אפל: מפתחי היישומים מוגנים מפני תביעות על הפרת זכויות בפטנטים

על פי היועצים המשפטיים של החברה, הסכם הרישוי שחתמה החברה מכסה גם את המפתחים שמציעים יישומים עבור מערכות ההפעלה שלה ● סגן נשיא בכיר באפל כתב זאת למנכ"ל חברת Lodsys, ששלחה מכתבים לשורה של מפתחי יישומים למערכות ההפעלה iOS ואנדרואיד בדרישה תמורת רישיון לטכנולוגיה שהיא טוענת ששייכת לה

אפל (Apple) ניסתה אתמול (ב') להדוף את האיום שהציבה חברת Lodsys, שמחזיקה בזכויות על פטנטים, על המערכת האקולוגית של מפתחי היישומים למערכת ההפעלה iOS.

חברת Lodsys שלחה מכתבים לשורה של מפתחי יישומים למערכות ההפעלה iOS ואנדרואיד (Android) ובהם דרשה תשלום תמורת רישיון להפצת יישומים סלולריים עם תמיכה במערכת תשלומים פנימית – טכנולוגיה שלטענת החברה נכללת במערך הפטנטים שלה. דרישת התשלום מהמפתחים נתפסת כאמצעי להגדלת התשלום שמקבלת Lodsys מאפל. אפל אמנם משלמת ל- Lodsys, אך לטענת Lodsys, הסכום מכסה רק את השימוש שעושה אפל בטכנולוגיה, אך לא את השימוש שעושים בטכנולוגיה מפתחי היישומים למערכת ההפעלה שלה.

באפל סוברים אחרת. במכתב שפורסם באתר Macworld כותב ברוס סואל, סגן נשיא בכיר בחברה והיועץ המשפטי הראשי שלה, למרק סמול, מנכ"ל Lodsys, כי הרישיון שרכשה אפל מכסה גם את המפתחים. "הטכנולוגיה שמוזכרת בדרישות התשלום שלכם נכללת במפורש ברישיון שרכשה אפל לשימוש בפטנטים של Lodsys – רישיון שמתיר לה להעמיד אותם לרשות מפתחי היישומים למערכות ההפעלה של אפל", כתב.

סואל הוסיף, כי "המוצרים והשירותים שעבורם נרכש רישיון מאפשרים למפתחי היישומים למערכות ההפעלה של אפל ליצור תקשורת עם משתמשי הקצה תוך שימוש בחומרה, בתוכנה, בממשקי API, בשרתים ובממשקים של אפל, ובכלל זה חנות App Store. מאחר שאפל רכשה רישיון לשימוש בפטנטים של Lodsys על מנת להציע את הטכנולוגיה למפתחי היישומים, רשאים אלה להשתמש בטכנולוגיה ללא שום טענות להפרה של זכויות כלשהן".

הוא דרש ש-Lodsys תחזור בה מהדרישה ותפסיק "לטעון טענות שווא" כאילו מפתחי היישומים ל-iOS מפירים את זכויותיה בפטנטים. כעת ממתינים בקהילת המפתחים לראות אם Lodsys אכן תגיש תביעה משפטית על הפרה של זכויותיה בפטנטים כנגד מפתחי יישומים כלשהם.
ההחלטה של אפל להיחלץ להגנתם של מפתחי היישומים התקבלה בתשואות בקהילת המפתחים, אך האמת היא שהיה זה צעד מחויב המציאות: הסכם הפיתוח של אפל אוסר על המפתחים לחתום על הסכם כלשהו עם גורמים מצד שלישי "שפוגע בזכויותיה של אפל או מחייב אותה בצורה כלשהי, ללא אישור מראש ובכתב". אם ירכשו המפתחים רישיון לשימוש בפטנטים של Lodsys, הם מסתכנים בהפרת סעיף זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים