MoneyTree: גיוסי ההון-סיכון בהיי-טק הישראלי ברבעון הראשון זינקו ב-102% ל-342 מיליון דולרים

מהדו"ח עולה, כי 83 חברות היי-טק ישראליות גייסו הון ברבעון הראשון של 2011 לעומת 72 ברבעון המקביל ב-2010 ● ההשקעות במגזר האינטרנט הגיעו ברבעון לרמתן הגבוהה אי פעם ● PwC Israel, שערכה את הדו"ח: "מדובר בחלק מתהליך היציאה מהמשבר; זה עדיין לא השיא"

חברות ההיי-טק המגובות הון-סיכון (חברות שבהן אחד המשקיעים בסבב ההשקעה הוא קרן הון-סיכון) גייסו בישראל במהלך הרבעון הראשון של 2011 סך של 342 מיליון דולרים. מדובר בגידול בשיעור 34% לעומת הרבעון הקודם, שבו גויסו 256 מיליון דולרים, ובזינוק של 102% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שבו גויסו 170 מיליון.  נתונים אלה עולים מדו"ח ה-Money Tree הרבעוני שערכה פירמת רואי החשבון PwC Israel.

עוד עולה מהנתונים, כי 83 חברות היי-טק ישראליות גייסו הון ברבעון הראשון של שנת 2011 לעומת 74 ברבעון הקודם ו-72 ברבעון המקביל אשתקד. ממוצע ההשקעה בחברה עמד על 4.1 מיליון דולרים בהשוואה ל-3.5 מיליון דולרים בשלושת החודשים האחרונים של 2010 ו-2.4 מיליון ברבעון הראשון של אותה שנה.

נתוני הדו"ח מצביעים אף על עליה משמעותית ברמת ההשקעות במגזר האינטרנט. ההשקעה במגזר זה במהלך הרבעון, בסך 75 מיליון דולרים, הינה הגבוהה ביותר שדווחה אי פעם. יצוין, כי שלוש השקעות היוו 65% מסכום ההשקעות במגזר זה.

בין היתר, הרבעון מתאפיין בריבוי סבבי השקעה גדולים, מעל 10 מיליון דולרים. ברבעון הנוכחי הושקעו במסגרת תשע עסקות 179 מיליון דולרים לעומת שש עסקות שהסתכמו ב-120.5 מיליון ברבעון הקודם וארבע שהסתכמו ב-77.5 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

רובי סולימן, שותף וראש מגזר משותף ב-PwC Israel, אמר ש-"ברבעון שבו אנו עדים למספרי שיא באקזיטים של חברות מגובות הון-סיכון, אין זה מפליא שכמות ההשקעות אף היא גדלה וחוזרת לרמות ההשקעה שהיו לפני משבר האשראי". לדבריו, "הגידול לא התרחש ברבעון הנוכחי, אלא מדובר בחלק מתהליך יציאה מהמשבר, שצבר תאוצה לאורך 2010 והגיע לבשלות לקראת סופה".

הוא ציין, כי "אנחנו עוד לא רואים את שיאה של התקופה הנוכחית, שכן עם ההצלחה לממש את ההשקעות פותחות הקרנות סבבי גיוס חדשים ומשקיעות את יתרת הכספים בקרנות הנוכחיות, בביטחון גדול יותר. יש לצפות שבשנה הקרובה נראה מספר גדול של קרנות המשך, ישראליות וזרות, שמביאות כספים חדשים להשקעה בהיי-טק הישראלי ולפיתוח דור ההמשך של החברות לעשור הקרוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים