תוכן שיווקי

לקראת אירוע | yes בוחרת פנורמה

פנורמה מספקת ל-yes מענה כולל למערך קבלת ההחלטות, שיפור המדדים העסקיים ושמירה על יתרונותיה התחרותיים

15/05/2011 17:33

פרופיל חברה
yes היא החברה היחידה בארץ המספקת שידורי טלוויזיה רב-ערוציים למנויים באמצעות לווין, והיא גם החברה הראשונה שסיפקה שידורים דיגיטאליים ושירותי טלוויזיה אינטראקטיביים. מאז הקמתה, צברה החברה כ-578 אלף לקוחות, המהווים כ-39% משוק הטלוויזיה הרב ערוצית. yes מעסיקה כיום כ-2400 עובדים והיקף פעילותה השנתי של החברה ב-2010 עמד על כ-1.6  מיליארד ₪. חברת yes משדרת למעלה מ-150 ערוצי וידאו, ביניהם כ-50 ערוצי רדיו ומוסיקה ועוד מגוון רחב של ערוצים אינטראקטיביים, משחקים, ערוצי מידע (לרבות פורטלים) ועוד. במסגרת הערוצים נמצאים גם ערוצי וידאו לצפייה לפי תשלום (Pay-Per-View). בנוסף, לחברה מעל 10 ערוצי HD בפורמט 1080i.

הסיטואציה העסקית
כחברה העומדת מיום הקמתה בקדמת הטכנולוגיה, גם בהשוואה לחברות ענק בשווקים מובילים בעולם, מחפשת yes כל העת אחר דרכים יעילות וחדשניות לשיפור מערך קבלת ההחלטות ואיכותן. "yes הנו ארגון שחי ונושם נתונים ברמה היומיומית", מסביר עידו ביגר, מנהל תחום טכנולוגיות BI ורשתות חברתיות במחלקת בינה עסקית ב-yes. "המידע הנדרש כולל ניתוחים יומיומיים בתחומי השירות, המכירות, אקטיבציה של מנויים, תקלות, ניתוח מבצעים, שימור לקוחות, ניתוח מגמות ועמידה ביעדים הארגוניים, מודלים פיננסיים. הנתונים הללו כמו גם רבים אחרים מופקים ומועשרים באופן תמידי על ידי מחלקת הבינה העסקית, המהווה חלק מאגף טכנולוגיות המידע ב-yes. הנתונים מוצגים ומונגשים למשתמשים באמצעות שתי דרכים מרכזיות – דוחות רלציוניים (BO) ומצגות OLAP בפורטל ה-BI המבוססות בעיקר על פלטפורמת פנורמה".

הבחירה בפלטפורמת פנורמה ככלי לניתוח נתוני הבינה העסקית ב-yes, נעשתה לפני מספר שנים. לדברי ביגר, הסיבה המרכזית לכך היתה: "היכולת הגבוהה של פנורמה לבצע תחקור של קוביות OLAP בצורה מהירה, קלה ופשוטה יותר מזו הנהוגה בכלי BI אחרים. פלטפורמת פנורמה שימשה את yes ככלי אנליטי חכם, המאפשר לראות נתונים אגרגטיביים מעל הקוביות בצורה קלה ופשוטה. הגענו למסקנה כי תחקורים מעמיקים, לא חייבים להיעשות על ידי דוחות מורכבים, אלא על ידי כלים אנליטיים שתוכננו לעשות זאת בצורה ממוקדת". בבחינה מחודשת של האלטרנטיבות בתחום ה-BI שנעשתה לאחרונה הגיעו ב-yes למסקנה כי הפיתרון של פנורמה ממשיך להוביל את עולם ניתוח הקוביות והחליטו לשדרג את הפלטפורמה. פעילות ההטמעה והתאמת הפיתרון לצרכי yes נעשתה על ידי חברת HighView.

הפיתרון
המערכת שהוטמעה ב-yes הינה panorama dashboard משודרגת במספר תוספות ומאפיינים ייחודיים אשר משמשת כיום מאות משתמשים במטה, החל מרמת המנכ"ל ועד לרמת מנהלי הצוותים. המערכת מחזיקה מגוון רחב של נתונים, החל מדוחות המספקים תמונת מצב יומית כוללת ועד לתחקור מעמיק ברזולוציות גבוהות של מקרי תקלות, שירות, מבצעי מכירות וכד'.

לקראת כנס פנורמה

ביגר מציין, כי ההחלטה לבחור בפנורמה נבעה משביעות הרצון הגבוהה של אנשי מחלקת הבינה העסקית ב-yes מיכולות הניתוח האנליטיות הגבוהות והויזואליות המרשימה. "מדובר בפתרון שהנו פשוט ואינטרקטיבי למשתמשי הקצה, המספק יכולות גבוהות של ניתוח אנליטי, שיתופיות והפצת מידע אינטראקטיבי", אומר ביגר. "לאורך שנות העבודה עם הפיתרון של פנורמה התרשמנו שמדובר בפלטפורמה קלה וידידותית להטמעה ולתחזוקה ולפיכך, המשך העבודה איתה, הנו טבעי ומתבקש".

ביגר מוסיף ואומר כי: "אנו מאמינים מאוד בעולם של ניתוח בעזרת קוביות, ולתפיסתנו, פנורמה מובילה את התחום. אין ספק כי מאוד נוח לתחקר קוביות עם המנוע של פנורמה, הודות ליכולות ה-Drag&Drop, נוחות העבודה עם הגרפים והניתוחים הייחודיים לה".

התוצאות
השימוש של yes בפלטפורמת פנורמה מאפשר לה לשמור על יתרונותיה העסקיים בשוק התחרותי בו היא פועלת, תוך ניצול מקסימלי של ההון האנושי העומד לרשותה ויתרונותיה הטכנולוגיים. ביגר מסביר, כי בין יתרונותיה של פנורמה מצויה האינטגרציה המצוינת עם מערכות BI אחרות בארגון.

אבנר קצמן, מנהל מחלקת ה-BI מציין כי חלק גדול מההחלטות המתקבלות בחברה מבוסס על מידע המוצג בפנורמה. "מדובר בהחלטות אסטרטגיות וכן בהחלטות טקטיות שוטפות. פנורמה הנה כלי עבודה שימושי במיוחד בחטיבת הלקוחות שם מוצגים נתונים המופקים בזמן אמת ממערכות החברה ועל פיהם ניתן להגיב במהירות לתוצאות העולות מן השטח ולגלות גמישות עסקית".

"yes משקיעה מאמצים רבים בשיפור חווית הלקוח וחלק מרכזי ממאמצים אלו בא לידי ביטוי בניהול, מדידה וניתוח של ביצועי הארגון", אומרת רוני ברנוב, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע של yes. "מערכות ה-BI  וביניהן פנורמה מאפשרות לנו לספק לארגון תמונת מצב ויזואלית נוחה וידידותית ולקבל החלטות מושכלות לשם שיפור הביצועים".

"פנורמה הנה כלי עבודה שימושי במיוחד בחטיבת הלקוחות שם מוצגים נתונים המופקים בזמן אמת ממערכות החברה ועל פיהם ניתן להגיב במהירות לתוצאות העולות מן השטח ולגלות גמישות עסקית", מסכם עידו ביגר, מנהל תחום טכנולוגיות BI ורשתות חברתיות במחלקת בינה עסקית ב-yes.

אירועים קרובים