אמזון השיקה שירותים של Oracle Database לפי דרישה

הן מי שזקוק לרישיון עבור Oracle 11g והן מי שבבעלותו רישיון כזה יוכלו ליהנות מגישה למסד הנתונים בתשלום לפי היקף השימוש ● בשני המודלים כוללות יכולות הניהול המוצעות אפשרויות להקצאה, גיבוי, תצלומי מצב אוטומטיים, ניטור, מדידה והרחבת חומרה

אמזון (Amazon) החלה אתמול (ג') להציע, במסגרת Amazon Web Services, שירות חדש של Amazon Relational Database Service (RDS) for Oracle Database. במסגרת השירות ניתן ליהנות מגישה למסד הנתונים של אורקל (Oracle) תמורת תשלום לפי שעה. המחיר לשעה עומד על בין 11 סנטים ל-3.4 דולרים, וכולל קיבולת עיבוד ויכולות ניהול.

שירות RDS הוכרז בראשונה בינואר השנה, ובמסגרתו מוצעים שירותים של מסד הנתונים Oracle 11g Release 2 בשני מודלים שונים של רישוי: מודל אחד מיועד למי שיש ברשותו רישיון לשימוש במסד הנתונים (בגרסאות Standard Edition One, Standard Edition או Enterprise Edition) ומודל שני מיועד למי שמבקש להשתמש ברישיונות שנרכשו מאורקל על ידי Amazon Web Services. במקרה זה מדובר בגרסת Standard Edition One בלבד, שהיא גרסה מוגבלת שלא כוללת יכולות ברמה ארגונית דוגמת Real Applications Clusters או דחיסה מתקדמת.

התצורות המוצעות נעות מזיכרון בנפח של 1.7 ג'יגה-בייט וליבה וירטואלית בודדת ועד זיכרון בנפח של 68 ג'יגה-בייט, שמונה ליבות וירטואליות וקיבולת קלט/פלט גבוהה. המחיר בתצורה הבסיסית, במודל שימוש ברישיון של אמזון, עומד על 16 סנטים לשעה, ובתצורה המתקדמת ביותר – על 3.4 דולרים לשעה. במודל של שימוש ברישיון שרכש הלקוח המחיר הוא בין 11 סנטים ל-2.6 דולרים לשעה – בהתאם לתצורה הנבחרת.

הלקוחות יכולים לרכוש את שירותי RDS ישירות מ-Amazon Web Services או מאחד המשווקים שמשתפים פעולה עם אמזון. סוכנות השיווק Razorfish וחברת ההטמעה Capgemini מתכוונות, למשל, לסייע ללקוחותיהן לעבור ממסדי נתונים מקומיים לשירותים שמציעה אמזון. "היכולת למנף את ההשקעות הקיימות ברישיונות של אורקל הופכת את ההעברה של עומסי העבודה לענן לאפשרות נוחה ומשתלמת מבחינה כלכלית", אמר מדהיר גידה, מנהל טכני של Razorfish בבריטניה.

סביר להניח שהראשונים לקפוץ על המציאה יהיו מי שמפתחים עבור מסדי נתונים של אורקל, שיוכלו להוסיף ולהפחית מופעים לפי הצורך, תוך הרחבה או צמצום של הקיבולת הנדרשת. כמו כן, סביר להניח שנראה במסגרת השירות הדגמות של תוכנות או פרויקטים לניסיון, תוך ניצול היתרונות שנובעים מהיעדר מחויבות ארוכת טווח או צורך לשלם מראש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים