אלון בן צור, בינת תקשורת: "עולם ה-ICT נע בין 9.11 ו-11.9 – נפילת חומת ברלין מול קריסת התאומים"

"ה-ICT נע בין הפתיחות והיצירתיות שמייצגת נפילת חומת ברלין להרסנות הסוגרת שמייצגת קריסת מגדלי התאומים", אמר בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, בכנס בינת אקספו, שמתקיים היום (ב') ● לדבריו, עידן המהפכות שבו אנחנו נמצאים טומן אמנם סיכונים ואיומים רבים, אולם במקביל, "יש לגלות את האפשרויות הטמונות בו"

"העיתונאי והסופר תום פרידמן מציין שהעולם נע בין שני תאריכים: 9.11, היום שבו נפלה חומת ברלין, שמסמל פתיחות ויצירתיות גורפת לכל, ו-11.9, היום שבו קרסו מגדלי התאומים, שמסמל הרסנות סוגרת. לטעמי, עולם ה-ICT נע אף הוא בין שני התאריכים הללו", אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים.

בן צור דיבר במליאה המרכזית של בינת אקספו 2011, האירוע של בינת תקשורת, שנערך היום (ב') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות כ-3,000 איש – לקוחות ושותפים עסקיים של הקבוצה. הוא הסביר את הדימוי שבו השתמש באמרו, כי "מיחשוב הענן, הרשתות החברתיות, איסוף ועיבוד המידע, החיבוריות, הקישוריות, השיתוף, העצמת היחיד ויצירת קהילות ברשת מביאים כולם יכולות רבות וערכים מוספים ל-IT, עם התייעלות ושימוש טוב יותר במשאבי המיחשוב. מנגד, כמות האיומים גדלה, אם בגלל החשש מהוצאת המידע הארגוני מחוץ לארגון בתצורת מיחשוב ענן ואם בשל ריבוי הסיכונים ואיומי אבטחת המידע. התשתית הטכנולוגית החדשה הביאה לעולמנו קידמה, ויחד עימה – סיכונים".

הוא ציין, כי "ריבוי המהפכות מביא אותנו להכיר בכך שהמדובר במציאות חדשה שבה הופכים השינויים לשגרה, והם רק נהיים מהירים ורבים יותר. על פי העתידן ריי קורצווייל, אנחנו מצויים בעידן הסינגולריות, שמתאפיין בכך שהדבר הקבוע היחיד הוא היותם של השינויים". בן צור ציין, כי השינויים הללו "קשים לחיזוי" ואמר ש-"יש להכיר ולהבחין במציאות החדשה ולגלות את האפשרויות הטמונות בה".

לדבריו, יש לעידן הטכנולוגי הנוכחי כמה מאפיינים: "מהפכת המידע; הגידול בנפחי המידע; הגידול ברוחבי הפס; התפתחות מכשירי הקצה; הקישוריות, שמאפשרת את העבודה מרחוק; והפיכת העולם ליותר מקושר ומחובר". כל אלה, אמר בן צור, "יוצרים מצב שבו החיים עוברים לרשת, ואתם תשתיות המיחשוב והתקשורת. לארגונים יש אתגר כיצד לבדל עצמם וליצור שינוי בעולם ההולך ומשתטח. לצד החששות המובנים טמונה חוויה מרתקת והזדמנות עתידית בצידה".

מהפכות נמשכות

בן צור אמר, כי המהפכות נמשכות גם כיום. "המהפכה הדיגיטלית, שאירעה לפני 50 שנים, תביא לכך שב-2029 נחדל מלצרוך עיתונים מודפסים. המהפכה הסלולרית, שהחלה לפני שני עשורים, עדיין ממשיכה וטכנולוגיות חדשות נכנסות, כגון: סלולר דור 4 ויכולות קישוריות גבוהות יותר". המהפכה הווירטואלית, שהחלה לפני כעשור, עוברת, לדברי בן צור, משלב הווירטואליזציה של השרתים ותחנות הקצה לסביבת הניהול הארגונית. הוא אף ציין, כי בשנתיים האחרונות "אנחנו חווים מהפכה פרסונלית. היא כוללת כמה רכיבים, ביניהם העצמת הפרט וחיבורו לקהילה, שימוש הולכת וגובר ברשתות חברתיות וחיבור של חבר לחבר של החבר. אך, למרות זאת, אנחנו לא יודעים לאן תוביל אותנו המהפכה הזו".

בגלל כל אלה, אמר, "הערך של השוני הולך וגדל. לתשתיות המיחשוב יש ערך מסוים, הוא בבחינת תנאי הכרחי להצלחה עסקית, אולם הוא לא תנאי מספיק. הערך המוסף לארגון נוצר רק בסיום ההטמעה של התשתיות, וכך ניתן לייצר בידול והצלחה עסקית עם מוצרים ושירותים במחיר נמוך שהם בעלי ערך גבוה". עוד ציין בן צור את היתרון בחברות הגדולות, דוגמת מיקרוסופט (Microsoft) וגוגל (Google), שיוצרות חדשנות באמצעות רכישת חברות. לצידן, ציין, יש חברות שפיתחו יישום על בסיס זיהוי בצורך שוק, כמו גרופון (Groupon) ו-Waze. "החברות הללו השכילו לנצל את פלטפורמות המיחשוב החדשות לטובת המצאה ופיתוח יישומים בעלי ערך", אמר בן צור.

הוא אמר בנוסף, כי הרשת נמצאת כיום בשלב השלישי שלה. "בהתחלה, מרכז הכובד עבר לרשת, לאחר מכן הבינה עברה אליה ואילו כיום – אנחנו אלה שעוברים לרשת: אנחנו כל הזמן מחוברים, פועלים ברשתות החברתיות, יש לנו יכולת לזמינות, קישוריות ושיתופיות ואנחנו מקבלים שירותי אונליין מגורמים שונים, דוגמת הבנק וקופת חולים".

המאפיין את העולם החדש הוא התרחבות של עולם ה-ICT, סיכם בן צור. "שירותי ומוצרי ICT הולכים ונפוצים יותר ויותר בעולמות הרפואה, הבריאות, הבנקאות, וכלל הסביבה העוטפת את היחיד", אמר. "בינת כבר שם, וההתרחבות הזו מהווה עבורנו הזדמנות עסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים