא של השבבים, מהסדרה המכונה Ivy Bridge, עם שערים תלת ממדיים שמגבירים את קצב התקשורת במצב פעולה (On). בהשוואה לשבבים שמייצרת אינטל בטכנולוגיה של 32 ננו-מטר, עומד השיפור בביצועים על 37% וצריכת החשמל נמוכה בהרבה – יתרון חשוב במיוחד במכשירים ניידים.

לדברי סקאוגן, טכנולוגיית Tri-Gate ממלאת תפקיד חשוב בחזון הענן של אינטל לשנת 2015. "אנחנו חייבים לחולל שינוי בכלכלת המיחשוב", אמר. הוא הוסיף, כי השינוי צריך לבוא לידי ביטוי לא רק בחומרה, אלא גם במודלים העסקיים – כדי לכונן רשת עולמית של ענני מיחשוב תואמים שפועלים בדומה לרשת האינטרנט.

האתגר המשמעותי ביותר נובע מכך שענני מיחשוב של ספקיות שונות אינם תואמים אלה לאלה, אמר סאקוגן. לדבריו, "אסור להניח לענן להתפתח על בסיס טכנולוגיות פרטיות". כדי להתמודד עם הבעיה פרסמה אינטל סדרה של מדריכים שמפרטים את השיטות הטובות ביותר להקמת מיחשוב ענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים