אינטל: המטרה – הכפלת הקצב שמכתיב חוק מור

ענקית המעבדים מתכוונת לזרז את קצב המזעור של מעבדי האטום שלה, כך שבעוד שלוש שנים הם ייוצרו בתהליך של 14 ננו-מטר בלבד ● הסיבה למהלך, ככל הנראה, היא העובדה שאינטל עדיין לא מצאה את מקומה בתחום הטאבלטים, שעדיין מתבסס ברובו על מעבדים בטכנולוגיה של ARM ● סיבה נוספת עלולה להיות החלטה של מיקרוסופט להשיק גרסאות של חלונות 8 המותאמות למעבדי ARM

אינטל (Intel), יצרנית המעבדים הגדולה בעולם, מתכוונת לזרז את קצב המזעור של מעבדי האטום (Atom) שלה, כך שכבר בעוד שלוש שנים הם ייוצרו בליטוגרפיה של 14 ננו-מטר בלבד. זאת, בעוד שדור המעבדים הנוכחי של החברה מיוצר עדיין ב-45 ננו-מטר. בפועל, מדובר בהכפלת הקצב שמכתיב חוק מור – כך הודיעה אינטל בכנס משקיעים שערכה אתמול (ד') במשרדי ההנהלה הראשית שלה.

כזכור, באחרונה הודיעה החברה על פיתוח טרנזיסטור חדש שיאפשר את ייצור הדור הבא של המעבדים המרכזיים של החברה בליטוגרפיה של 22 ננו-מטר (מעבדי ה-Ivy Bridge). עם זאת, בקו מוצרי האטום, מעבדי ה-32 ננו-מטר הראשונים יגיעו לשוק רק בשנה הבאה (מכונים כעת Saltwell). שנה לאחר מכן, כפי שנהגה עד כה החברה, תוצג כבר ליטוגרפיה חדשה. כך, ב-2013 ייצאו לשוק מעבדי 22 ננו-מטר (Silvermont) ובתחילת 2014 כבר אמורים להגיח לאוויר העולם מעבדי 14 ננו-מטר (Airmont). בשלב זה כבר תהיה התאמה בין טכנולוגיית הייצור של מעבדי האטום, למעבדים הראשיים של אינטל.

ההערכה היא שהאצת מזעור מעבדי האטום מצידה של אינטל, באה כתגובה לכך שהיא עדיין לא מצאה את מקומה בתחום הטאבלטים, שעדיין מתבסס ברובו על מעבדים בטכנולוגיה של ARM. אינטל מבקשת להגביר את קצב הפיתוח שלה, כדי להציע מעבדים חזקים יותר לתחום מחשבי הלוח, שיכללו מערכת עוטפת שתדרוש פחות אנרגיה.

עוד סיבה להכרזה של אינטל היא החלטתה של מיקרוסופט (Microsoft), לפיה החל מגרסת חלונות 8 (Windows 8) תושק גרסת מערכת הפעלה שתתאים למעבדי ARM. כך, למעשה, תחדל להתקיים הבלעדיות של אינטל בתחום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ברוך שטרום

    הקישקוש בכתבה המייחס האצה בציפוף מעבדים מ45nm ל14nm נובע לדעתי מבורות הכתב החרוץ שכן אינטל לא נוהגת לזלזל באינטליגנציית הקוראים והמשתמשים. לעובדות: מעבדי 32nm יצאו למכירה בינואר 2010 , בינואר 2011 הוכרזו דור שני למעבדי 32nm . ב2012 מתוכננים לצאת לשוק מעבדי 22nm ע"פ התכנון הרגיל שבו בשנה אחת מצופפים ובשנה שאחריה משפרים ארכיטקטורה, מדרך המסורת שנתיים אחרי דהיינו 2014 יוכרזו מעבדים בצפיפות של 14nm (אגב "חוק מור מדבר על הכפלת מס' הטרנזיסטורים כל 18 חודש) לסיכום אין האצה ולא וכהוא זה.

אירועים קרובים