One1: ההכנסות עלו פי שניים ל-265 מיליון שקלים; עדי אייל: "נחצה את רף מיליארד השקלים בסוף השנה"

הכנסות החברה זינקו כתוצאה מגידול אורגני בפעילותה והרכישות שביצעה באחרונה - של כלנית והראל טכנולוגיות מידע ● הרווח הנקי צמח ב-21% ל-10 מיליון שקלים ● עדי אייל, מנכ"ל One1, בשיחה לאנשים ומחשבים: "עד סוף השנה נגיע למקום השלישי בשוק ה-IT הישראלי, אחרי מטריקס ומלם-תים"

רבעון של עליות ל-One1: מהתוצאות שפרסמה הבוקר (ג') החברה לרבעון הראשון של 2011 עולה, כי היא רשמה עלייה של פי שניים בהכנסות וגידול של כ-20% ברווח הנקי.

במהלך הרבעון צמח הרווח הנקי של החברה ב-21.02% ל-10.23 מיליון שקלים לעומת 8.45 מיליון ברבעון הראשון של 2010. הרווח הנקי למניה עלה ב-11.48% ל-1.36 שקלים אל מול 1.22 שקלים. הכנסות הרבעוניות של החברה גדלו ב-100.75% ועמדו על 265.91 מיליון שקלים בהשוואה ל-132.46 מיליון. הגידול בהכנסות נובע מכמה סיבות, בהן גידול אורגני של פעילות One1 בהיקף של כ-30 מיליון שקלים, רכישת כלנית, שהוסיפה 24 מיליון שקלים להכנסותיה של One1, ורכישת הראל טכנולוגיות מידע, שהוסיפה להן כ-79 מיליון.

עוד עולה מהדו"חות של One1, כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות שלה זינקו ב-103.76% ל-219.19 מיליון שקלים אל מול 107.57 מיליון. הרווח הגולמי צמח ב-87.71% ועמד על 46.72 מיליון שקלים לעומת 24.89 מיליון. הרווח הגולמי השולי הגיע ל-17.5% בהשוואה ל-18.8%. הרווח התפעולי של החברה גדל ב-40.49% ל-16.35 מיליון שקלים אל מול 11.64 מיליון. בנטרול ההוצאות וההכנסות החד פעמיות גדל הרווח התפעולי של החברה ב-84% והרווח הנקי עלה ב-80%.

"גאים בתוצאות – ולא בוחנים רכישות"

עדי אייל, מנכ"ל One1, אמר לאנשים ומחשבים לאחר פרסום התוצאות, כי "בהנחה שנשמור על קצב העסקים שאפיין את הרבעון הראשון, אנחנו צפויים לחצות את קו מיליארד השקלים בסוף השנה. זה ימצב אותנו במקום השלישי בשוק ה-IT הישראלי, אחרי מטריקס ומלם-תים".

הוא הוסיף, כי "אנחנו גאים  בתוצאות הרבעוניות ונערכים להמשך הצמיחה ומימוש תוכניותנו בהמשך השנה". לדבריו, "פעילות החברה מתאפיינת בהתפתחות אורגנית, יחד עם הרכישות והמיזוגים האחרונים". "זהו רבעון שבו אין צורך בהסברים", הוסיף אייל, "יש לתת למספרים ולנתונים החיוביים לדבר. במידה מסוימת, הרבעון עלה על הציפיות שלנו מעצמנו. לצד שורת המכירות, אני שמח על הרווחיות הנאותה".

"קלטנו בהצלחה ובמהירות את יותר מ-800 העובדים של שתי החברות שרכשנו – הראל וכלנית", הוסיף. "בקרוב נעביר את עובדי שתי החברות הללו למשרדים שלנו. זאת, בנוסף לצמיחה האורגנית שלנו, שעמדה על קרוב ל-25%. גדלנו בין השאר בשל פרויקטים שביצענו בעולם ה-ERP בקבוצת נגב ובוויזה כ.א.ל. שני הפרויקטים היו מורכבים ועלו לאוויר בצורה חלקה". אייל ציין, כי "אין לנו כוונה להיכנס בשלב זה למגזרי פעילות נוספים, אלא רק להעמיק את החדירה באלה הקיימים".

מה לגבי רכישות עתידיות?
"אני משאיר למוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, את זירת הרכישות. ברגע זה אנחנו רוצים לעסוק בעיקר בהטמעת החברות שרכשנו. אני לא בוחן רכישות בשלב זה, אלא אם כן תהיה חברה שממש מעניינת אותנו. עלינו לעכל את הרכישות שכבר ביצענו. לא פשוט לצמוח בקצבים שצמחנו בשנים האחרונות. דורגנו כחברה הכי צומחת על ידי STKI. אנחנו מעדיפים מחזור של מיליארד שקלים עם התנהלות עסקית בריאה ולא מחזור גבוה יותר עם התנהלות עסקית לא בריאה. אנחנו רוצים לנהל צמיחה מבוקרת".

עוד אמר אייל, כי "אנחנו לא מרגישים בנוח שיותר ויותר חברות IT ישראליות עוברות לבעלות זרה. הסיבה לכך היא שלעיתים, השיקולים של חברות זרות בכניסתן לשוק הישראלי הם שונים. מטריקס מצויה כיום בבעלות פולנית ונס תהיה, מן הסתם, בבעלות קרנות השקעה זרות. זה מעט חבל לנו".

"שוק ה-IT הישראלי חווה תקופה טובה, ורמת הביקושים בקרב הלקוחות עולה", סיכם אייל. "אלא שיש לכך גם צד שלילי: התחרות מתגברת. כולם מרגישים יותר בנוח, מוכנים לקחת יותר סיכונים ולוקחים גם מכרזים פחות רווחיים, אף שקשה לשמור על מרווחי רווח הולמים, שהם חובה בתעשייה שלנו. One1 תמשיך להתנהל כפי שפעלה בשנים הטובות והלא טובות: לא נפעל להגדיל את נתח השוק שלנו כיעד לכשעצמו. לאורך זמן, ארגון שלוקח פרויקטים מפסידים – ישלם מחיר כבד. לא נשחק במגרש זה".

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד אלוש

    כל הכבוד עדי,גם מסאן פרנסיסקו זה בהחלט נראה מרשים. דוד אלוש,מנהל הפעילות של NetSuite בישראל. NetSuite ERP,CRM & E-COMMERCE Where The Cloud Means Business

אירועים קרובים