הפרסום המסורתי סיים את תפקידו

כך אמר איתן לסרי, מנכ"ל אתגר פתרונות אסטרטגיים ויזמות, שהנחה את פורום שיווטק של אנשים ומחשבים ● טל נברו, מומחית אינטרנט שהקימה מחלקת רשתות חברתיות במשרד הפרסום אדלר-חומסקי: "כל אחד נהיה ערוץ שידור, כל אחד יכול להעביר מסרים, לקרוא מסרים של אחרים ולהשפיע על יכולת השיווק שלנו"

"אסטרטגיית הפרסום בשנים האחרונות משתנה והפרסום במתכונתו הקלאסית אינו עונה עוד על צורכי השיווק הנוכחיים", כך אמר איתן לסרי, מנכ"ל אתגר פתרונות אסטרטגיים ויזמות, שהנחה את פורום שיווטק מקבוצת אנשים ומחשבים שהתקיים אתמול (ב') במלון ליאונרדו סיטי טאואר בר"ג. כדוגמה לכך הביא לסרי את הקמפיין החדש של בנק הפועלים בטלוויזיה, בשלטי חוצות ובאינטרנט, בו ארז טל כמעט לא מזכיר את הבנק.

"מלאכתם של אנשי השיווק והפרסומאים למיניהם היא לאתר ולנסח את הערכים והאמירות שהמותג ייצג בעבור הלקוחות, ואת הפתרונות שיציע לבעיות מוגדרות בקרב קהל היעד שלו – למצוא מקום פנוי במוח של הצרכן ולהגדיר את המוצר כמתאים למקום הזה".

לדבריו, בעידן הרשתות החברתיות, כדאי למפרסמים לשנות כיוון, להפסיק לנסות להיות יותר טובים מהמתחרים שלהם, לא לנסות למצוא חן בעיני כולם, לבנות יתרון סביב משהו שלא חשוב ללקוח בקטגוריה של הארגון, לא להתבייש לעשות כסף מהפסיכולוגיה של הלקוח, ולבסוף – לחשוב קצר ולתת תחנות למדידת ההצלחה של הקמפיין.

טל נברו, מומחית אינטרנט שהקימה מחלקת רשתות חברתיות במשרד הפרסום אדלר-חומסקי וכיום היא יועצת עצמאית, אמרה כי המדיה החברתית היא צורת תקשורת שהשתנתה בשנים האחרונות ושינתה את אופן השיווק של מוצרים, חברות ואנשים פרטיים שרוצים לקדם את עצמם. לדבריה, "המדיה החברתית יוצרת חיבור רגשי בין המותג לצרכן. כל אחד נהיה ערוץ שידור, כל אחד יכול להעביר מסרים, לקרוא מסרים של אחרים ולהשפיע על יכולת השיווק שלנו".

"היום לכל אחד יש מסך או שניים מול העיניים – טלפון וטלוויזיה, יש כאלה שיש להם iPad. כולם אולי יכולים לשבת על אותה ספה אבל כל אחד נמצא בעולם משלו", אמרה נברו.

למדיה החדשה גם השפעה על שינוי בהרגלי השיחה. אומרת נברו, "אם פעם היינו מדברים על מסר חד כיווני – הודעה ברדיו, כתבה בעיתון, תוכן פרסומי בטלוויזיה. חשבנו מה המסר שאנחנו רוצים להעביר למאזינים או הקוראים (אחד לרבים). כעת זה נהיה מדיום שבו מעבירים רבים לרבים".

עוד אמרה נברו, כי "לעומת המדיה המסורתית, בה קמפיין הוא פרשיית אהבים קצרה, במדיה החברתית מדובר על מערכת יחסים – קשר ארוך טווח דו צדדי, המצריך תחזוקה, דו שיח ויוצר חיבור רגשי בין המותג לצרכן".

עינב נגר גלילי, מרצה ויועצת בכירה בחברת סלע, אמרה כי "אנשים היום מוצפים במידע, ומשתמשים בממירים מקליטים למיניהם כדי לדלג על הפרסומות. צריך לשנות את הדרכים בהם מועבר המסר. היום מטשטש הגבול בין העולם הווירטואלי והעולם האמיתי".

לדבריה, "פייסבוק (Facebook) יהפוך לזירה וירטואלית חזקה עוד יותר מאשר היום, כשכל הממשק שלה יהיה דמוי סקנד לייף, רק הרבה יותר טוב, והמפגשים יהיו של אווטארים עם קול, תצוגה ועוד. המונח להיות בשני מקומות באותו זמן יקבל משמעות אופרטיבית לחלוטין".

לדברי גלילי, הפרסום נבחר על ידי משתמש הקצה באופן בלעדי ומוחלט כעדות לעליית כוחו של היחיד. "נקבל זרם מדיה בהתאם לבקשות ולצרכים שלנו, על בסיס ההיסטוריה של הקניות שלנו. המפרסמים יצטרכו לעבור לדיאלוג פרסומי עם הלקוח באמצעות אלגוריתמים", אמרה גלילי.

עוד השתתפה בכנס, עירית לוטן, מנכ"ל אקזקיוטק קידום ושיווק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים