מחקר של יבמ: מספר החברות שמוכנות לאמץ טכנולוגיות של מיחשוב ענן הוכפל כמעט פי שניים

60% מהארגונים מוכנים לאמץ את הטכנולוגיות בחמש השנים הקרובות, לעומת כשליש שהיו מוכנים לעשות זאת במחקר קודם, שנערך ב-2009 ● התעשיות שמגלות את המוכנות הרבה ביותר לאמץ את הענן הן עולמות המדיה והבידור, ולאחר מכן - תעשיות הרכב והתקשורת ● עוד העלה המחקר, כי 83% ממנהלי טכנולוגיות המידע מציבים את הבינה העסקית והמיחשוב האנליטי בצמרת סדר העדיפויות שלהם

מחקר חדש של יבמ (IBM) שהקיף יותר מ-3,000 מנהלי טכנולוגיות מידע בכל העולם העלה, כי 60% מהארגונים מוכנים לאמץ טכנולוגיות מיחשוב ענן בחמש השנים הקרובות, כאמצעי להרחבת עסקיהם ולהשגת יתרון תחרותי. מדובר בשיעור כמעט כפול מזה שעלה ממחקר דומה שערכה החברה ב-2009.

העלייה התלולה בנכונות לאמץ את מיחשוב הענן נרשמה בעיקר בתעשיות המדיה והבידור, שם מגיע שיעורם ל-73%. המגמה בולטת גם בתעשיית הרכב (70%) והתקשורת (69%).

בניתוח גיאוגרפי נמצא, כי 70% ממנהלי טכנולוגיות המידע בארצות הברית, יפן ודרום קוריאה ו-68% מעמיתיהם הסינים מציבים את מיחשוב הענן בעדיפות גבוהה במיוחד. זאת, לעומת כשליש בלבד שהעניקו דירוג שכזה ב-2009.

המחקר הנוכחי של יבמ נמשך כשלושה חודשים והתבצע בראיונות פנים אל פנים עם יותר מ-3,000 מנהלי טכנולוגיות מידע ב-71 מדינות, 18 תחומי תעשייה וארגונים מכל גודל. הוא מחזק את ההנחה שככל שהביקוש לכמויות הולכות וגדלות של מידע גובר, מחפשות חברות דרכים שיאפשרו גישה פשוטה ויעילה לנתונים וליישומים – האפשרית בסביבת הענן, במתכונת חסכונית ותוך הבטחת זמינות גבוהה. השימוש בענן, שהחל למטרות פנים-ארגוניות, הפך שכיח גם בעבודה משותפת בין ארגונים שונים ובין ארגונים לשותפים וללקוחות.

מיחשוב אנליטי ומיחשוב נייד – בראש סדר העדיפויות

עוד העלה המחקר של הענק הכחול, כי 83% ממנהלי טכנולוגיות המידע מציבים את הבינה העסקית והמיחשוב האנליטי בצמרת סדר העדיפויות שלהם, בחיפוש אחר דרכים לפעול על בסיס הכמויות הגדלות והולכות של מידע הזמינות ברשותם. שלושה רבעים מהמנהלים מתייחסים למיחשוב נייד כאל גורם שעתיד לשנות לחלוטין את כללי המשחק בתחום עסקיהם, לעומת 68% בלבד ב-2009.

80% מהמרואיינים דיווחו, כי בכוונתם להוביל פרויקטים חדשים שנועדו לפשט תהליכים פנימיים בארגוניהם. בראשונה בתולדות סקרי המנהלים של יבמ, הצטיירה השנה אחדות דעות בין מנכ"לים למנהלי טכנולוגיות מידע בכל הנוגע להגדרת צמרת סדרי העדיפויות שלהם. שתי הקבוצות מציבות במקומות הראשונים ברשימת העדפותיהן את הידוק הקשר עם לקוחות, פיתוח כישורי עובדים ובניית תובנות חדשות על בסיס הנתונים הזמינים בארגון.

עוד עולה מהמחקר, כי על אף שככל שמיחשוב אנליטי-עסקי, טכנולוגיות ענן ומיחשוב נייד הופכים מרכזיים בסדר יומו של מנהל טכנולוגיות המידע , תופסים תחומים אחרים זמן ההולך ומצטמצם, הם עדיין נתפסים כלא פחות חשובים. וירטואליזציה, ניהול סיכונים ועמידה בכללי חקיקה ותקינה, למשל, ירדו אמנם מקום ברשימת התוכניות לביצוע על סדר יומם של מנהלי טכנולוגיות המידע, אולם הירידה הזאת מבטאת, למעשה, את המציאות שבה הפכה כבר הווירטואליזציה לחלק בלתי נפרד מהעבודה – והיא דורשת פחות תשומת לב יום-יומית של מנהל טכנולוגיות המידע. ניהול סיכונים, בדומה לכך, עובר לאחריות קציני ציות ומנהלי סיכונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים