ועדת השרים נתנה אור ירוק להתחלת הפיילוט הביומטרי; השר איתן: סכנה לפרטיות של אזרחי ישראל

השרים אלי ישי, פרופ' יובל נאמן וד"ר יובל שטייניץ הצביעו בעד התקנות, ואילו השר איתן הצביע נגדן, בין היתר מפני שהתקנות שהתקבלו דוחות את הצעת הפשרה של פרופ' עדי שמיר ממכון ויצמן, שהציע דרך לצמצום הנזק העלול להיגרם לפרטיות של האזרחים אם וכאשר ייפרץ המאגר ● לדברי השר איתן, "ההתעלמות מהצעת שמיר, הנתמכת על ידי רוב מכריע של גורמים מקצועיים ומומחים מהאקדמיה, אינה סבירה והופכת את הפיילוט להפעלת המאגר לניסוי המסכן את הזכות לפרטיות של אזרחי ישראל במידה מוגזמת"

ועדת השרים ליישומים ביומטריים החליטה היום (ב') לאשר את תקנות החוק הביומטרי והעבירה אותן לאישור ועדת הכנסת העוסקת בנושא. התקנות נועדו, בין היתר, לאפשר התחלת פיילוט בנושא מאגר ביומטרי, מיד לאחר שתושלם מלאכת הנפקת התעודות וייצורן.

השרים אלי ישי, יעקב נאמן ויובל שטייניץ הצביעו בעד התקנות, ואילו השר מיכאל איתן הצביע נגדן, בין היתר מפני שהתקנות שהתקבלו דוחות את הצעת הפשרה של פרופ' עדי שמיר ממכון ויצמן, שהציע דרך לצמצום הנזק העלול להיגרם לפרטיות של האזרחים אם וכאשר ייפרץ המאגר.
איתן הגיב בחריפות על ההחלטה שאושרה ועל פסילת ההצעה של שמיר ואמר, כי "התפקיד של הפיילוט להפעלת המאגר הביומטרי, כפי שנקבע בחוק, היה לבחון את נחיצות קיומו של מאגר ביומטרי ומטרותיו, את המידע שיש לשמור במאגר ואת אופן השימוש בו – והכול במטרה לצמצם את הסיכונים לפגיעה בביטחון ובפרטיות, אולם ההחלטה שנתקבלה היום פוסלת על הסף את הצעת הפשרה המידתית שהעלה פרופ' עדי שמיר ללא כל בדיקה אמיתית".

לדברי השר איתן, "ההתעלמות מהצעת שמיר, הנתמכת על ידי רוב מכריע של גורמים מקצועיים ומומחים מהאקדמיה, אינה סבירה והופכת את הפיילוט להפעלת המאגר לניסוי המסכן את הזכות לפרטיות של אזרחי ישראל במידה מוגזמת".

הדיון בתקנות לחוק יימשך בוועדה מיוחדת של הכנסת שהוקמה לצורך החוק הביומטרי והיא מורכבת מוועדת המדע ו-וועדת חוקה, חוק ומשפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים