בלבול במיקרוסופט: באלמר הכריז כי חלונות 8 תופיע ב-2012, דוברת החברה מכחישה

"אנחנו מצפים לדור הבא של מערכות חלונות, שיופיע בשנה הבאה ויציע חידושים רבים", אמר סטיב באלמר, מנכ"ל החברה ● לעומת זאת, הדוברת פרסמה הודעה שלפיה "נראה שההצהרה לא הייתה נכונה; . לפי שעה, טרם הוכרזו רשמית מועד ההשקה או השם של הדור הבא של חלונות"

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), אישר אתמול (ב') שחלונות 8 (Windows 8) – הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה מבית ענקית התוכנה – תופיע ב-2012. באלמר אמר את הדברים בוועידת מפתחים שערכה מיקרוסופט בטוקיו, וציין ש-"ברור שאנחנו משקיעים עבודה רבה בפיתוח הגרסה הבאה של חלונות".

"אנחנו מצפים לדור הבא של מערכות חלונות, שיופיע בשנה הבאה ויציע חידושים רבים", הוסיף. לדבריו, "בשנה הקרובה תשמעו הרבה על חלונות 8, שתגיע בתצורות רבות – למחשבים ניידים, מחשבי לוח, מחשבים שולחניים ועוד".

אולם, דוברת מיקרוסופט מיהרה לפרסם הכחשה וטענה, כי "נראה שההצהרה לא הייתה נכונה. אנחנו ממתינים לדור הבא של מוצרי החומרה שיצוידו בחלונות 7 (Windows 7), שיופיעו במהלך שנת הכספים הקרובה. לפי שעה, טרם הוכרזו רשמית מועד ההשקה או השם של הדור הבא של חלונות".

לא מעט שמועות צצו באינטרנט בחודשים האחרונים בנוגע לחלונות 8, אך מיקרוסופט עדיין לא פרסמה אילו חידושים צפויים בגרסה הבאה של מערכת ההפעלה. על אף שבאלמר לא הרבה בפרטים, הוא ציין מספר תחומים שבהם מחויבת מיקרוסופט להשקיע. אחד התחומים האלה הוא ממשק המשתמש.

"אנחנו רוצים לדבר למחשבים שלנו, לנופף להם ולפנות אליהם במחוות, לגעת בהם ולסמן להם", אמר מנכ"ל מיקרוסופט. בחברה רוצים שהמחשבים יזהו את המשתמשים ויגיבו לפעולות שלהם, כמו בפקדי קינקט (Kinect). במיקרוסופט מבקשים להתמקד גם בשפה טבעית.
"כיום צריך להורות למחשבי PC 'לפתוח קובץ' וכן הלאה", ציין באלמר. "אי אפשר לומר להם בפשטות 'עזור לי להתכונן לנסיעה לטוקיו'. אנחנו רוצים שמנועי החיפוש וממשק המשתמש והמחשב יוכלו לבצע פעולות בשמנו".

באלמר סיפר גם על התוכניות של החברה בכל הקשור לשפות HTML וג'אווה סקריפט (JavaScript). "חייבים להכיר בכך שיותר ויותר מהאנשים המוכשרים בעולם שולטים בשפות אלה", אמר. באשר למיחשוב הענן הוא ציין, כי "סקייפ (Skype) מייצגת את החשיבות שאנחנו מייחסים למגוון רחב של תרחישים בענן".

הוא התייחס גם ל-500 החידושים הצפויים בגרסה הבאה של חלונות פון (Windows Phone). פרטים מלאים על כך אמורים להתפרסם במסיבת עיתונאים שהחברה צפויה לערוך היום בניו-יורק. באלמר הודה שנותרה למיקרוסופט עדיין "מלאכה לא מועטה" בכל הקשור למחשבי לוח, אך הדגיש שבעתיד "יהיה קשה לערוך את ההבחנה בין טלפון, מחשב לוח ומחשב PC".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים