בעקבות הצלחת מחשבי הלוח: גולשים מתכתבים יותר בדואר אלקטרוני ממכשירים ניידים

שיעור המשתמשים בדואר אלקטרוני ממחשבים ניידים עלה ב-81% בעקבות ההצלחה של מחשבי iPad ושאר מחשבי הלוח - והוא עומד כיום על 16% מהשוק ● 48% מעדיפים לשלוח ולקבל דואר אלקטרוני באמצעות הרשת ו-36% משתמשים בתוכנות דואר מסורתיות דוגמת אאוטלוק

מספר האנשים שמתכתבים בדואר האלקטרוני במכשירים ניידים גדל, בעוד שמספרם של אלה שעושים זאת במחשבים שולחניים נותר ללא שינוי – כך עולה מתוצאות סקר שפרסמה חברת Return Path, שעוסקת בשיווק בדואר אלקטרוני ובמעקב אחריו.

מתוצאות הסקר עולה, כי 48% מהשימוש בדואר האלקטרוני נעשה בשירותי דואר מבוססי ווב. מרבית השימוש נעשה בשירותים הפופולריים: ג'י-מייל (Gmail), שירות הדואר של יאהו! (!Yahoo) והשירותים של מיקרוסופט (Microsoft): הוטמייל (Hotmail) וחלונות לייב (Windows Live). לעומתם, 36% משתמשים בתוכנות דואר מסורתיות, כאשר הנפוצה שבהן היא אאוטלוק (Outlook), עם נתח של 63%.

כ-16% ממשתמשי הדואר האלקטרוני עושים זאת באמצעות מכשירים ניידים. גם אם שיעור זה אינו גבוה לכשעצמו, הרי שמדובר בעלייה של 81%. זו באה בעיקר על חשבון השימוש בדואר בדפדפני אינטרנט, והיא מיוחסת בעיקר להופעתם של מחשבי הלוח.

"נוכח העלייה בהיקף השימוש במחשבי ה-iPad ובשאר מחשבי הלוח, מוגדר מחדש השימוש בדואר במכשירים ניידים", אמר בריאן דרלר, מנהל מוצר ב-Return Path. "בין החודשים אוקטובר 2010 ומרס 2011 עלה היקף השימוש במחשבי iPad בשיעור של 15%, ואנחנו צופים שמגמת העלייה הזו תגבר בעקבות הופעתם של מחשבי iPad 2. המשווקים צריכים להסתגל לשינוי בדפוסי השימוש בדואר האלקטרוני".

השינויים באים לידי ביטוי, בין השאר, במקומות ובזמנים שבהם משתמשים בדואר אלקטרוני: גולשים קוראים וכותבים אי-מיילים במכשירים ניידים בעיקר בחוץ ובסופי שבוע – מיום ה' עד שבת, שבה הוא מגיע לשיא ואז יורד לקראת יום א'. זאת, בניגוד לשימוש בדואר אלקטרוני במחשבים שולחניים, שנעשה בעיקר במהלך שבוע העבודה, מגיע לשיא בימי ד' ויורד לקראת סוף השבוע. השימוש בדואר אלקטרוני מבוסס ווב נעשה גם הוא בעיקר בסופי שבוע.

עוד עולה מתוצאות הסקר, כי השימוש בדואר אלקטרוני במכשירים ניידים אינו עוד בעל אופי עסקי מובהק, כפי שהיה בעבר. דרלר סבור, כי במחשבים שולחניים ובאינטרנט עשויה חוויית הדואר האלקטרוני להיות בעלת אופי עשיר יותר, אך היכולת להתכתב בכל עת במכשירים ניידים גוברת על היתרונות שמציעים האמצעים הנייחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים