תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מימוש גיבוי יעיל בסביבות וירטואליות

24/05/2011 13:21

מאת אופיר אבקסיס, ה-CTO של TeraSky

ארגונים רבים מצויים כבר מספר שנים בתהליכי מימוש טכנולוגיות הוירטואליזציה בחדרי המחשב. המעבר הטבעי לפתרונות אלו מצריך פתרונות מתקדמים של גיבוי ושחזור נתונים שיתמכו בסביבות הוירטואליות הקיימות והעתידיות של הארגון.יחד עם זאת, עם התרבות השרתים הוירטואליים ניהול התשתיות נהיה מסובך, ונוצרים צווארי בקבוק כתוצאה ממחסור במשאבים פיסיים, מה שיוצר מצב בו חלונות גיבוי הופכים לארוכים ובלתי אפשריים. הפתרון המתבקש- שימוש בטכנולוגיות גיבוי מתקדמות שניבנו במיוחד עבור גיבויים בסביבות וירטואליות.

ככל שאחוז השימוש בטכנולוגית וירטואליזציה עולה באירגון, אנו רואים שטכנולוגית הגיבוי המסורתית מתקשה לבצע את העבודה. כלומר, היא מגיעה לנקודת שבירה בא היא נכשלת, לדוגמא: אי עמידה בחלון הגיבוי האירגוני. התשתית הוריטואלית מתבססת על שרתים מארחים שעל גביהם רצים מערכות הפעלה וירטואליות. מערכת הגיבוי מנסה לתזמן מספר רב של קליינטים של תוכנת גיבוי על אותו שרת פיסי, מהר מאוד נגיע למגבלות החומרה ולא יצליחו במשימה – שימוש מבוזבז במשאבים כגון עיבוד, זכרון וכמובן רוחב פס.

בנוסף לשימוש הרב במשאבים בגיבוי סטנדרטי, מערכות הוירטואליזציה יושבות על גבי מערכות אחסון מרכזי ותופסות מקום רב במערכות. המידע ברובו הוא זהה בין המכונות הוירטואליות (ברוב המקרים משתמשים בתבניות ליצירת מערכת הפעלה חדשה). הדבר בעצם יוצר כפילויות של מידע בנפחים גדולים מאוד על גבי מערכת האחסון. איך מתמודדים עם הנושא ? מונעים את הכפילויות בתהליך הגיבוי

מניעת כפילות מידע אפשרית במספר דרכים בתהליך הגיבוי. אחת מהן כוללת החלפה של סביבת הגיבוי מקלטות לדיסק והוספה של טכנולוגיות מניעת כפילות מידע. כיום קיימות מספר חלופות וטכנולוגיות למניעת הכפילויות במערכת הגיבוי כאשר החלופות נבדלות במיקום בו הן מבצעות את תהליך מניעת הכפילויות. פתרון המבוסס על תוכנת הגיבוי הקיימת לא פותר את בעיית צריכת המשאבים מהחומרות המריצות את הסביבה הוירטואלית. הדרך לצמצם את העומס הוא צמצום נפחים במקור, Source De-Duplication, על גבי השרתים אותם מגבים, כך שבמקום לשלוח את המידע בשלמותו שולחים רק את השינויים על הרשת. זו הדרך היחידה בה מתאפשר לשחרר משאבים על החומרות המריצות את הסביבה הוירטואלית.

יכולות אלו של צמצום נפחים ומניעת כפילות מידע בגיבוי לדיסק חייבות להיתמך בתוכנת גיבוי אשר מודעת ליכולות המיוחדות של הסביבה הוירטואלית. למערכת הגיבוי בגרסאות החדשות יש התממשקות למערכת הניהול של הסביבה הוירטואלית (Vcenter). בגרסה האחרונה של מוצרי VMware vSphere 4 הוצגו יכולות המשפרות מאוד את אפשרויות להגנת המידע באמצעות יכולות מובנות של טכנולוגית הוירטואליזציה, כאשר אם נוסיף ליכולות אלו את טכנולוגיות צימצום הנפחים נקבל את הפתרון האידיאלי עבור גיבוי סביבה וירטואלית.

החיבור בין מערכת הגיבוי למערכת הניהול של הסביבה הוריטואלית Vcenter מאפשרת לבצע את הגיבוי "במסלול עוקף" ובעצם לא להעמיס באופן משמעותי על תשתית הגיבוי. הגיבוי מתבצע בצורת image ומפאשר לבצע שיחזור מידע ברמת קבצים. כמובן שהיכולות מנוהלות ממקום מרכזי אחד במערכת הגיבוי כאשר ה API שמוצג מהמערכת הוירטואלית מאפשר זאת.

על ידי אימוץ טכנולוגיות גיבוי המכילות מניעת כפילויות מידע, גיבוי לדיסק, ושימוש ביכולות של VMware ניתן להצליח בגיבוי סביבות וירטואלית מתקדמות, כאשר שילוב זה הוא המהות של עתיד הגיבויים בסביבה וירטואלית(. טכנולוגיות הוירטאוליזציה מהוות הזדמנות לארגונים, אולם מתחייב גם לבחון מחדש את טכנולוגיות הגיבוי. שינויים אלו לא רק יאפשרו לעמוד בדרישות הגיבוי אלא גם יחסכו עלויות במהלך הטמעת הוירטואליזציה ולאחריה.

אירועים קרובים