מטריקס: ההכנסות עלו ב-14% לשיא של 422 מיליון שקלים; גוטמן: "אנו בוחנים 15 חברות המועמדות לרכישה"

ענקית ה-IT הישראלית רשמה גם שיא חדש ברווח התפעולי, שגדל בשלושת החודשים הראשונים של 2011 ב-11% ל-35 מיליון שקלים ● הרווח הנקי רשם ברבעון ירידה של 9% ועמד על 22 מיליון שקלים ● מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "קצב הרכישות שלנו יגדל בהמשך השנה וב-2012" ● לדבריו, "כלל השוק מתאושש ועימו גם מגזר ההיי-טק. הדבר ניכר בגידול בהיקפי הפעילות. לאור כל המגמות בשוק, אנו צופים שהמחצית השנייה של השנה תהיה טובה"

שיא רבעוני חדש לענקית ה-IT הישראלית, מטריקס: במהלך הרבעון הראשון של 2011, שאת תוצאותיו פרסמה החברה הבוקר (ה'), עלו הכנסותיה הרבעוניות ב-13.86% ל-422.1 מיליון שקלים. שיא נוסף רשמה מטריקס ברווח התפעולי שלה. סעיף זה, שמשקף את פעילות הליבה, גדל ב-11.03% ברבעון הראשון, לשיא של 35.06 מיליון שקלים. זאת, בהשוואה ל-31.58 מיליון עליהם דווח ברבעון הראשון של 2010. יצוין, כי מטריקס היא הראשונה מבין צמרת חברות ה-IT בישראל המדווחת על תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2011.

הרווח הנקי שמיוחס לבעלי המניות רשם ברבעון ירידה של 9.21% ל-22.1 מיליון שקלים. זאת, לעומת 24.1 מיליון ברבעון הראשון של 2010. הרווח הנקי למניה ירד ב-7.5% והסתכם ב-0.37 שקלים לעומת 0.4 ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי נובעת בעיקר מהזינוק שרשמה החברה בהוצאות המימון שלה. אלה צמחו ברבעון המדווח ב-248.78% ועמדו על 6.86 מיליון שקלים בהשוואה ל-1.97 מיליון עליהם דווח ברבעון המקביל ב-2010.

ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של מטריקס גדלו ב-13.86% ל-345.12 מיליון שקלים אל מול 298.38 מיליון. הרווח הגולמי עלה ב-6.42% ל-77.01 מיליון דולרים לעומת 72.35 מיליון. הרווח הגולמי השולי עמד על 18.21% בהשוואה ל-19.52%. ההוצאות התפעוליות של החברה גדלו ב-2.87% ל-41.95 מיליון שקלים אל מול 40.78 מיליון.

במהלך הרבעון זכתה מטריקס בפרויקטים שונים, בהם פרויקט מובייל כספקית שירות בארגון שירותים מוביל, יישומי מובייל ללקוחות עסקיים מועדפים, ניהול מחסנים אוטומטיים בשני גופי קמעונאות גדולים, מערכת הלוואות לבנק מהגדולים במשק, פרויקט BI של מערכת מדדים ויעדים לגוף טלקום והקמת מערך BI לגוף ציבורי גדול. כמו כן, הקימה החברה שני אתרים ללקוחות פיננסיים ותשתית ערוצים לבנק וביצעה פרויקט ממשקים ואינטגרציה גדול בשוק ההון. מטריקס אף הסבה עשרות אתרי ניהול ידע בגוף ממשלתי והטמיעה מערכת הפצה מרכזית ללקוח בתחום הטלקום.

"יש התעוררות בשוק ה-IT הישראלי, ויש לא מעט חברות שמונחות על המדף לקראת רכישה. בימים אלה אנו בוחנים 15 חברות המועמדות לרכישה", אמר בראיון לאנשים ומחשבים מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. לדבריו, "מטריקס הייתה ונשארה בפוזיציה של רוכשת, על אף שבשנתיים האחרונות היינו די רגועים בתחום. איני יכול לומר כמה מ-15 החברות שאנו בוחנים את רכישתן, נרכוש בסופו של דבר. כל החברות המועמדות לרכישה פועלות בתחומים שלדעתנו הם החמים בשוק: BI, העולם הנייד, אוף-שור, ניר-שור ובדיקות. אני מעריך, כי קצב הרכישות שלנו יגדל בהמשך השנה וב-2012".

"נשלים בקרוב את רכישת מחצית באבקום תמורת 15 מיליון שקלים", אמר גוטמן, "באבקום פועלת בעולמות של ניהול מרכזי שירות לקוחות ופיתוח תוכנה, ומונה 500 עובדים, רובם ערבים משכילים מהגליל. היא מהווה השלמה לפעילויות שלנו ומשתלבת באסטרטגיית הצמיחה שלנו. היא ממצבת אותנו כספקית ניר-שור ל-IT הגדולה בארץ". לדבריו, "הרכישה מהווה תקיעת יתד במגזר שלא עסקנו בו עד כה: תחום מוקדי השירות. זו חברה רצינית שפונה לכל השוק הישראלי". הוא הוסיף, כי "נתמקד בתחום מוקדי השירות, זה שוק עם מעט שחקנים ויש לנו יכולת לפתח אותו. בנוסף, יש סינרגיה בין מערכות CRM שהטמענו בקרב לקוחות רבים, ובין מגמה שנשתלב בה, של הוצאת מוקדי שירות לקוחות למיקור-חוץ. כך, נביא יותר ערך ללקוחות קיימים וחדשים בתחום ה-CRM".

בהתייחסו לירידה ברווח הנקי של מטריקס ברבעון האמור, אמר גוטמן, כי "הרווח הנקי נפגע כתוצאה מעלייה בהוצאות המימון, בעיקר בשל עלייה של כ-1% במדד ברבעון לעומת ירידה של כ-0.9% במדד ברבעון המקביל אשתקד". עם זאת, הדגיש, כי "מה שמצביע על הפעילות שלנו הוא הרווח התפעולי, ואותו אנו מודדים בקשר לתפקוד שלנו".

לדבריו, "המיצוב של מטריקס בשוק ממשיך להשתפר. יש לנו מובילות בתחומי הבנקאות הבריאות והביטוח. תחומי האינטרנט, העולם הנייד והרשתות החברתיות מייצרים לנו עבודה רבה, בקרב עשרות לקוחות. פיתחנו והטמענו שפע יישומים בתחום המובייל ואנו הופכים להיות שחקן מוביל בתחום".

מה לגבי המתחרות, דוגמת מלם-תים?
"אנו מכבדים את כולם. אנו השחקן הגדול בשוק, וככזה, מתמודדים גם עם שחקנים גדולים וגם עם קטנים. בהרבה תחומים בהם לקחנו יוזמה, היינו ראשונים וכך קמו לנו מאוחר יותר מתחרים. לשמחתי אנו תמיד מקדימים ברעיונות. בכל תחום העסקת החרדיות, לדוגמה, אני שמח שמתחרים בנו, כי הדבר מרחיב את מעגל התעסוקה בפריפריה, קנאת סופרים תרבה חוכמה ואני מברך על כך. בתחומים אחרים, התחרות היא חלק מהמציאות עימה אנו מתמודדים".

"כלל השוק מתאושש ועימו גם מגזר ההיי-טק", אמר גוטמן, "הדבר ניכר בגידול בהיקפי הפעילות. אנו מבחינים בגידול ברכישות של מוצרים, לרבות ספינות הגדל שלנו – מערכות BMC, רד-האט (RedHat), קומפיוור (Compuware) וביזנס אובג'קטס (BusinessObjects) מבית סאפ (SAP). זאת, לצד מערכות ERP של מיקרוסופט (Microsoft) ותפנית ומערכות CRM של פיפלסופט (Peoplesoft) ומיקרוסופט. הדבר ניכר בין השאר במגזר הפיננסי, שהוא כבד בהשקעות ב-IT. גם הרגולציות הנוספות מניבות לנו עבודה, לצד התפשטות מיחשוב הענן, שמאפשרת לנו להציע יותר שירותים מקצועיים".

"לאור כל המגמות הללו", סיכם גוטמן, "אנו צופים שהמחצית השנייה של השנה תהיה טובה".

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    הרווח הנקי רשם ירידה, זה צריך להיות בכותרת

אירועים קרובים