תוכן שיווקי

לקראת אירוע | בנק לאומי ומטריקס העלו לאוויר את מערכת ניהול השינויים BMC Change Management

17/05/2011 17:04

בנק לאומי בשיתוף חברת מטריקס, העלה לאוויר פרויקט יישום והטמעה של מערכת לניהול השינויים BMC Change Management, המשמשת את הבנק לניהול השינויים המבוצעים בסביבת הייצור בכלל מערכות המידע והתשתיות (IT) בארגון. המערכת נותנת מענה לכל גורם בבנק (פיתוח ו\או ייצור) המעוניין להכניס שינויים בסביבת הייצור.

במסגרת הפרויקט גובשה מתודולוגית ניהול שינויים אחידה, מבוססת ITIL, לכלל תסריטי השינוי. מופו כלל תסריטי השינוי המבוצעים כיום בבנק, ביצעו הסבה תהליכית, ניהולית וטכנולוגית של כל תסריט שינוי מהמצב הקיים לתפיסת העבודה החדשה והוקמה בחת"מ "מרכז ניהול שינויים" אשר אחראי לריכוז כל השינויים במקום אחד.

הפתרון המיושם, המבוסס על מוצר ה- BMC Change Management, מביא עימו תהליכים וכלים מובנים המאפשרים מימוש מהיר וביצוע התאמות נדרשות בצורה קלה ומהירה. המוצר מחובר לבסיס הנתונים המרכזי (CMDB) של בנק לאומי, המהווה את ליבת מערכת ניהול השירותים העסקיים של הבנק. כל שינוי במערכת מתבסס על נתוני "השטח" המיוצגים ב-CMDB ובכך משפר את תהליך זיהוי הרכיבים המעורבים בשינוי ויכולת ניתוח מעמיקה של השפעות וסיכונים הכרוכים בשינוי.

במסגרת הפרויקט, כל שינוי מעודכן ומתועד ב-CMDB לטובת תחקור לאחור ו\או זיהוי התנגשויות אפשריות עם שינויים נוספים במערכת.

מטריקסמערכת ניהול השינויים של BMC מחליפה מספר מערכות קודמות לניהול שינויים אשר פעלו בבנק לאומי עבור סביבות מיחשוביות שונות וכן עדכונים שבוצעו במסגרת מיילים. ריבוי מערכות השינוי הקשה על יכולת המעקב, התאום והבקרה בתחום ניהול השינויים בבנק, לרבות קושי ביכולת ניתוח וזיהוי ההשלכות והסיכונים הכרוכים בשינוי ע"ב מצב נתון בשטח.

פתרון ניהול השינויים שמקדם לאומי, משתלב עם המלצות בנק ישראל על אופן ניהול התהליכים המרכזיים בתחום טכנולוגית המידע, ובהתאם לעקרונות מתודולוגית ITIL המספקת המלצות כיצד לנהל את המידע בארגון ולבצע ניהול שינויים. מתודולוגית זו גורסת שכל השינויים בבנק חייבים להתנהל בצורה אחידה וסדירה.

לדברי שלמה ביסטרי, ראש ענף בכיר לניהול היצור והשירות בבנק לאומי, "התחרות העסקית והנחיות הרגולטור הפכו את תהליך ניהול השינויים במערך המחשוב לתהליך מרכזי וחשוב בפעילות הפנימית בחטיבת תפעול ומנהלה (חת"מ) בלאומי. חת"מ פועל לייעל ולשפר את תהליכי העבודה תוך הגברת השקיפות והתאום הפנימי תוך מזעור הסיכונים התפעוליים הגלומים בתהליכי העבודה. המערכת מסייעת לנו לבצע את התהליך המורכב בצורה יעילה ונכונה".

לדברי מרי בנדט, מנהלת פרוייקט ניהול השינויים בבנק לאומי, "תהליך ניהול שינויים הוא תהליך רוחבי ומרכזי, בעל השפעה משמעותית על רמת זמינות מערכות המידע ועל התנהלותו העסקית של לאומי. כל שינוי כגון: הכנסת גירסה חדשה של תוכנה, הפצה של אנטי וירוס, הוספת תכונה חדשה לתוכנה וכד' יוצרים השפעה על המערכות. ריבוי המערכות ומורכבותן בסביבת העבודה של היום גורמים לכך ששינוי במערכת אחת משפיע מיידית על מערכת אחרת. מערכת BMC Change Management מציפה את הקשרים בין המערכות והשפעת השינוי הצפוי עליהן – ידע שקשה עד בלתי אפשרי לשמור ללא מערכת מיחשובית מודרנית".

לדברי אייל רוזן, מנהל הפרויקט מטעם מטריקס: "פרויקט ניהול שינויים בסביבה בנקאית מאתגר ומורכב מבחינה תהליכית, ארגונית וטכנולוגית. ע"י שימוש במוצר BMC, אנו מסוגלים לאפיין ולממש את תרחישי השינוי השונים ביתר יעילות. היכולת להראות לגורמים המעורבים תהליך מובנה במערכת התומך במתודולוגיה, עוזר להמחיש ולהתגבר על הקשיים התהליכים ולגשת מהר ליישום והפעלה בסביבת הייצור של כל תסריט".

אירועים קרובים