רז הייפרמן, ביטוח ישיר: "בסופו של דבר, כל מנכ"ל מקבל את ה-IT שהוא ראוי לו"

"אם ה-IT אינו נכס אסטרטגי, ולא יתייחסו אליו ככזה - הוא עלול להפוך לנטל אסטרטגי", אמר הייפרמן במפגש פורום חדש שהוקם בקבוצת אנשים ומחשבים - PPM&PMO - המיועד למנהלי תכנון ובקרה ● לדבריו, "יש קשר ישיר בין איכות ממשל ה-IT והתוצאות הכספיות"

"קישור מערך ה-IT הארגוני להיבטיו העסקיים הופך את הארגון לטוב יותר. בסופו של דבר, כל מנכ"ל מקבל את ה-IT שהוא ראוי לו", כך אמר רז הייפרמן, סמנכ"ל מערכות המידע בביטוח ישיר, במפגש פורום חדש שהוקם בקבוצת אנשים ומחשבים – פורום PPM&PMO, המיועד למנהלי תכנון ובקרה. את המפגש הנחה גילי רגב – מנכ"ל Proceed, המשמש כיו"ר ועדת התכנים בפורום, והוא נערך היום (ה') במלון ליאונרדו שברמת גן.

הייפרמן ציטט מחקר, שהופיע כספר בשם IT Savvy ("מיחשוב מבין עניין"), שבחן את השפעתה של הטמעת מערכות ממשל IT, על ההיבטים העסקיים בארגון. המחקר בחן לעומק 1,800 ארגוני ענק ב-60 מדינות בעולם, ומצא כי ארגונים שלקחו את נושא ממשל ה-IT ברצינות ויישמו אותו כיאות – ידעו לנצל טוב יותר את ה-IT כמשאב, והניבו רווחיות גבוהה יותר. כלומר, הסביר הייפרמן, ש-"יש קשר ישיר בין איכות ממשל ה-IT והתוצאות הכספיות".

"אם ה-IT אינו נכס אסטרטגי, ולא יתייחסו אליו ככזה", אמר הייפרמן, "הוא עלול להפוך לנטל אסטרטגי הפוגע ביכולת לחדור לשווקים חדשים, למגזרים חדשים, כי הוא יפגר וייוותר מאחור. כך, לא רק שלא יסייע – אלא שהוא גם יפריע. נכס המנוהל נכון מביא תוצאות".

החברה, אמר סמנכ"ל מערכות המידע בביטוח ישיר, הוקמה ב-1994 ומעסיקה כיום 1,100 עובדים. מחזורה ב-2010 עמד על 1.1 מיליארד שקלים והיא משרתת כחצי מיליון לקוחות. הוא ציין, כי ביטוח ישיר מתמקדת בחדשנות ובשיפור חוויית שירות הלקוח. "אנו הופכים לחברה דיגיטלית ולכן ה-IT הוא קריטי", אמר הייפרמן, "אנו מעורבים בהיבטים העסקיים, מביאים רעיונות טכנולוגיים שסופם הוא יישומים מעניינים ללקוחות ועליהם, תוך שימוש נרחב באנליטיקה עסקית".

"יצרנו בידול דרך המודל עסקי, אף שהמוצר הביטוחי זהה", אמר, "הרעיון הוא לעבור ממרכזי שירות לקוחות למכירה דיגיטלית. החדשנות שלנו היא בעולם ערוצי הלקוח. לצד הערוצים המסורתיים – קבלת קהל, פקסים, דואר ומוקד טלפוני – פיתחנו סדרת ערוצים שונים עם יישומים: אתר, שירותים עצמיים עם IVR, טלפונים חכמים, פייסבוק, צ'ט, שירות עצמי באינטרנט, מסרונים ודואר אלקטרוני".

מערך ה-IT בביטוח ישיר, אמר, "מורכב מתשתיות, מערכות תפעוליות רובן פיתוח עצמי, עולם ערוצי הלקוח עתיר הטכנולוגיה, ומערכות אנליטיות. המוצר הפיננסי דיגיטלי, אז אפשר לשנע אותו דרך הערוצים הללו". הוא ציין כי באגף ה-IT בחברה יש מאה עובדים, רובם עוסקים בפיתוח, "הביקוש לשירותי IT הוא עצום".

הייפרמן סיים את הרצאתו בתארו את תהליך הדרישות של ה-IT בביטוח ישיר, אותו תיאר כ-"מורכב". "בנינו תהליך תעדוף שנתי", אמר, "במסגרתו ההנהלה דנה בהיקפו, תוך שקלול פרויקטים עיקריים, תקציב, היקף כוח אדם מחד וממול – צרכים עסקיים, אילוצי תקציב ודרישות תשתית IT".

מתחתיו, אמר, "יש תעדוף IT רבעוני הכולל דרישות שוטפות, דרישות בלתי צפויות, תחזוקה שוטפת – ומולם ביצוע משימות, ביצוע פרויקטים ושיפור תשתיות". כלל הדרישות, אמר "מסווגות לקטגוריות – אסטרטגיות, הכרחיות, שוטפות, בלתי צפויות ותשתיות".

הוא סיכם בציינו, כי "תהליך הדרישות של ה-IT בביטוח ישיר הוא מורכב, טעון, כולל ריטואלים בעייתיים, כי ה-IT לא מקבל את כל מה שדורש, אך ככלל – זהו הליך חיובי, כי ה-IT תומך בתהליכים העסקיים".

ד"ר יוסי ליכטנשטיין, מרצה בבית הספר למנהל עסקים במכללה למנהל, תיאר מחקר שערך עם עמיתיו בארץ ובעולם, שבחן מודלים שונים של חוזים לפיתוח תוכנה, ומה השוני בינם ובין חוזים, לדוגמה, להקמת בניינים. הוא הציג את היתרונות והחסרונות בסוגי החוזים השונים – Fix מול תשלום לפי שעות.

חתם את המפגש יקי אלמוזנינו מטבע, המשמש כמנהל ממשל IT ורגולציה במטה ה-IT וכן מנהל מיחשוב בגוף הייצור. הוא הציג את ניהול הפורטפוליו של פרויקטי IT בענקית התרופות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צחי מרון

    בנוסף הבוקר ניסיתי להיכנס למערכת שבקשה ממני לשנות סיסמא שיניתי סיסמא אך ללא הצלחה וכעת אני כלל איני מצליח להיכנס לאתר צחי מרון

אירועים קרובים