תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ראיון עם דורון קופמן, נשיא לשכת רו"ח

15/05/2011 13:44

לקראת כנס "הביקורת הפנימית – העידן החדש", שעורכת לשכת רואי חשבון ב-20 ביוני באווניו בקרית שדה התעופה, נפגשנו עם כמה מהאנשים המובילים בביקורת הפנימית בישראל ובעולם לשיחה על המקצוע וחשיבותו בעולם התאגידי. הראיון הראשון מתקיים עם נשיא לשכת רואי חשבון, רו"ח דורון קופמן, המוביל את לשכתו – המונה 12,000 רואי חשבון ובהם מאות מבקרים פנימיים אל העידן החדש.

איך לשכת רואי חשבון נערכת למציאות העידן החדש בביקורת הפנימית?
"מטרתנו כרואי חשבון היא חיזוק מעמדה של הביקורת הפנימית, הכשרת מבקרים פנימיים בדרישות המשתנות של הלקוחות, ויצירת סינרגיה ראויה ומתאימה בין רואי החשבון ומבקרי הפנים. רבים מחברי לשכת רואי חשבון עוסקים בביקורת פנים, הן כשכירים והן כנותני שירות. בהתאם אני רואה חשיבות לכך שלשכת רואי חשבון, עוסקת בשנים האחרונות בהרחבה ובתגבור יכולות חבריה לתת מענה מקצועי לדרישות הרגולטוריות והחוקיות הגוברות מהמבקרים הפנימיים. הלשכה משתפת פעולה בנושא זה עם לשכת המבקרים הפנימיים העולמית, וקיימה עד עתה שתי השתלמויות בנושא הבטחת איכות הביקורת הפנימית. גם הכנס ב-20 ביוני הינו המשך לאותה מדיניות של העמקת ההכשרה המקצועית לחברים. בכנס ייטלו חלק מבקרים פנימיים מארגונים בינלאומיים גדולים כמו ה-OECD, צבא ארה"ב ובכירים מה- ECIIA, ובהשתתפות פעילה של מבקרים בכירים מהארץ, ממשרדי ממשלה, תאגידים וארגונים גדולים אחרים".

האם להערכתך מבקרים פנימיים שאינם רואי חשבון מוצאים בלשכת רו"ח מענה מקצועי רלוונטי לעבודתם?
"בוודאי. בהשתלמות הבטחת האיכות נטלו חלק גם מבקרים פנימיים שאינם רואי חשבון ואנו מקבלים בזרועות פתוחות כל מי שעוסק בביקורת פנימית ורוצה להתעדכן. אנו מקיימים גם ימי עיון רבים שעוסקים בביקורת פנימית, בסוגיות ממשל תאגידי, ניהול סיכונים וכיו"ב, והכנס שייערך ב-20 ביוני מיועד למבקרי פנים כמו גם למנהלים ודירקטורים ורואי חשבון הנזקקים למבקרי פנים ומסתמכים על עבודתם".

לקראת כנס לשכת רואי החשבון בישראל

האם הדימוי של המבקר הפנימי כ"כלב השמירה של הארגון" רלוונטי ונכון בעידן החדש?
"אני חושב שיהיה נכון יותר להתייחס למבקר הפנימי כאל "מבקר האיכות התאגידית" של הארגון. השימוש בכלבים לסוגיהם לביטוי עבודת רואי החשבון והמבקרים הפנימיים כלל אינו לרוחי. תפקידו של המבקר הפנימי, להבטיח את כתיבתם וקיומם של נהלי עבודה תקינים, להבטיח כי הארגון פועל בהתאם למטרותיו ומשתמש באמצעים העומדים לרשותו כראוי. המבקר הפנימי משמש ככלי בקרה מהחשובים בחברה, ופועל בנפרד כדי לוודא שהמערכת פועלת כיאות".

מניסיונך מה הסינרגיה הרצויה עם של המבקר הפנימי עם רואה החשבון?
"בכפוף לכללי אי התלות וההפרדה בין המקצועות, שני האורגנים ממלאים תפקיד קריטי לפעילות הארגון ולאיכות הממשל התאגידי בו. יחד עם זאת, פעילות רואה החשבון המבקר הינה לבקר את הדיווחים של החברה על מצבה הכספי, השמירה על נכסיה ויכולתה לעמוד בהתחייבויות שנטלה על עצמה. פעילות המבקר הפנימי נועדה להביא לבקרה על הפעילות של החברה ובכך יש השקה והשלמה לעבודת רואה החשבון המבקר. עם הכנסת ההוראה על ביצוע ביקורת על הבקרה הפנימית בחברה, ע"י רואי החשבון, גדלה להערכתי מידת ההשקה בפעילותם של המבקר הפנימי ורואה החשבון. איכות עבודתו של המבקר הפנימי משפיעה על עבודתו של רואה החשבון המבקר ומסייעת לו לבצע את המוטל עליו בצורה הטובה ביותר. מאחר ודיווח של האחד משפיע על תפקודו והצלחתו של האחר, קיימת חשיבות מכרעת לאמינות המידע ולאיכות הדיווח על אירועים מהותיים לאיתנותו של התאגיד. זו הסיבה שאנו כרואי חשבון חושבים שיש צורך לקיים קשר מקצועי הדוק יותר, מאחר ולתפיסתנו, ככל שהקשר בין המקצועות בריא וחיוני כך הוא גם יותר מקצועי ומועיל לבעלי העניין מקרב הגופים המבוקרים ומקרב הציבור הרחב".

רישום לכנס "הביקורת הפנימית – העידן החדש"

אירועים קרובים