מכללת סמי שמעון תזכה במענק של יבמ במסגרת תוכנית בינלאומית לקידום ניהול ערים חכמות

הצעת המחקר משותפת לשלושה חוקרים מהמכללה והיא אחת מ-40 המחקרים שיבמ בחרה לממן ב-14 מדינות ● מדובר בהצעת המחקר היחידה שנבחרה מישראל במסגרת תוכנית מענקי "הפקולטה לחדשנות בעולם חכם", שאותה מקדם הענק הכחול ● כל אחת מהמכללות והאוניברסיטאות שנבחרו להשתתף בתוכנית תזכה במענק של 10,000 דולרים לפיתוח קורס חדש

המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון תשתתף בתכנית בין-לאומית ייחודית של יבמ (IBM) העוסקת בפיתוח מיזמים לקידום הניהול של ערים חכמות ופתרונות תחבורה חכמים ולשיפור מערכות בריאות.

הצעת המחקר משותפת לשלושה חוקרים מהמכללה – פרופ' עדי וולפסון, ד"ר דורית תבור וד"ר שלמה מארק. היא אחת מ-40 המחקרים שיבמ בחרה לממן ב-14 מדינות והצעת המחקר היחידה שנבחרה מישראל במסגרת תוכנית מענקי "הפקולטה לחדשנות בעולם חכם", שאותה מקדם הענק הכחול. כל אחת מהמכללות והאוניברסיטאות שנבחרו להשתתף בתכנית תזכה במענק של 10,000 דולרים לפיתוח קורס חדש.

שלושת החוקרים יפתחו קורס בנושא "שירותים עירוניים מקיימים". העבודה תיעשה כחלק ממחקר מקיף של יבמ בנושא בנייה והתאמת שיטות, תהליכים וכלים ליצירת "שירותים מקיימים", קרי: מערכות שירותים עכשוויים המבטיחות גם את עתידן של החברה והסביבה. בין הכלים שבהם יעשו החוקרים שימוש נמצאות תשתיות תוכנה, לדוגמה WebSphere ו- ILOG של יבמ – תוכנות המהוות כלים לבחינת החלטות וקבלתן.

חלק חשוב בקורס צפוי למלא משחק מחשב ייחודי של יבמ – CityOne. המשחק מציע סביבה וירטואלית שבה יכולים לשחק בעלי תפקידים שונים העתידים לנהל את ערי העתיד. המשתתפים במשחק לומדים כיצד ניתן ליישם חידושים טכנולוגיים ולהבין טוב יותר איך פועלות יחד המערכות השונות המרכיבות את המרקם העירוני-סביבתי. CityOne מאפשר למשתמש לנתח ולבחון תסריטים ותרחישי פעולה בסביבה עירונית ולבצע סימולציה שבמסגרתה אפשר לראות מהן ההשפעות של ההחלטות הנוכחיות על עתידה של העיר ועל עתידם של החיים בתוכה.

הקורס יהיה חלק ממחקר הנעשה במכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון. מחקר זה מתבסס על שימוש במשאבים, במידע ובידע של טכנולוגיות וניהולם לצד אחריות ומחויבות של הרשות ושל התושבים להבטיח גם את קיימות הדורות הבאים.

פרופ' וולפסון אמר, כי קיימות היא מדד ליכולת של מערכת או של תהליך לאזן בין צרכי ההווה לאלה של הדורות הבאים ולשקלל היבטים סביבתיים, חברתיים וכלכליים גם יחד. "בעולם המודרני, שבו מרבית האוכלוסייה והפעילות החברתית והכלכלית מרוכזת בערים, המספקות לתושביהן מגוון רחב של שירותים, יש להטמיע תרבות בת קיימא בבתי הספר ובפיתוח, בניהול וביישום של שירותיים עירוניים".

ד"ר מארק הסביר, כי כדי לאפשר צמיחה בת קיימא שכזו, הערים חייבות להפוך לחכמות. תשתיות עירוניות המספקות שירותים חיוניים כמו תחבורה, אנרגיה ומים חייבות, לדבריו, להישען על עושר הנתונים, המידע והטכנולוגיות. אלה יאפשרו להן לחוש ולזהות בעיות ותקלות בזמן אמת ולהגיב להן באופן אינטליגנטי ועל פי הצרכים המשתנים של האוכלוסייה ההולכת וגדלה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רז

    כיצד מנהליפ פורטפוליו פרויקטים בערים חכמות בעשרת יבמ? http://www.ibm.com/developerworks/offers/lp/demos/summary/r-focalpointsmart.html

אירועים קרובים