סין: שני הרוגים בפיצוץ במפעל שבו מיוצרים מחשבי iPad

הפיצוץ אירע במפעל של פוקסקון, שמייצרת את המחשבים עבור אפל ● "גורמי פנים" טענו שהוא נבע מהתלקחות של אבק דליק שנוצר באחד מתהליכי הליטוש של המוצרים ● החקירה טרם הושלמה והגורם לפיצוץ עדיין לא ידוע ● אפל: "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם פוקסקון על מנת להבין מה גרם לאירוע הנורא הזה"

שני בני אדם נהרגו ו-16 נפצעו בפיצוץ שאירע במפעל ייצור של חברת פוקסקון (Foxconn) בעיר הונגואנג שבמחוז סיצ'ואן בסין. דובר החברה, שמייצרת עבור אפל (Apple) מחשבי iPad, אישר את דבר הפיצוץ ואמר, כי הוא אירע שלשום (ו') ב-19:00, לפי השעון המקומי.

"אנחנו יכולים לאשר ששני בני אדם נהרגו ו-16 נפצעו בפיצוץ", הוסיף הדובר. "אנחנו פועלים בשיתוף עם הרשויות לספק טיפול לעובדים שנפצעו ויוצרים קשר, בשיתוף נציגי הממשלה ורשויות החוק, עם בני המשפחות של כל העובדים שנפגעו באירוע הטרגי".

רשת הטלוויזיה הציבורית של סין דיווחה, כי הפיצוץ אירע בסדנת ליטוש של מפעל הונגפוג'ין, שבו מיוצרים מחשבי iPad 2. המפעל שייך לחברה בת של Technology Group Foxconn, שמייצרת, כקבלנית משנה, מוצרים לחברות ההיי-טק הגדולות בעולם, ובהן גם HP ונוקיה (Nokia). דובר פוקסקון לא ידע לומר אם כושר הייצור של מחשבי ה-iPad 2 נפגע בעקבות הפיצוץ.

אפל מסרה בתגובה לפיצוץ, כי "אנחנו עצובים מאוד בעקבות הטרגדיה שאירעה במפעל של פוקסקון, והלבבות שלנו יוצאים אל הקורבנות ומשפחותיהם. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם פוקסקון על מנת להבין מה גרם לאירוע הנורא הזה".

מפוקסקון נמסר, כי המשטרה המקומית חוקרת את נסיבות הפיצוץ וכי "הייצור באתר שבו אירע הפיצוץ הופסק עד להשלמת החקירה". דובר החברה טען, כי "בטיחות עובדינו נמצאת בעדיפות העליונה ונעשה כל שיידרש כדי לקבוע את הסיבה לתאונה הטראגית ולטפל בה".

באמצעי התקשורת בסין צוטטו "גורמי פנים" שטענו, כי החומר שהתפוצץ היה אבק דליק שנוצר באחד מתהליכי הליטוש של המוצרים. עוד דווח, כי ככל הנראה, לא מדובר בחבלה מכוונת וייתכן שניצוץ הצית את החומר וגרם לפיצוץ. המספר הגדול יחסית של הפצועים מיוחס לעובדה שהפיצוץ אירע בשעת חילופי משמרות, ומשום כך נכח במקום מספר גבוה מהרגיל של עובדים. ייתכן שגם המעונות של העובדים ספגו פגיעה, וכעת יהיה צורך לשכן לפחות חלק מהעובדים במקום חלופי.

יצוין שבשנה שעברה, בעקבות גל התאבדויות של עובדי פוקסקון, עלו לכותרות תנאי העבודה במפעלי החברה. בתגובה טענו נציגיה, כי מדובר בתנאים טובים וכי שיעור ההתאבדויות בין העובדים נמוך מהממוצע בסין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים