יבמ ואינטל חנכו בישראל מרכז להדגמת מיחשוב ענן בעלות של שני מיליון שקלים

המרכז ישמש להצגת טכנולוגיות חדשות בתחום מיחשוב ענן ומיחשוב מקבילי, ויאפשר עריכת ניסויים השוואתיים, בדיקת יישומי תוכנה והסמכת מערכות ולעבודה על תשתיות של יבמ המשלבות מעבדי אינטל ● הוא יעמוד לרשות מפתחי תוכנה עצמאיים, שותפים עסקיים ולקוחות של הענק הכחול ● מדובר בחלק מרשת בינלאומית של מרכזים שפועלים באתרי יבמ

יבמ (IBM) ואינטל (Intel) חנכו מרכז להדגמה ולהתנסות ביישומי מיחשוב ענן ובעבודה בסביבת מחשוב מקבילי מסיבי (HPC) במערכות מבוססות מעבדי אינטל. המרכז החדש, שנפתח בבית יבמ בפתח תקווה, הוקם ביוזמה משותפת של יבמ ישראל ואינטל, בהשקעה ראשונית המוערכת בכשני מיליון שקלים. הוא מהווה חלק מרשת בינלאומית של מרכזים שפועלים באתרי יבמ לטובת השותפים העסקיים והלקוחות של החברה.

המרכז ישמש להצגת טכנולוגיות חדשות בתחום מיחשוב ענן ומיחשוב מקבילי, ויאפשר עריכת ניסויים השוואתיים, בדיקת יישומי תוכנה והסמכת מערכות ולעבודה על תשתיות של יבמ המשלבות מעבדי אינטל. הוא יעמוד לרשות מפתחי תוכנה עצמאיים (ISV's), שותפים עסקיים ולקוחות של הענק הכחול בישראל, כמו גם מפתחי תוכנה ושותפים של יבמ בחוץ לארץ שירצו להיעזר בשירותיו.

הציוד במרכז החדש מבוסס על טכנולוגיות של יבמ ושל אינטל, ובכלל זה מערכות עיבוד מקבילי iDataplex, שרתי להב BladeCenter ושרתי eX5 של יבמ, המצוידים בדור החדש של מעבדי Westmere מתוצרת אינטל. יודגמו בו מערכות תקשורת של הענק הכחול ושל החברה הישראלית מלאנוקס (Melanox), בתקני Infiniband ו-10Gb, מערכות וירטואליזציה ואיחוד שרתים של NextIO, וכן פתרונות וירטואליצזיה למיחשוב ענן של ScaleMP הישראלית, של רד-האט (RedHat) ושל VMware. לצד השרתים פועלות במרכז מערכות אחסון של יבמ במגוון ארכיטקטורות ושיטות תקשורת.

אירוע ההשקה של המרכז נערך בהשתתפות אורחים מיבמ ואינטל באירופה, שותפים עסקיים ומומחים. מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל, אמר במהלכו, כי שיתוף הפעולה בין שתי החברות, שהוביל להקמת מרכז החדשנות, עתיד לתרום לשוק הישראלי ולתעשייה המקומית, שפונה גם לשווקי ייצוא. "קידום השימוש בטכנולוגיות מיחשוב ענן בישראל, המתאפשר בזכות זמינות המשאבים המוצעים במרכז, מכניס את תעשיית ה-IT הישראלית לעידן חדש", ציין.

פיטר גלייסנר, חבר הנהלת אינטל באירופה, ציין שהשוק הישראלי ומדינת ישראל "מקבלים הזדמנות לשלב את הפתרונות, לא רק לטובת השוק המקומי, אלא גם מעבר לו". לדבריו, "תחום מיחשוב הענן, הפרטי והציבורי, יוצר הזדמנות לייעול הענן הפרטי ולחיסכון לעסקים".

סיני ברקת, מנכ"ל אינטל סמיקונדקטורס בישראל, אמר ש-"הקמת המרכז מבטאת את שיתוף הפעולה ההדוק בין שתי החברות לאורך השנים. תופעת מיחשוב הענן יוצרת דרישה הולכת וגוברת לשרתים מבוססי אינטל, מעבר לעלייה הרגילה בביקושים".

לדברי נועם רוזן, מנהל יחידת שרתי System x ומי שמוביל ביבמ את המיזם, "מנהלים בארגונים מבינים כיום שהיערכות טכנולוגית לשנים הבאות מחייבת עבודה בסביבת מיחשוב ענן – ומחפשים אחר השותפים הטובים ביותר לצורך זה. יבמ רואה בענן זירה מרכזית לקידום החדשנות וההתייעלות ומציעה סל שירותים ופתרונות ענן, משלב ההגדרה ועד להקמה ולניהול". הוא סיים בציינו, כי "כבר השנה נראה יותר ויותר יישומים עוברים לענן על גבי שרתים מבוססי מעבדי אינטל".

בראיין האמל, סגן נשיא ביבמ העומד בראש קבוצת המערכות הטכנולוגיות של החברה באירופה, אמר ש-"הצלחת המרכז תימדד בהיקף השימוש של שותפים עסקיים ולקוחות שינצלו את הכלים והסיוע הטכנולוגי-מקצועי שאותם אנחנו מעמידים לרשותם. זאת, על מנת לבחון פתרונות, להשוות יכולות וביצועים ולהתאים מערכות חדשות לשימושם". הוא הוסיף, כי "אנחנו מקפידים להציע ללקוחותינו אפשרות לבחון ולהתרשם בפועל מהטכנולוגיות המתקדמות אותן אנו מפתחים, תוך הדמיה מדויקת של עבודה בזמן אמת – בין אם בהתקנה להוכחת יכולת באתר הלקוח ובין אם במרכז חדשנות באתר יבמ, המקושר באמצעות הענן אל מערכות הלקוח".

האמל ציין, כי "הקשר עם אינטל הוא נדבך חשוב בבניית הערך אותו מביאה יבמ לשוק כולו: הקמת המרכז משקפת את ההשקעה של שתי החברות במיחשוב ענן, את מערכת הקשרים האסטרטגיים שלהן ואת המחויבות המוחלטת לטכנולוגיות ענן מצד אחד – ולשוק הישראלי מצד שני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים