השר מיכאל איתן: "יש לטכנולוגיית המידע פוטנציאל לחולל שינוי מהפכני במשטרים דמוקרטיים"

"היכולת לשלב את האזרחים בתהליכי קבלת ההחלטות ולאפשר לציבור להביע את דעתו בכל סוגיה עשויה לגרום לכך", אמר השר איתן בכנס Info 2011 ● לדבריו, "האינטרס המובהק של הממשל לא יכול להיות עוד הסתרת מידע אלא להיפך - עליו לנצל את חוכמת ההמונים ולאפשר לידע הקיים בציבור לבוא לידי ביטוי בהחלטות בעלות השלכות לאומיות" ● מו"לים מובילים מחוץ לארץ הביעו בכנס דאגה מקצב החדירה האיטי של ספרים אלקטרוניים לאקדמיה הישראלית

"טכנולוגיית המידע היא בעלת פוטנציאל לחולל שינוי מהפכני במשטרים דמוקרטיים, בזכות היכולת לשלב את האזרחים בתהליכי קבלת ההחלטות ולאפשר לציבור להביע את דעתו בכל סוגיה, דבר ועניין" – כך אמר השר מיכאל איתן בכנס המקצועי Info 2011 שהתקיים בהשתתפות כ-2,000 איש מישראל ומהעולם.

לדברי השר איתן, "האינטרס המובהק של הממשל אינו יכול להיות עוד הסתרת מידע אלא להיפך – עליו לנצל את חוכמת ההמונים ולאפשר לידע הקיים בציבור לבוא לידי ביטוי בהחלטות בעלות השלכות לאומיות. זה לא אומר שכל האזרחים ייקחו בכך חלק, אולם יש לאפשר להם לעשות זאת".

עם זאת, הוא הוסיף שעל אף שהוא מקדם את נושא שיתוף הציבור בפעילות הממשל, לא ניתן לכפות זאת על משרדי ממשלה. השר איתן אף סבור שיש לאמצעי התקשורת ולמובילי דעה אפשרות לנסות ולהשפיע בנושא, ואמר, כי הוא מצפה שהם "יעמידו את נושא הממשל הזמין וניצול הטכנולוגיה לטובת שיתוף הציבור כנושא מרכזי בסדר היום הציבורי ולא ישאירו זאת כדבר מופשט בלבד".

בכנס השתתפו נציגים בכירים של ההוצאות לאור האקדמיות והמסחריות מהגדולות בעולם, ביניהן תומפסון-רויטרס, שפרינגר, ג'יינס, אוקספורד יוניברסיטי פרס ו-וויילי. הם הביעו דאגה מכך שההצטיידות בספרים אלקטרוניים בישראל הינה מוגבלת. לדבריהם, הספריות האקדמיות בארץ לא יכולות לעמוד בתקציבים הנדרשים לרכישת ספרות אלקטרונית בהיקפים גדולים, כפי שנעשה במוסדות אקדמיים במדינות אחרות בעולם. המשמעות בפועל היא שלמרות המעמד האקדמי הגבוה והיוקרה של מוסדות המחקר בישראל, היא לא נמצאת בשורה הראשונה של המדינות המתקדמות בתחום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. האזרח דרור

    לא רק ממשל זמין צריכים, אלא גם DATA זמין. אל תלעסו אותו בשבילנו. תנו לנו לדוגמה את הנתונים היבשים על מיקום קווי האטובוסים והתחנות שלהם, את הנתונים של הגושים והחלקות במדינה ועוד מידע ונתונים שהמדינה אספה באמצעות הכסף שלנו, האזרחים כבר ימצאו דרכים בהן ניתן להביא את המידע הזה לציבור בצורה נוחה ויעילה, ובצורות שהשלטון לא יכול לדמייו אותם.

אירועים קרובים