יהודה זיסאפל: "כדי שיתגשם חלום האם היהודייה ולבן יהיה סטארט-אפ – על מערכת החינוך להשתפר"

"יש לישראל יתרון מוביל בתחום ההיי-טק, אולם צריכים לתת לדור העתיד את הכלים החינוכיים כדי להצליח", אמר זיסאפל, יושב ראש קבוצת רד-בינת ● זיסאפל דיבר בכנס בינת אקספו 2011, שהתקיים היום (ב'), ובו הציגו 60 חברות 120 פתרונות טכנולוגיים בתחומים שונים ● הוא הוסיף, כי "אנחנו נמצאים על סיפה של תקופה חדשה שטומנת בחובה הזדמנויות עסקיות; העתיד נראה טוב"

"ההיי-טק הישראלי הוא גאוות כולנו. ישראל ממוצבת עם יתרון מוביל בתחום, בגלל החדשנות וההסתגלות שלה לשינויים. אבל כדי שחלומה של האם היהודייה יתממש ולבן שלה יהיה סטארט-אפ שיצליח – מערכת החינוך במדינה חייבת להשתפר. צריכים לתת לדור העתיד את הכלים החינוכיים כדי להצליח", אמר יהודה זיסאפל, יושב ראש קבוצת רד-בינת.

זיסאפל דיבר בפתחו של אירוע בינת אקספו 2011, הכנס השנתי של בינת תקשורת, שנערך היום (ב') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות כ-3,000 איש – לקוחות ושותפים עסקיים של הקבוצה. הוא אמר, כי "אנחנו נמצאים בתקופה של מהפכות וחווים אותן בכל יום. האינטרנט, שבעבר היה חידוש, הפך כיום לרשת זמינה בכל עת ובכל מקום, בעבור כל שירות וכל יישום". "רוחב הפס של רשתות הנתונים משתווה היום לזה של רשתות הדיבור ובתוך עשור הוא יהיה פי עשרה מזה של הדיבור", הוסיף. לדברי זיסאפל, "השינויים לא רק מתרבים, אלא גם הגדילו את קצב הופעתם. בעבר, מהפכה ארכה כ-25 שנים, ואילו כיום, מהפכות אורכות כחמש שנים ולעיתים אף פחות".

הוא ציין, כי "אנחנו מצויים בסימן של מהפכות – אלה שהיו, אלה שכבר מתרחשות ואלה שיבואו בעתיד. נוצר מצב שבו כמה מהפכות, חלקן מצויות בעיצומן, מתרחשות במקביל: התפוצצות המידע, נפוצות האינטרנט, כמות הנתונים המועברים גדלה ללא הרף, הופעתן של הרשתות החברתיות וההשפעה שלהן על התנהלות העסקים, ההתפשטות של השימוש בטלפונים החכמים וברכיבי המיחשוב הנייד לסוגיו, מיחשוב הענן לצורותיו ועוד". לדבריו, המהפכות הללו גורמות להופעתן של מהפכות אחרות – חברתיות וכלכליות.

זיסאפל אמר, כי "המהפכות משפיעות על כלל הסביבה העסקית של הארגונים, על האופן שבו הם פועלים ועל האופן שבו העובדים של הארגונים עובדים. אלא שיש להן חשיבות גם בהיבט ספקיות המיחשוב. הן מהוות עבורן בכלל ועבור קבוצת רד-בינת בפרט הזדמנות להציע מגוון רחב וכולל של פתרונות ללקוחות. בדרך זו אנחנו יכולים להדק את הקשר האסטרטגי שלנו עם הלקוחות".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

לצד ההזדמנויות העסקיות שנקרות בפני בינת וספקיות ה-IT הישראליות, הדגיש זיסאפל את העלייה בחשיבות תחום אבטחת המידע. "הרציפות והאיחוד ההולך וגובר של רשתות התקשורת ושל רשתות המיחשוב הפכו להיות מרכיב קריטי עבור עסקים. במקביל, חל גידול בכמות ההתקפות הקיברנטיות על עסקים ועל תשתיות קריטיות. רק בשנה האחרונה חווינו נפילות של סלקום, בזק וחברות אחרות. כאשר רשת תשתיתית נופלת – ההשפעה של הנפילה על העסק היא מיידית. הגידול של התלות של העסק בטכנולוגיה, לצד הגידול בכמות הסיכונים והאיומים, הוא מניע נוסף להעמקה של הקשר שלנו עם הלקוחות".

הוא אמר, כי כלל המגמות הללו "מביא לכך שאנחנו מקבלים השנה עולם חדש של הזדמנויות. יותר ויותר אנחנו נוכחים שרציפות ואיכות הפעולה של רשתות הן קריטיות לעסקים, ואבטחת מידע היא חלק בלתי נפרד מכך. התלות העסקית בטכנולוגיה מחייבת שיתוף פעולה הדוק ביותר בין ספקיות הטכנולוגיה ללקוחותיהן, ואנחנו, כקבוצת בינת, שואפים להיות שותפים אסטרטגיים של לקוחותינו".

"אנחנו נמצאים על סיפה של תקופה חדשה הרוויה במהפכות טכנולוגיות שמשפיעות על כל מימד בהתנהגות האישית והארגונית שלנו", סיכם זיסאפל. "השינויים הללו טומנים בחובם הזדמנויות עסקיות לצד סיכונים. בסך הכול, העתיד נראה טוב".

60 חברות מציגות השנה בבינת אקספו

במסגרת כנס בינת אקספו מוצגים השנה כ-120 פתרונות טכנולוגיים ומודגמים פתרונות חדשים בשוק המקומי. שווי הציוד שמוצג השנה בתערוכה נאמד בכ-35 מיליון שקלים. בין 60 החברות המציגות באירוע: CA ,EMC ,HP ,VMware, סיסקו (Cisco), בזק, הוט (HOT), פוליקום (Pollycom), ג'וניפר (Juniper), נייס (Nice), מיקרוסופט (Microsoft) ודל (Dell). במרכז האירוע מציגה בינת תקשורת מחשבים פתרונות טכנולוגיים ייעודיים ל-"עיר חכמה", שמשלבים טכנולוגיה בתחומים כגון בריאות, חינוך, אקדמיה, תחבורה, שירותים עירוניים, ביטחון ומסחר בעיר. עיריית נס ציונה מציגה באירוע את המודל שאותו פיתחה לעיר מחוברת ואת ההתנסות של העירייה ושל האזרחים בפתרונות טכנולוגיים עירוניים.

כמו כן, מוצג באירוע פתרון למרפאה דיגיטלית שמאפשר אבחון ראשוני בשיטת השירות העצמי שמתאים לטיפול רפואי דחוף מחוץ לשעות העבודה הרגילות, במקרים של עומס על המערכת הרפואית וביישובים מרוחקים. בנוסף, מוצג פתרון לשיפור השירות והבטיחות בתחבורה הציבורית – אוטובוס מחובר לרשת שמאפשר, בנוסף לאספקת Wi-Fi, חיבור של האוטובוס למצלמות אבטחה בזמן אמת והוספה של שירותי תוכן מתקדמים לטובת נוסעיו. פתרון נוסף בתחום התחבורה הציבורית שמוצג באירוע מאפשר חיבוריות של רכבות לרשת האינטרנט באופן שמאפשר לנוסעים קישוריות לרשת וצריכה של תכנים בזמן נסיעה, ולחברת הרכבות מאפשר הפתרון בקרה טובה יותר ושידור בזמן אמת למוקד בקרה מהרכבת ומסביבותיה.

בינת תקשורת מחשבים ובינת מערכות תוכנה הציגו בכנס פיתוח משותף חדש – שרת יישומים לתחום התקשורת האחודה, שמיועד לאפשר להוסיף יישומים למערכות טלפוניה מבוססת אינטרנט (VoIP). בין התכונות של השרת החדש: יישום אינטרקום חכם, תכונות "נודניק", ממשקים לחיבור בין תחומי הטלפוניה והמיחשוב (Computer Telephony Integration), כריזה, חיוג מוזל מחוץ לארץ לישראל ולהפך, רדיו בטלפון IP, כריזה, אפליקציית סנכרון בין טלפוניית IP לבין בסיסי נתונים ומערכת דו"חות בזמן אמת למערכות מוקדי שירות חכמים.

עוד מוצגים מימושים של יישומי ענן ו-וירטואליזציה ברמת מרכז המיחשוב ויישומים ורטיקאליים. הספקיות מציגות בבינת אקספו וירטואליזציה מלאה בשרתים, בתחנות עבודה, בטכנולוגיות גיבוי ובתחומי התקשורת. כמו כן, יש באירוע מתחמים ייעודיים לתחומי האלחוט, התקשורת האחודה הארגונית, הווידיאו, הטלקום ואבטחת המידע.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. barak philosoph

    כפי שאמר יהודה זיסאפל " כדי שחלומה של האם היהודייה יתממש ולבן שלה יהיה סטארט-אפ שיצליח - מערכת החינוך במדינה חייבת להשתפר. צריכים לתת לדור העתיד את הכלים החינוכיים כדי להצליח", רק בשינוי קטן לא עבור האם היהודייה אלא עבור המדינה ועתיד המדינה (כמובן שבסופו של דבר גם לטובת החברות עצמן) יש לתת לדור העתיד את הכלים החינוכיים ואת התמריצים המתאמים , על מנת שדור העתיד ישאף ללמוד מדעים וטכנולוגיה. כדי שכל זה יתרחש התעשייה והחברות חייבות להירתם למאמץ זה ולתרום מכספם ומניסיונם למטרה זו, חבל שבין הדיבורים למציאות הקשר הוא חלקי, כאשר פונים לחברת רד בינת לקידום פרויקט מסוג זה , מקבלים התייחסות של "נזקקים". תחושה זאת מתקבלת מהרבה חברות גדולות ומכובדות בארצנו. קיים בעולם פרויקט בין 20 שנה פרויקט ה FIRST שהחזון של פרויקט זה הוא : ""To transform our culture by creating a world where science and technology are celebrated and where young people dream of becoming science and technology leaders." Dean Kamen, Founder כדי לקדם פרויקט זה בארצנו (פרויקט זה מתקיים בארצנו מזה 7 שנים , ומונה כיום 50 קבוצות FIST וקבוצות FLL) יש צורך בהשתתפות התעשייה בפרויקט זה ( מהנדסים מהתעשייה ישמשו כמדריכים בקבוצות , סיוע טכני לקבוצות , ותרומת כספים לטובת פרויקט זה), לצערנו התעשיינים לא רואים בכך צורך, וקשה מאוד לגייס כספים לטובת פרויקט זה או פרויקטים אחרים שבסופו של דבר יצרו את דור העתיד, שיעבוד באותן חברות. מטרתו של פרויקט ה-First הוא בהכוונת תלמידים למסלול לימודים טכנולוגי/מדעי, כדי שבעתיד יהיו בישראל יותר מהנדסים ואנשי טכנולוגיה ובכך לדאוג לעתידה של המדינה. הייחודיות של פרויקט ה- First מפרויקטים אחרים הוא במספר נושאים: 1. פרויקט זה הוא פרויקט של מצוינות, להבדיל מפרויקטים אחרים, פרויקט זה הוא מצוינות של קבוצה, מעל ל 20 תלמידים בקבוצה, כל תלמיד מצטיין בתחום המיומנות שלו, וכך קבוצה רחבה של תלמידים נחשפת לנושא של מצוינות (פרויקט זה נמשך לאורך 3 שנים לכל תלמיד). 2. פעילות בקהילה, במטרה לקדם את הטכנולוגיה בקהילה, מזה 7 שנים תלמידי הקבוצה יוזמים פעילויות המשלבות רובוטיקה וחשיפה של טכנולוגיה ומדעים לתושבי הקהילה . 3. הפרויקט אינו יישום של החומר הנלמד בבית הספר, אלא הרבה מעבר לתוכנית הלימודים ולכן הקבוצה חיבת ליצור שיתופי פעולה עם חברות ומפעלים כדי להשיג את האתגרים הנצבים בפרויקט זה. בכך בוגרי הקבוצה רוכשים ידע והבנה מעבר לתוכנית בלימודים של בית הספר. בצורה זאת ניתן להביא את הנוער להכרה בחשיבות של המדע והטכנולוגיה ולחלום להיות גיבורי המדע והטכנולוגיה, כפי שדיין קיימן, מייסד FIRST חלם " כדי ליצור עולם בו מדע וטכנולוגיה יהיו מוערכים..... בו צעירים חולמים להיות גיבורי המדע והטכנולוגיה" FIRST (For Inspiration and Recognition of Science and Technology). http://www.usfirst.org/roboticsprograms/content.aspx?id=18493 בתקווה לעתיד טוב יותר ברק

אירועים קרובים